Gå til innhold

Hvorfor liker kvinner så godt innvandring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett denne debatten oppe før, men jeg spør likevel. Hvorfor liker så mange kvinner så godt innvandringen til Norge? Det er jo stort sett bare menn som er nervøse for multikultur, tap av arbeid, utdanningsplasser, velferdsgoder og splittelsen det skaper. Har det rett og slett med at de bare liker mannfolka som kommer?

Anonymkode: b4e2d...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg HATER innvandring, så det er ikke alle kvinner som liker det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Beklager formuleringen, men hvorfor liker så mange kvinner innvandring. Det er klart at det er en del som ikke liker så mye av det og.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, EvaLena skrev:

Gjelder det også innvandring fra EØS land ?

Anonymkode: e95e4...399

AnonymBruker
Skrevet

Argh, hvorfor er folk så jæ*** enveiskjørt?  "Liker mannfolka som kommer"... Nei! Jeg vil gjerne at men esker sol bor midt i en krig skal få slippe det, derfor "liker" jeg innvandring!

Anonymkode: ababe...074

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På et underbevisst nivå har det nok mye å gjøre med kvinners seksuelle kapital, som øker når et samfunn har overskudd av menn i forhold til kvinner. Stort sett er det jo unge, friske menn som kommer, og det å avskrive dette som en faktor er rimelig blåøyd.

Anonymkode: c607c...a8e

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det også innvandring fra EØS land ?

Anonymkode: e95e4...399

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne i mot Indere, Kinesere og andre fra Øst-Asia. Men muslimer vil jeg ikke ha. Har nok av dem og de lager jo bare faenskap hvor enn de går. Virkelig fredens religion...

Anonymkode: 41a5b...f84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argh, hvorfor er folk så jæ*** enveiskjørt?  "Liker mannfolka som kommer"... Nei! Jeg vil gjerne at men esker sol bor midt i en krig skal få slippe det, derfor "liker" jeg innvandring!

Anonymkode: ababe...074

De flytter stort sett ut av krigsonene. De som kommer hit har alt vært trygge lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På et underbevisst nivå har det nok mye å gjøre med kvinners seksuelle kapital, som øker når et samfunn har overskudd av menn i forhold til kvinner. Stort sett er det jo unge, friske menn som kommer, og det å avskrive dette som en faktor er rimelig blåøyd.

Anonymkode: c607c...a8e

Det er ikke umulig at det her er årsaken. Et håp om å finne en mann som er bedre enn de andre de kunne ha fått ellers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe imot invandring fra de som ønsker å integrere seg. Jeg er mye mer skeptisk til de som tviholder på egen kultur . Da snakker jeg ikke om kinesere som ønsker å feire kinesisk nyttår stille i sitt hjem, men de som mener at andre må tilpasse seg deres kultur.

Anonymkode: 00e29...b0d

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett denne debatten oppe før, men jeg spør likevel. Hvorfor liker så mange kvinner så godt innvandringen til Norge? Det er jo stort sett bare menn som er nervøse for multikultur, tap av arbeid, utdanningsplasser, velferdsgoder og splittelsen det skaper. Har det rett og slett med at de bare liker mannfolka som kommer?

Jeg liker det ikke. Jeg liker ikke mannfolka som kommer, de har et middelaldersk kvinnesyn. Jeg synes derimot at midlertidige opphold skal innvilges til mennesker fra krigssoner. Når krigen er over burde de dra hjem og hjelpe til med å bygge opp landet sitt. Da hadde de i alle fall kunne snakket om ære uten å drite seg fullstendig ut slik de gjør i dag når temaet kommer opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, denne "debatten" har vært startet 1000000000 ganger før, så kanskje du kan la være?????????????

Anonymkode: c3bfe...896

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann. Vi har hatt innvandringsstopp siden 1975 og kan dermed ikke si noe om innvandringen til landet.

På en annen måte er vi forpliktet til å hjelpe flyktninger. Vi er også forpliktet til å behandle asylanter etter gjeldende regelverk.

Så hvilke innvandrere er det TS snakker om?

Anonymkode: 6d8a4...687

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann. Vi har hatt innvandringsstopp siden 1975 og kan dermed ikke si noe om innvandringen til landet.

På en annen måte er vi forpliktet til å hjelpe flyktninger. Vi er også forpliktet til å behandle asylanter etter gjeldende regelverk.

Flykninger er like mye innvandrere som andre. Når det gjelder den såkalte innvandringsstoppen har vi gått fra 1% til 20% innvandrere på de årene.

• Liker 2
Skrevet

Limer inn det jeg skrev på et annet forum:

Min spekulasjon:

Kvinner er mindre interessert i politikk/konsumerer mindre nyheter enn menn, og har mindre kunnskap om politikk. I tillegg virker kvinner å ha større aversjon mot negative nyheter.

http://forskning.no/...litikk-enn-menn

https://www.regjerin...onsum_i_dag.pdf

https://www.nrk.no/n...book-1.12635669

Om man så legger til at det kan virke som kvinner er noe mer følelsesstyrte enn menn så gir det inntrykk av en befolkningsgruppe som blir veldig påvirket av triste fortellinger og ønsker å hjelpe, samtidig som de har mindre kunnskap om og interesse for problemene det medfører. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som flytter fra utlandet til Norge er per definisjon innvandrer. Det er normalt å trekke grensen ved ett års bosetting.

Den type innvandring som TS sikter til er innvandringen som kommer gjennom asylsystemet, gjerne kalt flyktninger. Flyktninger er en status man får når det er fastslått at man har et beskyttelsesbehov. Flyktninger må altså skilles fra asylanter. En flyktning er etter definisjonen i flyktningkonvensjonen en som har rett på midlertidig beskyttelse fra forfølgelse. Nøkkelordet her er "midlertidig". Hele flyktningkonseptet var bygget helt bevisst på midlertidighet. 

At de enkelte stater selv utviklet en praksis hvor de som regel ga permanent opphold, står for statenes egen regning. Og det er denne praksisen som i stor grad har bidratt til at asylinsituttet har blitt brukt som en migrasjonskanal, og ikke slik den var tenkt da den ble laget.  

I moderne tid har Norge tatt i mot flyktninger siden 70-tallet. Med chilenere og vietnamesere. Øst-europeere som rømte fra kommunistene på 80-tallet. Senere mennesker fra Balkan og Sri-Lanka på begynnelsen av 90-tallet. Selv om en del iranere og irakere også kom på 80-tallet er det flyktingene som kom fra midten av 90-tallet og frem til i dag det har vært mest kontrovers med og som TS sikter til spesifikt.

Ut fra konteksten er det altså flyktnignene som kom ra midten av 90-tallet og frem til i dag, som stort sett består av mennesker fra muslimske land TS sikter, hvis man leser i lys av konteksten.

Norge hadde for øvrig innvandringsstopp fra 1975 og frem til 1991. Deretter ble forskriften om innvandringstopp erstattet med utlendingsloven og andre relaterte lover om opphold i riket. Disse lovene regulerer hvordan inntreden til riket og oppholdet skal skje. Det er altså ikke en innvandringsstopp lenger. Dette er en myte som av en eller annen grunn har grodd fast.

Anonymkode: 19c67...f93

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner endelig opplever å stå på samme side som the status quo, og vi ønsker ikke å innrømme at vi har latt oss lure og utnytte - igjen.

Fordi innvandringsståsted har blitt tidens symbol for gruppetilhørlighet, og det sitter lengre inne for kvinner å gå imot den dominante gruppen.

Anonymkode: 24df4...d1f

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar gjerne i mot Indere, Kinesere og andre fra Øst-Asia. Men muslimer vil jeg ikke ha. Har nok av dem og de lager jo bare faenskap hvor enn de går. Virkelig fredens religion...

Anonymkode: 41a5b...f84

Enig, de gruppene du nevnte her er faktisk et positivt tilskudd for Norge, og lager ikke faenskap. 

Anonymkode: 056e3...0ce

Skrevet

Synes det er litt mer betenkelig hvordan, i følge en god del av medlemmene på KG, kvinner i Norge ikke kan snakke om trakassering på gata og diskriminering på jobben så lenge kvinner i Bangladesh blir kastet syre på når de nekter å gifte seg, mens når vi velger å jobbe med innvandrere/flyktninger eller enda verre, ha dem som venner, er vi troløse horer som prøver å ødelegge fedrelandet. Gjerne forklart med at vi er for dumme til å se "vårt eget beste".

Er det så rart at disse trådene er vanskelig å ta på alvor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...