Gå til innhold

Dagpenger etter at man har avsluttet et studie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet man ikke kan få dagpenger når man har status student. Men her er min situasjon: Jeg har nå jobb frem til april neste år. Jeg tenker i høst å ta et emne over nett, og blir da nettstudent. Hvis jeg gjør dette til våren også, vil jeg jo også ha status som student. Men om jeg fullfører dette i la oss si mai, og da er arbeidsledig, vil jeg få dagpenger? Altså, hvor lenge er man egentlig "status" student?

Anonymkode: 9dd6d...f50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke dagpenger så lenge du er student. Men du kan ta ut ferie da og så søke dagpenger fra mai. Hvorfor studerer du noe som ikke vil gi deg jobb?

Anonymkode: 4b2ef...590

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke dagpenger så lenge du er student. Men du kan ta ut ferie da og så søke dagpenger fra mai. Hvorfor studerer du noe som ikke vil gi deg jobb?

Anonymkode: 4b2ef...590

Men når opphører status student er det jeg spør om.

Jeg har en master innenfor et vanskelig fagfelt, så tenker nå enkeltemner som kan være svært nyttig å ha i tillegg. Men jeg har jo ingen garanti for at det vil gi meg jobb, dermed er det mulig jeg må tilbake på dagpenger når nåværende vikariat går ut.

AnonymBruker
Skrevet

Så fremt du er ferdig med eksamen er du ferdig med emnet. 

Dersom du får støtte fra Lånekassen i vårsemesteret vil studentstatusen opphøre i midten av juni.

Anonymkode: e47a1...e5a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så fremt du er ferdig med eksamen er du ferdig med emnet. 

Dersom du får støtte fra Lånekassen i vårsemesteret vil studentstatusen opphøre i midten av juni.

Anonymkode: e47a1...e5a

Ok, flott, noen uker uten noenting kan jeg klare! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...