Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her på ferie i påsken (eller det som skulle vært sådan..) med jobbepost som ramler inn, og tenker nok en gang på bytte av jobb.

Har en stilling jeg var heldig å få, sett i lys av et vanskelig arbeidsmarked. Det er ikke snakk om å slutte i jobben uten å ha en ny, bare så det er sagt. Men jeg tenker mer og mer på bytte, og det er av ulike grunner. En av dem er lønn - det er dårlig betalt, og det er kun inklusive bonus det kommer opp på et ok nivå, men da med mye ekstra arbeid. Arbeidsmiljø er et annet, da jeg ikke finner kollega og ledelse veldig lite motiverende. Et tredje er at stillingen i utgangspunktet skulle ha mye 'fleksibilitet', noe jeg nå ser at for det meste går en vei. Jeg må være mye tilgjengelig, uten at jeg får så veldig mye igjen for det.

Likevel har jeg kvaler ang. å skifte jobb. Jeg er bundet opp til en del slik det er nå, og jeg vet det vil bli stressende for firma (et lite et) om jeg fordufter. Så samvittigheten spiller også inn. 

Hva skal til for at du vil - eller har tidligere bestemt deg for - å bytte jobb?

Tar du mye hensyn til din stilling og ansvar på jobb for om det er "greit"?

Anonymkode: 96fad...c7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i et teknisk yrke og vet hvordan du har det. "Fleksibilitet" går bare en vei der dagene gjerne er 12 timer. Ferie er et fremmedord.

Er faen så drittlei. 

Anonymkode: f826d...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...