AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Del Skrevet 11. april 2017 Synes denne genseren var fin og tenkte å strikke den: https://www.europris.no//media/pdfdatablader/strikkeoppskrifter/69 Peru.pdf men er litt usikker på om jeg skjønner oppskriften. Hva synes dere, er den vanskelig? Skal strikke str 1 år. Det står på bolen, strikk mønster til ca 20 cm. Ca? Er ikke det litt rart med ca-mål? Anonymkode: b0585...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bamsemums63 Skrevet 11. april 2017 #2 Del Skrevet 11. april 2017 De skriver ca pga det kan være vanskelig å måle nøyaktig. Om du måler 2 ganger er det kanskje 0,5cm i forskjell pga du kan ha dratt litt i den. Så om du strikker til 19 eller 21 cm har det som regel ikke noe å si. Jeg ville ha sammenligna med en genser til ungen du skal strikke til, se hvor lange klær han/hun vanligvis bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Del Skrevet 11. april 2017 Men hvordan vet jeg hvor på mønsteret jeg skal slutte å strikke? Anonymkode: b0585...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bamsemums63 Skrevet 11. april 2017 #4 Del Skrevet 11. april 2017 Det har ikke noe å si hvor i mønsteret du slutter. Bare pass på at når du strikker ermene, så stopper du samme sted i mønsteret som i bolen. Når du da tar ermene på bolen kan du fortsette mønsteret der du slapp :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #5 Del Skrevet 13. april 2017 På Tuesday, April 11, 2017 den 11.21, AnonymBruker skrev: Synes denne genseren var fin og tenkte å strikke den: https://www.europris.no//media/pdfdatablader/strikkeoppskrifter/69 Peru.pdf men er litt usikker på om jeg skjønner oppskriften. Hva synes dere, er den vanskelig? Skal strikke str 1 år. Det står på bolen, strikk mønster til ca 20 cm. Ca? Er ikke det litt rart med ca-mål? Anonymkode: b0585...446 Oppskriften skal passe til arminnsettingen og til fellingen sitt mønster derfor blir ca mål oppgitt, helt vanlig på mønsterstrikking. Anonymkode: c3e1a...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå