Gå til innhold

Din hemmelige lottodrøm (mega-gevinst)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde unnet en svimlende sum penger i Viking-Lotto, hva hadde du gjort?

Jeg hadde gitt blaffen i mann og karriere og prioritert et barn til, brukt sædbank. 

Bodd litt større, trolig med mulighet for (billig) utleiedel for en annen familie som også kunne være avlastning for meg innimellom  

Jeg hadde sørget for at alle trengende venner hadde fått en million hver. Kanskje gitt det som et rentefritt lån på 50 års avdragsfrihet, hvis de hadde vært ukomfortable med å få en gave. 

Og så hadde jeg opprettet et barnehjem et fattig sted, med fokus på mange og gode omsorgspersoner, sunne verdier og en god skolegang, aller helst med et legat der barna når de ble voksne kunne søke å låne startkapital til å starte opp noe selv.  Hvis pengene strakk så langt. Hadde jobbet for å få inn flere investorer.

Anonymkode: c85ee...899

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lent meg rolig tilbake og prøvd å komme til hektene. Og tenkt at det er skatt på dette, ikke gå amok nå.

Så hadde jeg pusset opp huset, tilgodesett barna mine, en eksotisk reise og gitt masse, masse til ei dame jeg kjenner som driver klinikk og barnehjem i Afrika. Og noen andre gode formål. Så pengene skulle nok fått bein å gå på, ingen fare.

Anonymkode: 8f656...18c

Skrevet

Jeg hadde betalt ned boliglånet, kjøpt et hus til meg, samboeren og barna våre sånn at vi hadde fått litt større plass. Jeg hadde delt med resten av familien og venner. Jeg hadde også spandert på oss en reise. Jeg hadde satt inn en god sum på kontoene til barna våre, sånn at de hadde sluppet studielån og boliglån. Hadde også gitt en del til veldedighet, f eks barnehjem/klinikk i fattige strøk. Hadde også gitt en del til dyrebeskyttelsen/Noah og andre som er for dyrs rettigheter/i mot dyremsihandling.

Skrevet

Lappen, bil, romslig hus i et godt og barnevennlig strøk, sikret ungene midler til utdanning, sikret økonomien vår i årene som kommer, dratt på lang og minnesrik ferie med mann og barn.

Slappet av og kastet de økonomiske bekymringene fra meg.

Skrevet

Noen ganger er jeg bare lei av alt og alle og tenjer at jeg ville brukt en slik gevinst på å kjøpt meg et hus et eller annet sted,  levd av formuen og blitt eremitt. Men først skulle jeg selvsagt ga gitt bort en del til både kjente og ukjente (veldedige organisasjoner), og skrevet testamente. 

AnonymBruker
Skrevet

Bil og en bolig i sentrum. Ferie uten å tenke på hva det koster. Skiftet jobb før da kunne jeg klare å være arbeidsledig en stund. Muligens tatt noen fag på høyskolen. Kjøpt ny sofa for det har jeg aldri hatt. Sørget for å lette hverdagen for barn. Invitert alle med på ferie: hytte på fjellet og et litt eksotisk sted. Bil står aller øverst.

Anonymkode: 342c1...879

AnonymBruker
Skrevet

Flytta fra gubbe, kjøpt feit bil, shoppet masse, reist, ta ny utdanning, bygd nytt moderne hus. Skaffet meg designervagina, tatt masse botox, skaffet pt. Kjøpt en leilighet hver til barna som de skal få når de blir store nok😂

Anonymkode: 9498e...83c

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg kan helt ærlig si at jeg sluttet å drømme om å vinne i lotteri for mange år siden. Jeg driver med deg jeg vil og mangler ingenting jeg trenger her i livet. Hvis jeg noen gang skulle vinne hadde jeg nok raskt klart å disponere pengene, men jeg har ikke en stående drøm om hva det skulle gått til. 

Skrevet

Bygd drømmehuset og fylt det med masse dyr og flott interiør. Slutta I jobben min og fått noen unger og en au pair.

Skrevet

Renovert huset, startet et firma, bolig i utlandet, sikret datteren min, campingbil til foreldrene mine og en form for fond som hvert år donerte penger til ulike gode formål.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en stor lotto drømmer. Og har alt laget en plan for lottogevinsten på 262 millioner i morgen.

Jeg hadde kjøpt en leilighet i Oslo til 25 mill, så brukt en del på og møblert den. Pusset opp boligen jeg har her, og betalt gjeld. Så kjøpt en flott leilighet i sentrum her jeg bor og. Barna mine skulle fått nok penger, til å leve bekymringsløst resten av livet. Jeg hadde gitt mye til venner og familie. Og jeg hadde satt av nok penger, til at jeg kunne leve godt resten av livet. Og jeg hadde satt av en del penger, til behandling for mine sykdommer. Og gitt pengene til gode saker.

Anonymkode: b2bc4...80c

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en stor lotto drømmer. Og har alt laget en plan for lottogevinsten på 262 millioner i morgen.

Jeg hadde kjøpt en leilighet i Oslo til 25 mill, så brukt en del på og møblert den. Pusset opp boligen jeg har her, og betalt gjeld. Så kjøpt en flott leilighet i sentrum her jeg bor og. Barna mine skulle fått nok penger, til å leve bekymringsløst resten av livet. Jeg hadde gitt mye til venner og familie. Og jeg hadde satt av nok penger, til at jeg kunne leve godt resten av livet. Og jeg hadde satt av en del penger, til behandling for mine sykdommer. Og gitt pengene til gode saker.

Anonymkode: b2bc4...80c

I lengden er det ikke mulig å leve sånt. Du må betale formueskatt og eiendomskatt. Det huset til 25 millioner kroner kan du bare eie i ca 10 år. Etter å ha betalt formueskatt og eiendomskatt er du snart en fattig person igjen. Så i lengden taper du penger på å bo i Norge.

Anbefaler at du flytter til Sverige, Finland eller Danmark. Så slipper du ihvertfall unna formueskatten. Du betaler kun eiendomskatt og får nyte pengene litt lenger. Ellers så anbefaler jeg deg å flyttet til Wyoming i USA hvis du vinner lotto. 
I USA er det mange stater uten formueskatt og eiendomskatt. 

Anonymkode: fc222...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Hadde brukt pengene på damer. Jo større premie, desto flere damer.

Hadde sluttet i jobben og blitt heltids-casanova. Reist verden rundt og hatt sex med damer fra alle verdens kriker og kroker. 

Hadde hatt noen faste damer rundt om i forskjellige byer i verden som jeg har på 24 timers standby, og må sikkert kjøpe et hus til hver av de og gir de litt lommepenger.

Arrangert storslåtte sex-fester.

Rett og slett brukt resten av livet på damer og sex.

dan_bilzerian_3.jpg

Anonymkode: c1063...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg tipper overhodet men hadde jeg tilfeldigvis vunnet likevel så hadde det blitt nytt hus, hytte, bil, feriert masse og kjøpt et utleiekompleks for å ikke skakkjøre økonomien helt. Hadde betalt ned all gjeld til nærmeste familie, kjøpt pt, personlig kokk og vaskehjelp til meg selv. Så hadde det blitt donert en god slump til forskjellige formål. Hadde også satt opp et fond eller legat. Hadde nok også investert i forskjellige firmaer jeg har troa på. 

Anonymkode: edbb0...6d3

Skrevet

Dere som hadde gått i fra mannen/"gubben", wtf? Hvorfor er dere sammen per i dag da? På grunn av pengene hans? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gjerne hatt et hus her og et hus der rundt om i verden :cool:

Anonymkode: de43e...d86

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde brukt pengene på damer. Jo større premie, desto flere damer.

Hadde sluttet i jobben og blitt heltids-casanova. Reist verden rundt og hatt sex med damer fra alle verdens kriker og kroker. 

Hadde hatt noen faste damer rundt om i forskjellige byer i verden som jeg har på 24 timers standby, og må sikkert kjøpe et hus til hver av de og gir de litt lommepenger.

Arrangert storslåtte sex-fester.

Rett og slett brukt resten av livet på damer og sex.

dan_bilzerian_3.jpg

Anonymkode: c1063...032

Det du ikke tar med i regninga er dramaet som kommer med på kjøpet

Anonymkode: de43e...d86

AnonymBruker
Skrevet

Hadde betalt ned egen og evt. nærmeste families gjeld , kjøpt en akkurat passe stor leilighet i Oslo (kanskje etter å ha tatt en master i utlandet), startet opp for meg selv, kjøpt en god del PT-timer og tatt med mann og aller nærmeste venner på en fin ferie. Ville generelt ha reist mer. Og kanskje donert litt til gode formål. Resten hadde jeg nok spart. 

Anonymkode: ee8f8...dd7

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Kjøpt en bil og et hus til mamma, kjøpt meg sony vr, kjøpt alle spillene og filmene som jeg har på ting jeg vil kjøpe listen, gitt en sum til farmor siden hun blir pensjonist i år og ikke får all verdens av å leve på. Jeg ville fortsatt å bo her fordi jeg trives her og jeg er et kraftig vanedyr :P Resten ville jeg satt inn på sparekontoen min, greit å ha en buffer til en eventuell krisesituasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...