Gå til innhold

Hva spiser egentlig barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt paff når jeg stod å ventet på trikken her om dagen..... Nå må det jo sies at dette kan være et engangstilfelle, men noe sa meg at det ikke var det...

Stod ved siden av en mor med en liten gutt og (muligens) onkelen eller en venn av moren. Uten at jeg kan si det helt sikkert tipper jeg at gutten var mellom 10-14mnd. Vi stod å ventet i ca 8-10 min før trikken kom på på den tiden hadde moren klart å putte en del "mat" i gutten sin.

Først var det winerpølse som ble skylt ned med spritelight. Så fikk gutten kjeks som han suttet litt på og deretter kastet på bakken. Til "dessert" på trikken fikk han en bit marsipanpølse med sjokoladetrekk...

Er dette vanlig eller? :o

Er liksom ikke dette jeg ville gitt min baby.... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom det var helt krise og jeg ikke hadde noe annet tilgjengelig kunne jeg sikkert gitt ungen den maten der. Men nå er det sjelden man havner i slike kriser da for som oftest har man jo noe med. Men som en enkeltsituasjon kan jeg ikke se at ungen skulle ta skade.

Desuten er det stor forskjell på 10 mnd og 14 mnd hva mat angår.

Gjest Annjørg
Skrevet

Hvis det var et "nødstilfelle" ville nok jeg også ha gitt ungen den type mat. Men jevnt over spiser hun det jeg ser på som veldig sunn mat. Wienerpølse og brus er ikke hverdagskost... :)

Skrevet
.

Først var det winerpølse som ble skylt ned med spritelight.

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen hadde jeg gått for vann istedet for brus,.....(Går utifra at pølsa og brusen ble kjøpt samme sted. Hvorfor ikke kjøpe vann når man vet at barnet må ha mat og drikke,?..)

Skrevet

Jeg synes det er litt feil og dømme folk man bare tilfeldigvis ser på trikken,

Dette kan være første gang barnet hennes smakte brus?? Det kan være mange grunner til at hun ikke hadde vann. Tviler på dette er dagligdags kost.

jeg kan f.eks kjøpe en hvetebolle til barnet mitt hvis shoppingturen varer litt lengre enn planlagt, men det betyr ikke det er noe hun spiser hver dag.

Skrevet

Ughh, ikke vanlig kost akkurat. Men nu er det vanskelig å bedømme noen man bare ser et øyeblikk. Kanskje det var en nødløsning.....

Ser jo at det er mer og mer vanlig blant endel unge mødre å fore sine små barn med fast food, brus og slikt. Det er faktisk barn som vokser opp og aldri har smakt potet, grønnsaker og vanlig sunn kost. Forferdelig syns jeg. Nu er kanskje jeg blant den "eldre garden" - var ikke slik da mine var små nei :-)

ooops, hørtes ut som jeg er "hundgammel"

Skrevet

Dette kan ha vært helt tilfeldig....

Men det finnes sikkert de som forer ungene sine med kun junk....dessverre :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

:o herlighet.....gidd å bry deg om det....det er da absolutt ikke noe galt i at ungen fikk det den fikk....

Skrevet

Hei!

Dette mener jeg kan være et enkelt tilfelle! Husker at mamma tok med meg ut og skulle f. eks handle, dette skjedde jo sjelden, og da koste vi oss skikkelig, med både brus og is, osv. Ser ikke noe galt i det, så lenge dette ikke er hverdagskost..

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...