AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Er det noen her som har tatt en bachelor/årsstudium i f.eks språk, historie, matematikk, naturfag el. også PPU (praktisk pedagogikk utdanning) for å jobbe på skole? Hvordan var det? Kan man bli lærer med det? Anonymkode: 1491e...8fa
Rosaprosa20 Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Det går an å bli lærer med det så lenge du har nok studiepoeng i fagene du skal undervise i
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Viss du skal ta allmenn praktisk pedagogisk utdanning (PPU) så må du ha minst 180 studiepoeng. Altså en bachelor eller 3 årsstudium med 60 studiepoeng i hvert av fagene. Viss du har fagbrev kan du gå rett på yrkesfaglig PPY... dette skal jeg gjøre nå! Men jeg har tatt engelsk og samfunnsfag som årsstudium i tilegg. Husk at Praktisk pedagogisk utdanning blir å forsvinne i 2019, siste opptak for PPU årsstudium er neste år.. men skal du ta dette på deltid så må du søke innen 15 april i år for å rekke å ta dette. Anonymkode: bd8e9...37c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Viss du skal ta allmenn praktisk pedagogisk utdanning (PPU) så må du ha minst 180 studiepoeng. Altså en bachelor eller 3 årsstudium med 60 studiepoeng i hvert av fagene. Viss du har fagbrev kan du gå rett på yrkesfaglig PPY... dette skal jeg gjøre nå! Men jeg har tatt engelsk og samfunnsfag som årsstudium i tilegg. Husk at Praktisk pedagogisk utdanning blir å forsvinne i 2019, siste opptak for PPU årsstudium er neste år.. men skal du ta dette på deltid så må du søke innen 15 april i år for å rekke å ta dette. Anonymkode: bd8e9...37c Hvilket fagbrev har du og hvorfor forsvinner ppu?hva blir det erstattet med? Anonymkode: 9dc46...12e 1
Gjest Nori Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 PPU forsvinner ikke i 2019, men fra 2019 blir det krav om master for opptak. (Med unntak av kunstfag og idrett)
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 På Tuesday, April 11, 2017 den 21.20, AnonymBruker skrev: Hvilket fagbrev har du og hvorfor forsvinner ppu?hva blir det erstattet med? Anonymkode: 9dc46...12e Yrkesfaglig fagbrev som elektriker, jeg skal bli yrkeslærer på videregående. Har søkt om på PPY og der er kravet om at man har fagbrev og studiekompetanse.. fagene jeg har tatt på universitetet er bare for å kunne undervise litt på andre linjer i tilegg. Unnskyld jeg mente at PPU forsvinner for oss som søker bare med bachelor eller fagbrev, man må ha master for å kunne ta PPU. Ser en person her nede har skrevet samme. Anonymkode: bd8e9...37c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå