Gå til innhold

Hjelp til røykeslutt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan noen med erfaring med røykeslutt hjelpe meg litt. Er idag røykfri på 2. dagen, det er deilig, og går egentligt forbløffende greit. Men humøret svinger veldig, og dette går utover omgivelsene mine. Alle følelsene mine er liksom veldig forsterket, gråt sikkert 10 ganger under håndballkampen, fyker opp for ingenting, er i ene øyeblikket veldig glad, i det neste veldig nedfor. Hvor lenge varer dette? Og suget generelt, hvor lenge hadde du det? Vet at dette er veldig individuelt men fortell meg om dine erfaringer.

Er veldig spent på hvordan dette skal gå på jobb i morgen...

Men må si at hvis det ikke blir mye verre enn dette så har jeg et godt håp å om bli røykfri.

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet av Endelig ikke røyker boka, og har vært røykfri i et år. Nå er nok mine erfaringer litt anderledes enn dine, fordi når du tar din siste røyk, er du glad for at du aldri mer må innhalere driten, istedet for trist fordi du aldri mer kan inhalere røyken.

Det som du bør vite er at de fysiske abstinensene med røykeslutting er omtrent umerkelige, det er de psykiske som kan ta knekken på deg. Derfor bør du holde deg til et mantra- Jeg trenger ikke røyken.

Selve smaken av røyken må du nok være enig med meg i når jeg sier ikke er god- men det er behovet som får deg til å repetere dette om og om igjen. Men hvis du forteller deg at det ikke er godt nok ganger vil du tilslutt skjønne at det ikke er det. Det vonde med å slutte er psykisk relatert, så hvis du klare å overbevise deg selv om sannheten om at røyken egentlig ikke er god, og at det egentlig ikke er noen fysiske smerter med å slutte, er du godt på vei. For mye av de abstinensene som kommer av røykeslutt er forbundet med at du forventer at de skal komme-altså psykisk fremstilt.

Tror det tar 5 dager før nikotinet er utav kroppen, så du er godt på vei.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge forsøkt å slutte å røye uten suksess. Det var før jeg leste boka "Endelig ikke-røyker". Nå går det strålende. Snart to måneder, men null røyksug eller andre ubehageligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med de andre svarene her... Sluttet med endelig ikke røyker av Allan Carr!

Super bok!!!

Lykke til med den kloke avgjørelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært røykfri i 7 uker i dag. Har brukt sånne tyggis som du får på apoteket. Tygde veldig mye de første dagene, men går mye bedre nå.

Kan ikke si noe annet enn lykke til og stå på!

Dette klarer du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg endelig ikke-røyker boka.Hadde lest det engang før men det gikk dessverre ikke bra,hadde dog ikke lyst på røyk men jeg begynte å gå opp i vekt og dermed var det på'n igjen med røyken(noe så dumt),men denne gangen gikk det veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for alle erfaringer.

Jeg holder meg fremdeles røykfri, og må si at det går foreløpig ganske bra.

Jeg ser de fleste av dere anbefaler denne boka, men jeg har hørt at en skal røyke mens en leser denne, stemmer dette? Kan jeg fremdeles ha hjelp av denne?

Tar gjerne imot flere råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den absolutt kan hjelpe deg selv om du har sluttet!Har selv tenkt å lese den om igjen nå i julen, selv om jeg ikke har røyket på 5 måneder!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boken kan anbefales på det sterkeste! Grunnen til at man skal forsette å røyke mens man leser er nok fordi folk er redde for at de må slutte iløpet av boken. Du kan helt klart ha god nytte av boken selv om du allerede har sluttet. Du får en annen måte å tenke på.

Jeg sluttet å røyke i sommer ved hjelp av denne tankegangen. Det er veldig greit å ha med seg nå. Er ikke misunnelig på de som tar seg en røyk, slik som jeg var da jeg prøvde å slutte en gang før.Forrige "forsøk": Nedtrapping, røykfri- oppskrift fra apoteket og nikotintyggis førte til 2ukers "sug". Da jeg sluttet i for godt i sommer hadde jeg litt abstinenser i 3 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...