AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Her kommer litt nyanserte tanker i debatten om at menn blir valgt bort av damer, og ikke får partnere eller barn. 1 av 4 menn på 45 år er barnløse. Dette er altså 25 % av alle menn, med alle variasjonene det gir. Da snakker vi altså om de menn som IKKE ønsker barn, homofile menn, de som velger å utsette barn og blir foreldre for første gang etter 45, de som er rusavhengige, de som sliter med selvtillit og ikke gjør noe for å komme i kontakt med damer, og de menn som sikter altfor høyt og forblir single. Ingen av disse kategoriene faller under det å bli "valgt bort" av damene. Disse mennene ekskluderer seg selv fra det, eller av forskjellige årsaker ikke kan eller vil ha partner og barn. Det er veldig få menn som pga utseende, kropp, utdannelse, status, lønn eller materielle saker blir valgt bort. Så lenge man vil ha et familieliv og jobber mot den drømmen, vil de aller fleste oppnå det. Man er ikke uaktuell fordi man har tynt hår eller er skallet. Man er ikke uaktuell fordi man bare tjener 200.000 i året, eller for tiden går på nav. Man er ikke uaktuell som overvektig, eller om ikke har utdannelse. Det er kun holdningene som gjør at man blir uaktuell. Så klart må man regne med at den store majoriteten av damer ikke vil ha deg, sånn er det faktisk for nesten alle her i verden. For damer så vel som menn. I denne sammenhengen snakker vi så klart om at man ikke er uaktuell for alle! For det er man aldri. Er du en mann og tenker disse tankene; legg det fra deg. Det stemmer ikke, men du må jobbe aktivt for det, og ikke sikte skyhøyt hos damene. Selv er jeg mann, og har følt mye på dette selv. Jeg har følt det er en forbannelse over meg, men vet jo at det egentlig ikke stemmer. Anonymkode: 03c34...eda 26
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Min erfaring er at rusavhengige får barn i minst like stor grad som andre Anonymkode: 3fddb...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at rusavhengige får barn i minst like stor grad som andre Anonymkode: 3fddb...4e7 For noen av kvinnene kanskje fordi de gjerne ser barn som en vei ut av det. For mennene?: not so much. Rusmisbrukere er blodegoister som vil unngå barn fordi de vil bruke de pengene på dop. Anonymkode: f99f4...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Hvor mange damer er det som ikke får barn da? Anonymkode: 01675...ed5 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 (endret) "Maset" om disse 25 prosentene er enten ytret av motstandere av venstresidens likestillingspolitikk, som drar opp dette som et av flere argumenter, som er ment å vise at venstresiden bryr seg uendelig mye mer om kvinners interesser enn om likestillig; eller av mannevennlige sosialister, som i kraft av å være sosialister, ser på alle tapere som offer for et urettferdig samfunn. Endret 11. april 2017 av Herr Heftig
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange damer er det som ikke får barn da? Anonymkode: 01675...ed5 15% Anonymkode: 08f1a...381
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen av kvinnene kanskje fordi de gjerne ser barn som en vei ut av det. For mennene?: not so much. Rusmisbrukere er blodegoister som vil unngå barn fordi de vil bruke de pengene på dop. Anonymkode: f99f4...9fe Dette faller på sin egen urimelighet. Rusmisbrukere puler like mye som alle andre, om ikke mer, og én av bivirkningene av å ruse deg er at man blir veldig slækk med kondombruken. Sånn blir det selvfølgelig unger av. Anonymkode: 3fddb...4e7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette faller på sin egen urimelighet. Rusmisbrukere puler like mye som alle andre, om ikke mer, og én av bivirkningene av å ruse deg er at man blir veldig slækk med kondombruken. Sånn blir det selvfølgelig unger av. Anonymkode: 3fddb...4e7 Du kan umulig ha møtt mange rusmisbrukere. De puler absolutt ikke like mye som andre om de overhodet får utstyret opp. Anonymkode: f99f4...9fe 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at rusavhengige får barn i minst like stor grad som andre Anonymkode: 3fddb...4e7 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen av kvinnene kanskje fordi de gjerne ser barn som en vei ut av det. For mennene?: not so much. Rusmisbrukere er blodegoister som vil unngå barn fordi de vil bruke de pengene på dop. Anonymkode: f99f4...9fe 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette faller på sin egen urimelighet. Rusmisbrukere puler like mye som alle andre, om ikke mer, og én av bivirkningene av å ruse deg er at man blir veldig slækk med kondombruken. Sånn blir det selvfølgelig unger av. Anonymkode: 3fddb...4e7 Dette er vel en avsporing i og med at det er så få rusmisbrukere.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 Så sant. De jeg ser, som kaller seg "bortvalgt" ønsker jo ikke å gjøre noe for å endte sin situasjon. De sutrer over at ingen vil ha de, men de gjør jo ingen ting selv med saken. De viser ingen interesse for å vise at de har noe å gi. Jeg er selv veldig frivillig barneløs dame. Jeg har aldri ønsket barn. Ergo har jeg også droppa de alt for seriøse mannfolka fordi jeg ikke ønsker barn i fremtiden. Jeg bare vil ikke. Men jeg har da ingen problem med å få meg kjæreste. Jeg har bare problem med å finne en som ikke vil ha barn Anonymkode: f1548...bbc 5
Gjest Axl Rose Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen av kvinnene kanskje fordi de gjerne ser barn som en vei ut av det. For mennene?: not so much. Rusmisbrukere er blodegoister som vil unngå barn fordi de vil bruke de pengene på dop. Anonymkode: f99f4...9fe Finnes nok av de som får barn som er rusmisbrukere. Damene tar jo ikke alltid abort? Da får barnet automatisk en rusmisbruker til far uansett om faren vil bli far eller ikke. Han har jo ikke en dritt å si vet du.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Jeg har noen bekjente mannlige venner, de har ikke fullført videregående, helt alminnelige jobber, de er overvektige, og mindre heldige med utseende. De er heller ikke spesielt smarte. Men de skal ha ei dame i str. xs, med store pupper, pen og høyere utdannelse. Så er de så bitre, fordi de får ikke de damene. Og de har hatt søte, flotte damer som har likt de, men de har ikke vært bra nok for de. Jeg er selv singel, og er 36 år, og blir ofte kontaktet av menn i alderen 45-55 år, som vil ha barn fortest mulig. For de sier selv, de har prioritert festing, karriere og alt annet. Så satt de der en dag, nærmet seg 50 år, og hadde ikke dame engang. Og hva får en på 55 år, til å tro at jeg vil ha han. Jeg er ikke sær på utseende til menn, men ønsker ikke en som kunne vært faren min. Jeg har 2 gode venninner, som ikke har fått barn, selv om de ønsket det. Da de aldri har funnet den rette mannen. Og de har begge vært i forhold, men det har bare var noen få år. Så de rekker ikke å komme dit det er naturlig å få barn. Anonymkode: 8d62f...d39 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 10 minutter siden, Bootyhunter skrev: Finnes nok av de som får barn som er rusmisbrukere. Damene tar jo ikke alltid abort? Da får barnet automatisk en rusmisbruker til far uansett om faren vil bli far eller ikke. Han har jo ikke en dritt å si vet du. Han er uansett ikke bortvalgt av damer. Noen av de avler og andre ikke. Anonymkode: f1548...bbc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #14 Skrevet 11. april 2017 Jeg ser mye av dette på Sukker. Jeg er 28 med høy utdanning, er aktiv og godt trent, og har alltid fått date med de jeg vil (om vi er kompatible er en annen sak). Men hvem kontakter meg på Sukker? Menn gamle nok til å være faren min. Menn som tydelig ikke kan rettskriving (eller bare ikke bryr seg), menn som ser ut til å aldri ha vært på en fjelltur i sitt liv, etc. Og hva skjer når jeg prøver å gi et høflig avslag? Jeg blir kjefta på! Nå gidder jeg ikke lenger å svare de som ikke er aktuelle, men gud bedre så mye kjeft jeg har fått for å ikke gidde å gi de en sjanse og bare forhåndsdømme. Her er man jo fullstendig blottet for selvinnsikt, og man klarer heller ikke ha en høflig tone etter et avslag. Jeg skulle gjerne sett om de er slik at menn på bygda er i større grad ufrivillig barnløse enn menn i byene. Hvis det stemmer kan man vel generalisere litt og si at kvinner faktisk verdsetter refleksjonen som kommer ved høyere utdanning og ha bodd i en større by? Nå mener jeg ikke at man er mindre verdt eller mindre intelligent uten høyere utdanning. Men det er faktisk en del egeskaper man tilegner seg ved høyere studier, og bo i større byer. For noen er dette viktig i en partner, for andre ikke. For meg som har bodd i flere storbyer i utlandet vet jeg at jeg ikke er kompatibel med en som har tilbragt hele livet sitt i Indre Sogn. Ikke at jeg er noe bedre enn en vedkommende, men jeg tror bare vi blir altfor forskjellige til å kunne bygge et samliv sammen. Anonymkode: 1137e...891 7
Gorgonzola Skrevet 11. april 2017 #15 Skrevet 11. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her kommer litt nyanserte tanker i debatten om at menn blir valgt bort av damer, og ikke får partnere eller barn. 1 av 4 menn på 45 år er barnløse. Dette er altså 25 % av alle menn, med alle variasjonene det gir. Da snakker vi altså om de menn som IKKE ønsker barn, homofile menn, de som velger å utsette barn og blir foreldre for første gang etter 45, de som er rusavhengige, de som sliter med selvtillit og ikke gjør noe for å komme i kontakt med damer, og de menn som sikter altfor høyt og forblir single. Ingen av disse kategoriene faller under det å bli "valgt bort" av damene. Disse mennene ekskluderer seg selv fra det, eller av forskjellige årsaker ikke kan eller vil ha partner og barn. Det er veldig få menn som pga utseende, kropp, utdannelse, status, lønn eller materielle saker blir valgt bort. Så lenge man vil ha et familieliv og jobber mot den drømmen, vil de aller fleste oppnå det. Selv er jeg mann Som om det gjorde innlegget ditt noe bedre. Velger å forholde meg til en langt mer oppegående, faktaorientert kvinne som I.M. Hobbelstad, kontra deg, i sin søken for å avdekke/problematisere dette fenomenet. Du må gjerne skrelle vekk alle homsene, de som vil vente, rusavhengige og hva de måtte være. Til tross for det; innlegget ditt bærer så til de grader preg av faktafeil og forutinntatte holdninger at det faktisk er litt fristende å hevde at du neppe er en skikkelig Mann.... 1
Kreps1 Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er altså 25 % av alle menn, med alle variasjonene det gir. Da snakker vi altså om de menn som IKKE ønsker barn, homofile menn, de som velger å utsette barn og blir foreldre for første gang etter 45, de som er rusavhengige, de som sliter med selvtillit og ikke gjør noe for å komme i kontakt med damer, og de menn som sikter altfor høyt og forblir single. Selvfølgelig er ikke alle 25% valgt bort. Men "båsene" du nevner burde da inneholde en gangske lik andel kvinner og menn? Likevel er andelen av barnløse kvinner 15% (ref. tidligere i tråden, har ikke kontrollert dette tallet). 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du en mann og tenker disse tankene; legg det fra deg. Det stemmer ikke, men du må jobbe aktivt for det, og ikke sikte skyhøyt hos damene. Hvordan kommer du til konklusjonen at det er menn som sikter for høyt? Konklusjonen din er ikke underbygget med mer enn "sånn er det". Hvordan vet du at det ikke er kvinner som velger bort menn? At man kjenner et par kompiser som sikter for høyt, eller at du selv har hatt "offermentalitet" er anekdoter, ikke bevis for å underbygge konklusjoner som omfatter halve Norges befolkning. Endret 11. april 2017 av Kreps1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #17 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, Gorgonzola skrev: Som om det gjorde innlegget ditt noe bedre. Velger å forholde meg til en langt mer oppegående, faktaorientert kvinne som I.M. Hobbelstad, kontra deg, i sin søken for å avdekke/problematisere dette fenomenet. Du må gjerne skrelle vekk alle homsene, de som vil vente, rusavhengige og hva de måtte være. Til tross for det; innlegget ditt bærer så til de grader preg av faktafeil og forutinntatte holdninger at det faktisk er litt fristende å hevde at du neppe er en skikkelig Mann.... Du får rette opp "feilene" mine, da. Hva er feil? Du må jo i det minste argumentere for deg (som jeg har gjort), og ikke bare komme med påstander. Anonymkode: 03c34...eda 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #18 Skrevet 11. april 2017 3 timer siden, Gorgonzola skrev: Som om det gjorde innlegget ditt noe bedre. Velger å forholde meg til en langt mer oppegående, faktaorientert kvinne som I.M. Hobbelstad, kontra deg, i sin søken for å avdekke/problematisere dette fenomenet. Du må gjerne skrelle vekk alle homsene, de som vil vente, rusavhengige og hva de måtte være. Til tross for det; innlegget ditt bærer så til de grader preg av faktafeil og forutinntatte holdninger at det faktisk er litt fristende å hevde at du neppe er en skikkelig Mann.... For faktafeil og forutinntatte holdninger det bare kvinner som har? Rapportert. Anonymkode: f252b...d01 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #19 Skrevet 12. april 2017 Dessverre tviler jeg litt på konklusjonen din TS. Ser poenget ditt, men så er det også slik at det er langt flere barnløse menn enn kvinner i samme alder (det siste jeg leste var at det var nesten dobbelt så høyt prosenttall for menn kontra kvinner), hvilket tyder på at det er noen strukturelle forskjeller med tanke på tilgang til partnermarkedet. Selv om kvinner ofte i noen større grad enn menn er opptatt av å få barn, så har jeg ikke sett noen forskning som forklarer hele den prosentvise forskjellen mellom menn og kvinner, hvilket peker forskerne i retning av at det slett ikke bare er homofile, de som ikke ønsker barn osv. innbakt i dette tallet. Tvert imot er det jo sterke indikasjoner på at en del menn faktisk blir valgt bort. Det betyr ikke at man ikke kan oppnå det hvis man jobber for det, men at sannsynligheten er større for å bli barnløs mot sin vilje dersom det sosioøkonomiske ikke er i orden. Annen forskning viser jo at kvinner tross alt velger ganske tradisjonelt når man ønsker å etablere seg. Når kvinner har "rast fra seg" med reising, fester og de glade studentårene og til syvende og sist ønsker å roe seg ned med familieliv så velges generelt en mann med orden i sakene, dvs. høy nok status, god nok økonomi, pent nok utseende osv. Nettopp derfor anbefaler jeg mine yngre mannlige slektninger og venner å finne seg et "skikkelig" yrke - gjerne et profesjonsyrke slik at de ikke ender opp som en arbeidsnarkoman som meg, med en jobb som jeg riktignok har en høyere utdannelse som grunnlag for, men som ikke gir noen videre status eller valgmuligheter i livet. For meg er det for sent å endre retning (er tross alt midt i tredveårene og relativt "settled" med jobb, leilighet osv.), men jeg kan i det minste gi noen anbefalinger til andre. For sosial kapital og partnerskap ER viktig, det er faktisk noe av det viktigste man kan opparbeide seg i livet. Anonymkode: ed270...9c3 1
Gjest Minesveiper Skrevet 12. april 2017 #20 Skrevet 12. april 2017 (endret) Jeg har ikke satt meg godt nok inn i akkurat dette med barnløshet, men jeg kjøper noen av argumentene dine ts. Både jeg og flere av kompisene mine er single og har atm ikke mulighet til å få barn fordi vi ikke har blitt sammen med damene som har løpt etter oss. Så har vi vært uheldig med de damene vi har likt. Enkelte har det bare ikke klikket med, og noen har vært direkte kjipe. Jeg kunne hatt kjæreste om jeg ville, men jeg hadde ikke blitt lykkelig av å være sammen med en jeg er ikke er interessert i. Samtidig synes jeg det er ganske råtent gjort å bli sammen med en som er interessert i meg når jeg ikke føler noe for henne. Damen fortjener en fyr som liker henne, og jeg har sett flere damer bli helt nedbrutt av å være sammen med menn som egentlig ikke bryr seg noe særlig. Så ja, jeg er helt innforstått med at min egen kresenhet er en av grunnene til at jeg er singel og barnløs. Det er en av grunnene til at jeg ikke synes nevneverdig synd på meg selv. Endret 12. april 2017 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå