Gå til innhold

Familieferie...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er din toleranse for ferie med familie?

Jeg er i utlandet med mine foreldre i noen dager, og jeg begynner allerede å gå på veggen. Da jeg var tenåring var det jo en ting, men nå som jeg er i tyveårene trodde jeg det ville bli litt annerledes.

Vi har det hyggelig sammen, og kan prate om mange interessante ting, spesielt innenfor politikk og samfunn. Men bare etter noen få dager merker jeg at jeg begynner å bli "mett" - det er så mye skravling, absolutt hele tiden, og de skal ha meg med på det meste. Ferie for meg er ikke bare middag sammen og ekskursjoner, men også at man kan sitte for seg selv og lese en bok. Det er jeg, etter erfaring å dømme, ganske alene om å synes. Skal det være rom for det, er det kun en liten stund, max. 

Kan legge til at faren min er pensjonert og mor jobber deltid, så de er på hytte og i utlandet veldig mye og har fri mesteparten av tiden. Vi bor alle i Oslo og jeg er også hjemme på middag ofte, så det er ikke slik at vi sjelden ser hverandre. 

Er jeg helt sær her? Hvor mye orker dere?

Anonymkode: c8573...8d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må selv ta ansvar for å trekke deg tilbake for egentid. Bare si fra at nå skal du lese en bok, du tar en tur hit eller dit eller lignende. Du kan ikke forvente at alle skal ha like forventninger til dette uten å kommunisere det. 

Jeg ville også gått på veggen så tett over flere dager, så da er det viktig å ta ansvar. 

Anonymkode: 983f3...b27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Orker i ganske så begrensede perioder- med mulighet for full tilbaketrekning så lenge jeg ønsker. For å lese eller slappe av eller bare hvile ørene for kjasing 😅

Anonymkode: c4044...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...