Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå er det tid for påske igjen, og vi er invitert på hytta. Det skal være overnatting, og samlinger til frokost,lunch,middag,kvelds og så videre. Min samboer og jeg har ikke hatt det så bra i flere år, og han ønsker å flytte ut, men blir pga plikt ovenfor barnet. Kansje ikke en ukjent situasjon for mange småbarnsforeldre, men det som gjør det så vanskelig er all kranglingen og latterligjøring. Samboer ler av meg mot andre ( litt sånn HAHAHA det hun sa var nå dumt ) eller så er han bare stille og mutt når jeg sier noe. Har også en svigerinne som hiver seg på og synes det er kjekt å le av meg og det jeg sier, i selskap. Ikke på en "ler sammen med deg" men med påfølgende kjipe blikk til de andre på bordet og snerk og latter og generell uhygge om jeg sier noe litt dumt. Jeg forstår jo at folk som gjør sånt har indre usikkerheter og behov for å heve seg over andre, men det er tungt når jeg allerede sliter med angst.

Samboer digger dette gamet og er tydeligvis irritert og drittlei av meg, kaller meg for martyr siden jeg prøver å fortelle at det sårer. 

Jeg var knust når han sa han ville gå, men nå lurer jeg på om det kansje er nødvendig å skilles. Jeg blir jo pga barnet, men jeg merker at jeg blir mer og mer deprimert av en "kjæreste" som ler av meg som er så "dum". 

Det skal sies at også hans foreldre gjør sånt. Virker som han er oppdratt inn i denne type sjargong. 

Dette er vondt. Jeg drømmer om en familie som er kjærlig og trivelig. Men så er det at jeg har et barn og generell svak økonomi..

Jeg har ikke råd til en stor fin bolig alene nå ihvertfall. Men kansje man kan fint leie leilighet og trivest med det selv om man har barn?

Noen tips til hvordan jeg kan takle middagene? Jeg er faktsik så stresset at jeg tenker på å feks gå fra bordet om de begynner å le av meg, eller si rett ut at jeg synes det er kjipt å bli ledd av. Men når jeg vært så direkte før, så blir de irriterte, og sender enda flere blikk og legger opp til at jeg er en dramaqueen. 

Kansje jeg skal prøve å ha selvironi, og le med, men er så sliten om dagen av konflikten med mannen at jeg ikke vet om jeg takler slik type konflikt. kan jo si til mannen at jeg synes det blir veldig flaut når han ler av meg da..

Anonymkode: 43f7d...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke utsatt meg selv for det. Jeg hadde ikke dratt.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke reist. For en kvalm type... 

Anonymkode: 9c019...58d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

La han og barnet dra alene. Bli hjemme og ha en fin påske. Makan altså, slikt skal du ikke godta!

Anonymkode: 37103...17f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La han og barnet dra alene. Bli hjemme og ha en fin påske. Makan altså, slikt skal du ikke godta!

Det kan jeg. Kansje jeg skal bli hjemme. Tror ikke han hadde brydd seg, helt ærlig.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre. Stå opp for deg selv, si at du vil ha en trivelig påske i år og blir heller hjemme. 

Anonymkode: 17c60...8ac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har bestemt meg! jeg blir hjemme.

Godt for deg! Kos deg alene noen dager, uten den terroren der. Barnet kommer til å kose seg med besteforeldre, tanter og onkler allikevel.

• Liker 4
Skrevet

Bli hjemme i påsken og bruk alenetiden nå for å planlegge det praktiske ved en utflytting.. Å bo i leilighet med barn er absolutt ikke noe problem, tusenvis av andre gjør det.Å bli for barnas skyld i en situasjon der foreldrene ikke klarer å være høflig overfor hverandre engang er jo ikke noe liv. Barna er lykkeligere når foreldrene er lykkelige! 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt han "har du merket at du ler rått av meg på samme måte som foreldrene dine gjør av deg?"

Ellers må du nok bare gå, ja. Han respekterer deg ikke og da er forholdet dødt. 

Anonymkode: 5f1bc...d5c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for støtten. ble faktisk rørt her, når jeg kom inn og så 11 likes på posten min.

Jeg har tenkt å snakke med han om hvordan vi kan legge denne kabalen sammen, da jeg ser at vi ikke har det bra. Tenkte jo at det skulle ordne seg, og av frykt for å stå alene, så ville jeg kjempe for forholdet. Men å bli ledd av er vondt, og da mister jeg jo lyst til å kjempe for oss. Hvorfor skal jeg kjempe når han ikke nøler med å le av meg i sosiale situasjoner? At han fryder seg over at jeg blir flau og lei meg er jo håpløst for forholdet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for støtten. ble faktisk rørt her, når jeg kom inn og så 11 likes på posten min.

Jeg har tenkt å snakke med han om hvordan vi kan legge denne kabalen sammen, da jeg ser at vi ikke har det bra. Tenkte jo at det skulle ordne seg, og av frykt for å stå alene, så ville jeg kjempe for forholdet. Men å bli ledd av er vondt, og da mister jeg jo lyst til å kjempe for oss. Hvorfor skal jeg kjempe når han ikke nøler med å le av meg i sosiale situasjoner? At han fryder seg over at jeg blir flau og lei meg er jo håpløst for forholdet. 

Jeg ville ha rådført meg på FK ale tror jeg. Fars oppførsel går lett i arv, og det er en viss fare for at barnet kan bli neste offer når du ikke er der til å ta støyten. Jeg sier ikke at det garantert blir sånn, men pass på barnet ditt <3

Masse lykke til og god påske TS!

Anonymkode: 98aa7...3ce

• Liker 2
Skrevet

Godt du har bestemt deg for å bli hjemme TS! Ikke la han behandle deg slik!

Ha en fin påske :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha rådført meg på FK ale tror jeg. Fars oppførsel går lett i arv, og det er en viss fare for at barnet kan bli neste offer når du ikke er der til å ta støyten. Jeg sier ikke at det garantert blir sånn, men pass på barnet ditt <3

Masse lykke til og god påske TS!

Anonymkode: 98aa7...3ce

Vi har hatt en del konflikter på akkurat det du nevner, og jeg må jo si ifra når jeg ser noe som er destruktiv oppførsel fra far sin side. Det er mye lei oppførsel der jeg ser at han ikke greier å stå sterkt i en situasjon når barnet tester hvor glad pappaen er i barnet, feks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du OG barnet ditt fortjener lykke. Dere fortjener å være lykkelige, og nå er ikke du lykkelig. Er ikke du lykkelig så merker barnet ditt det. Det er MYE bedre å være skilt og lykkelig, enn i et forhold og trist bare fordi man tror det er det beste for barnet. Det beste for barnet er to lykkelige foreldre. Om det så er på hver sin kant! 

Ønsker deg masse lykke til. Du klarer alt!

Anonymkode: 64343...f4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg ts. 

Angrer ikke. 

Anonymkode: d82d9...dff

AnonymBruker
Skrevet
På 11.4.2017 den 14.38, AnonymBruker skrev:

jeg har bestemt meg! jeg blir hjemme.

Har du hatt en fin påske?  :hug:

Anonymkode: 13160...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det går bra med deg ts :klem: 

Anonymkode: 4e954...440

AnonymBruker
Skrevet

Takk!

Jeg har hatt det fint. Ble bombadert med meldinger fra staben på hytta fra klokka 07 om morgenen, så fikk ikke sove som planlagt he he, men sånn går det. Det var deilig med påskefri, dro ut og koste meg mye med venner. :) 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Jeg har hatt det fint. Ble bombadert med meldinger fra staben på hytta fra klokka 07 om morgenen, så fikk ikke sove som planlagt he he, men sånn går det. Det var deilig med påskefri, dro ut og koste meg mye med venner. :) 

Håper du har hatt en god påske, den familien der kan ikke være helt gode. Høres ut som om de har planlagt å sende felles meldinger rundt frokost bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...