AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Del Skrevet 11. april 2017 Lang historie kort: Har en kollega som i utgangspunktet er en veldig bra person, men dessverre ufattelig slitsom. Hun vil diskutere absolutt alt ihjel og gir seg aldri, og har ifølge mine andre kollegaer holdt det gående i årevis. Hun er i konflikt med alt og alle, og mener nok at hun vet best - og har rett på å vite alt. Hun har slitt ut alle andre - som bare har begynt å unngå henne for lenge siden. Jeg kan dessverre ikke det da jeg har samme fagfelt, og vi må samarbeide. Det faglige går veldig bra, men dersom man eks skal innom kontoret hennes og få avklart et enkelt spørsmål som er "ja/nei" så kommer som regel lange klageutbrudd/evigvarende debatter, frustrasjon osv. Jeg føler meg rett og slett som en søppelbøtte til tider. Tilogmed foran øverste ledelse kan hun fremstille oss andre i dårlig lys, surmule og være irritert - og hun har hatt personalkonflikt med ledere over lang tid. Jeg må jo nødvendigvis fortsatt samarbeide med henne, men jeg trenger tips til hvordan man kan komme seg kjapt ut av de slitsomme samtalene uten at det virker kjipt. Er jeg sur, avvisende eller kontant blir det nemlig bare verre - og det går utover mine faglige oppgaver/leveranser. Vi skal også ha fellesmøter i et team hvor jeg antar hun kommer til å styre mye av "showet" slik at vi andre blir sittende og høre på hennes klaging/frustrasjon/meninger, uten at vi kommer videre slik at møtet er konstruktivt for alle. Jeg blir også ofte konfrontert med avgjørelser ledelsen har tatt, eksempelvis at jeg skal delta på et møte men ikke henne - og hvorfor det er slik. Jeg prøver nemlig å styre samtalene tilbake til kjernen, og har lagt merke til at 50% av det jeg sier er "det får vi ikke avjort nå, har du svar på dette, jammen kan du svare på dette, dette må du ta med leder, dette vet jeg ikke hvorfor lederen har gjort".......kort fortalt så er jeg skikkelig sliten av denne personen, og det kan til tider gå utover fritiden/helsen min. Er det noen som har tips utover å kontant avvise? Anonymkode: 7dccf...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Del Skrevet 11. april 2017 Be henne dra til helvete. Eneste som funker med slike personer. Anonymkode: a5ffd...8a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Del Skrevet 11. april 2017 Eller fortelle henne hva du synes er så slitsomt. Anonymkode: 99913...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Del Skrevet 11. april 2017 "Jeg skjønner at du synes dette er urettferdig/feil/galt/feil, men det er ikke noe jeg har makt eller mulighet til å gjøre noe med. Så vi kan velge hva vi gjør med det: Enten bruke resten av dagen til klage over det, og bruke opp tiden på noe vi ikke kan endre. Eller så gjør vi det beste utav det. Jeg tenker velge å se positivt på det og gjøre det beste ut av det. Punktum. Stort smil. Nå, - tilbake til det jeg egentlig kom for: Har du svar på dette klart nå? Om det er slik at det går ut over fritiden og helsen din så må du jo begynne å se deg om etter et annet miljø å jobbe i snart. Du bør også ta det pent opp med din leder dersom dette går utover helsen din. Anonymkode: 06c7d...4a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Del Skrevet 11. april 2017 hun har nok en irritabel personlighet. tenk så ille hun har det når ALT irriterer og provoserer. Kansje hun har stort behov for kontroll, og sliter med dette. Det er ikkelett å vite hvordan man skal kommunisere med slike folk uten å få en konflikt, men uttalelser som "forstår at det gjør deg provosert, men jeg har ikke tid til å diskutere dette nå. Det jeg lurte på var...." Anonymkode: 5a43f...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Del Skrevet 11. april 2017 https://www.amazon.co.uk/gp/product/125007567X/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Anonymkode: 1d08b...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 12. april 2017 #7 Del Skrevet 12. april 2017 Du er nødt til å sette grenser i møte med henne. Selv om hun blir sur. Si at du har ikke svar på det hun lurer på, la oss fokusere på tema. Jeg ville ha tatt opp med min leder at det er et vanskelig å samarbeide med henne pga personlighet, så kan ledelsen vingeklippe henne litt. Blir det for ille, så må du se deg om etter annen jobb. Prøv å distansere deg fra alt tullet, ikke engasjer deg bare sett grenser. Det vil hjelpe deg til å ikke dra det med over i fritiden. Unngå å bruke tid sammen som du ikke må. Ikke spis lunsj sammen om du kan unngå det, osv. Minimer slitsom kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå