Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner i ny jobb 1 august og vil bare rekke å ha 4 ferieuker. Kan jeg få utbetalt fra nåværende arbeidsgiver den uka jeg ikke tar ut hos dem og spare pengene til jeg skal ta ut den siste ferieuka i ny jobb?

Anonymkode: 339a5...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du får utbetalt alt av oppsparte feriepenger fra i fjor og fra i år fra tidligere arbeidsgiver, ingenting fra ny (der har du jo ikke rukket å spare opp). Så du må også spare noe av feriepengene til neste års ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha pengene fra nåværende arbeidsgiver. Når du bruker dem er opp til deg....

Anonymkode: 229ac...b35

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får man ikke pengene om man ikke bruker opp feriene, men må sørge får å bruke dem opp, så dette må du undersøke med arbeidsgiver. Dette er da et problem om man ikke får pengene, men heller ikke får lov til å benytte ferieuker i oppsigelsestiden, noe man faktisk ikke har krav på. 

Anonymkode: 3feb6...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis jeg bare tar ut 4 uker hos nåværende arbeidsgiver(jeg blir jo trukket for 5 uker), kan jeg i stedet bli trukket for 4 uker?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dvs, jeg mener det blir feil om jeg blir trukket for 5 ukers ferie hos nåværende arbeidsgiver om jeg bare rekker å ta ut 4 av dem?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er lett og finne svar på konkret det jeg spør om når jeg googler eller leser loven.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Enten skal du bare bli trukket for 4 uker eller så skal du bli refundert for den 5. uka du har blitt trukket for å sluttoppgjøret. 

Anonymkode: 44c0b...55f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du? Stat, kommune, privat?

Anonymkode: efb32...8b7

AnonymBruker
Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du? Stat, kommune, privat?

Anonymkode: efb32...8b7

Kommune

ts

AnonymBruker
Skrevet

??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...