AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Setter denne på samliv, da det etter min mening handler om nettop: samliv og kjærlighetsrelasjoner. Seriøst: HVA er greia med at par har felles profil på facebook? Typ "OlaogKariHansen-Olsen"? Jeg kan til en viss grad skjønne det om det gjelder "voksne" folk på 50-60+ som har opprettet en profil for å holde kontakten med barn og barnebarn... Men unge mennesker, i 20-30-40årsalderen? HVORFOR? Har foreløpig ingen slike på min facebook-venneliste, men har lagt merke til flere på diverse salgs-sider og grupper. Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er. Kjenner jeg blir litt matt... Hvorfor, liksom? Kontrollbehov? Sjalusi? Personlig har ikke mannen min og jeg tilgang til hverandres sosiale media, meldinger eller mail. Det eneste vi har felles er bankkontoene, de har vi tilgang til hverandres, fordi vi har felles økonomi og det er mest praktisk. Men ser går også grensa. Er det noen her som har felles profil og vil fortelle HVORFOR dere har det? Jeg skjønner det ikke... Anonymkode: 0f8c9...899 20
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Hvorfor ikke? Hvis de vil ha det så har de vel bare lyst til å ha det. FB = gravalvorlig liksom.... not Anonymkode: c56f9...894 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg blir litt matt... Hvorfor, liksom? Kontrollbehov? Sjalusi? Anonymkode: 0f8c9...899 Selvsagt blir du matt av det når du orker å henge deg oppi hva andre gjør og legger dårlige intensjoner på alt du ikke forstår. Men da fortjener du å være matt eller lær deg å se annerledes på mennesker. Anonymkode: c56f9...894 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Spiller det virkelig noen rolle? Anonymkode: 69143...69a 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Jeg lurer på akkurat det samme! Anonymkode: 3681d...17c 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Setter denne på samliv, da det etter min mening handler om nettop: samliv og kjærlighetsrelasjoner. Seriøst: HVA er greia med at par har felles profil på facebook? Typ "OlaogKariHansen-Olsen"? Jeg kan til en viss grad skjønne det om det gjelder "voksne" folk på 50-60+ som har opprettet en profil for å holde kontakten med barn og barnebarn... Men unge mennesker, i 20-30-40årsalderen? HVORFOR? Har foreløpig ingen slike på min facebook-venneliste, men har lagt merke til flere på diverse salgs-sider og grupper. Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er. Kjenner jeg blir litt matt... Hvorfor, liksom? Kontrollbehov? Sjalusi? Personlig har ikke mannen min og jeg tilgang til hverandres sosiale media, meldinger eller mail. Det eneste vi har felles er bankkontoene, de har vi tilgang til hverandres, fordi vi har felles økonomi og det er mest praktisk. Men ser går også grensa. Er det noen her som har felles profil og vil fortelle HVORFOR dere har det? Jeg skjønner det ikke... Anonymkode: 0f8c9...899 Hva er det neste du skal henge deg oppi og plage deg over? Haha, spent på hva det kan være... neste uke er det kanskje noe annet. Nesten som jeg vil oppfordre folk til å ha felles-FB nå Du høres jo helt sjuk ut, og hvis man blir kvitt folk som holder på sånn som du gjør så er det vinn-vinn Anonymkode: cd172...48f 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Dette har jeg aldri sett. Dette kan da vel ikke være særlig utbredt? Høres skikkelig sært ut. Anonymkode: 612e7...408 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 Jeg har sett det, har ett sånt par på vennelista. Utrolig sært. Anonymkode: d7046...386 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 De liker følelsen av å gjøre det sammen. Kanskje føler de seg litt mer connected av det. Ser ikke problemet egentlig. Om du vil ha en privat samtale med en av de får du ringe Jeg ser for meg at det er lignende følelse som når 17-åringer som 'forlover' seg. Anonymkode: 61705...77b 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 Jeg lurer på dette jeg også. Finner det idiotisk, og innbiller meg at det handler om kontrollbehov og sjalusi fra den ene partens side. Anonymkode: f050a...a0b 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 Tor Og Lise Hansen, TorLise Hansen. Det finnes mange ulike varianter av det, men det kommer tydelig frem at det er begges konto. Jeg liker ikke å legge til slike mennesker, fordi da har begge tilgang på alt. Så kan man argumentere for at det har strengt tatt andre par også... Jeg tror det er en sjalusigreie, samme type folk som skal ha stålkontroll på barnas kontoer og kommunikasjon også. Men samme det, om Tor og Lise vil dele én konto, så må de jo gjerne gjøre det. Jeg tenker blodharry mennesker i 50-60 årene når jeg hører om sånne, men det finnes jo folk rundt 30 som gjør det og. Stoler du ikke nok på partneren til å ha separate kontoer, så får du finne en ny partner. Anonymkode: 26a88...41d 8
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Jeg synes det er søtt med sånne parprofiler, så lenge de heter 'Lars og Lotte Pettersen' i stedet for å slå sammen navnene sine som om de var et hollywood-par. Og kanskje nettopp dette er grunnen; "Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er." Takk for at du tar hensyn med hvem du flasher bilder til Til dere som hele tiden tenker at den ene kontrollerer den andre; Tenker dere ikke på fordelene med å slippe henvendelser fra single og menn som vil flørte? Jeg synes det høres helt tipp topp ut å slippe mennesker som egentlig vil være mer enn friends på facebook. Og vil man nå de på tomannshånd, så har de fleste et telefonnummer. Bedre da at man vet at begge leser profilen enn at man skriver melding til Lotte og så åpner Lars og glemmer å si fra 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 Jeg vet om et par som har felles profil som ble opprettet etter mannen var utro. Regner med at det har en relasjon. Mulig det gjelder for andre også. Rett og slett kontrollbehov altså. Anonymkode: c47db...eac 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #14 Skrevet 11. april 2017 Av alle rare fenomener på facebook er dette et jeg aldri har sett. Folk må få gjøre som de vil. Men jeg ville nok neppe chattet med OlaKari Anonymkode: cd8aa...312 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #15 Skrevet 11. april 2017 6 minutter siden, a l'orange skrev: Jeg synes det er søtt med sånne parprofiler, så lenge de heter 'Lars og Lotte Pettersen' i stedet for å slå sammen navnene sine som om de var et hollywood-par. Og kanskje nettopp dette er grunnen; "Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er." Takk for at du tar hensyn med hvem du flasher bilder til Til dere som hele tiden tenker at den ene kontrollerer den andre; Tenker dere ikke på fordelene med å slippe henvendelser fra single og menn som vil flørte? Jeg synes det høres helt tipp topp ut å slippe mennesker som egentlig vil være mer enn friends på facebook. Og vil man nå de på tomannshånd, så har de fleste et telefonnummer. Bedre da at man vet at begge leser profilen enn at man skriver melding til Lotte og så åpner Lars og glemmer å si fra Nå er ikke jeg en av de som har skrevet at det dreier seg om kontroll, men: Nei. Jeg tviler på at det renner inn flere meldinger fra friere daglig for hvermannsen. At dette er et problem ser jeg rett og slett ikke. At noen tar kontakt med deg og flørter velvitende om at du er i et forhold er respektløst, og jeg ser ikke hvorfor du ønsker å ha slike mennesker på Facebook uansett. Dersom de ikke vet at du er i et forhold er det jo bare å si det. Anonymkode: 612e7...408 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 Jeg og alle jeg kjenner(som jeg har snakket med dette om selvfølgelig) reagerer også på dette! Jeg syns det er kjempesært! Helt greit med de som er litt eldre og bruker Facebook på en helt annen måte en yngre, men de som er i 20 årene så tenker jeg automatisk kontroll/utroskap. Jeg hadde feks ikke likt at samtalene jeg har på Facebook med mine venninner som bor ett stykke unna ble delt med kjærestene deres. Og tror ikke de hadde likt at samboeren min kunne lest det de har skrevet til meg heller. Anonymkode: 746f4...7cc 4
Reveenka Skrevet 11. april 2017 #17 Skrevet 11. april 2017 Tenker det samme som TS, spesielt etter at jeg så reaksjonene en facebookvenn fikk da h*n postet denne statusen: Hey couples on Facebook that share an account, so which one of you got caught cheating? Jeg synes det er himla sært når par deler facebookprofil. Det virker mildt sagt umyndiggjørende og det vanskeliggjør kommunikasjon på messenger. En venninne av meg hadde delt profil med mannen som ikke så mange kjente i vennegruppa så når vi planla treff osv så ble det bare rot i kommunikasjonen for han logget seg på å svarte på ting ment til sin partner. Nå har de heldigvis hver sin profil. Om det er så lite tillit i forholdet at facebookprofilen må deles på to da tenker jeg kanskje det er best å bare logge av og heller jobbe med forholdet. 7
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #18 Skrevet 11. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg en av de som har skrevet at det dreier seg om kontroll, men: Nei. Jeg tviler på at det renner inn flere meldinger fra friere daglig for hvermannsen. At dette er et problem ser jeg rett og slett ikke. At noen tar kontakt med deg og flørter velvitende om at du er i et forhold er respektløst, og jeg ser ikke hvorfor du ønsker å ha slike mennesker på Facebook uansett. Dersom de ikke vet at du er i et forhold er det jo bare å si det. Anonymkode: 612e7...408 Snakker ikke nødvendigvis om så overdrevet og direkte flørt som det, for ikke å snakke om så ofte som du nevner. Det jeg snakker om er de mange tvetydige meldingene som godt kan bortforklares, men som også kan spinnes videre på, og som nok ikke ville sett like bra ut dersom hvemsomhelst leste meldingene. Er du ikke klar over at svært mange lar seg sjarmere av meldinger rett i lommen og at mange som finner hverandre - enten de har noen fra før eller ei - finner hverandre på facebook? Mitt poeng er at mennesker gjør seg antagelser ut fra deres egen - ofte snevre - forestillingsverden. Og dersom jeg tillater en kjæreste å lese min meldinger så er det ikke nødvendigvis fordi kjæresten er kontrollerende, det kan like gjerne være fordi jeg hadde sett på det som en fin ting. Don't assume. Det sagt, jeg har egen facebookprofil. Den er bare ikke "hele livet mitt" slik det tydeligvis er for enkelte. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #19 Skrevet 11. april 2017 Jeg kjenner et slikt par, der er årsaken sjalusi. Aksepterer ikke venneforespørseler fra slike doble profiler. Anonymkode: c68bb...daa 3
sol87 Skrevet 11. april 2017 #20 Skrevet 11. april 2017 Jeg ser på det som et tegn på at de har lite liv utenom forholdet, alt handler om den andre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå