Gå til innhold

Bleiebøtte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi trenger uansett ny søppelbøtte på badet som har lokk, og leser at Korbell bleiebøtte er populær.

Har noen her erfaring med denne?

Jeg tolker det som at man bruker 1 pose til den er full og at den tar MANGE bleier, eller misforstår jeg (håper nesten det..). Ser for meg at det er bedre å tømme med jevne mellomrom?

Hva er deres erfaringer med denne eller andre, og hvor ofte tømmes den/varer en pose?

Anonymkode: 7dfff...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Posene på bleiebøtter knyter du selv. Det er bare en pølse med plast som du fyller, og så kutter du den når bøtta er full/du ønsker å tømme bøtta. 

Jeg har ikke erfaring med den du snakker om, men min erfaring er at de fleste bleiebøttene er greie å bruke. Jeg har jobbet i bhg der vi har hatt bleiebøtter av ymse slag, og alle har vært helt Ok. Hjemme har jeg derimot valgt en pedalbøtte med lokk fordi jeg vil slippe å åpne lokket fysisk når jeg skal kaste bleien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde Korbell med begge de andre barna, likte den men refillene er dyre i lengden. Skal prøve Ubbi med tredjemann nå. Bruker vanlige poser og kan brukes som vanlig søppelbøtte etterpå. Litt dyrere for bøtten, men tjent inn raskt ifht til prisen på spesialposene.

Anonymkode: 82b66...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, atropos skrev:

Posene på bleiebøtter knyter du selv. Det er bare en pølse med plast som du fyller, og så kutter du den når bøtta er full/du ønsker å tømme bøtta. 

Jeg har ikke erfaring med den du snakker om, men min erfaring er at de fleste bleiebøttene er greie å bruke. Jeg har jobbet i bhg der vi har hatt bleiebøtter av ymse slag, og alle har vært helt Ok. Hjemme har jeg derimot valgt en pedalbøtte med lokk fordi jeg vil slippe å åpne lokket fysisk når jeg skal kaste bleien. 

Det er pedal på Korbell. 

Anonymkode: 01c37...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Ut fra det jeg har lest, virker det som Ubbi er best. Koster litt mer i innkjøp, men det sparer man inn.

Har Korbell selv. Helt grei, har ikke merket lukt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er naturlig å bruke bøtta etter bleieslutt skjønner jeg ikke poenget. Høres ut som bortkastet penger. Er mye bedre å få søppelposen ut med en gang (det er mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Lammelåret skrev:

Med mindre det er naturlig å bruke bøtta etter bleieslutt skjønner jeg ikke poenget. Høres ut som bortkastet penger. Er mye bedre å få søppelposen ut med en gang (det er mulig).

Vi fikk bøtta gratis ved kjøp av vogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får Korbell gratis, så derfor vi tenkte å prøve denne.  Men hvor lenge varer egentlig en slik refill? Hvis den må byttes ofte så blir det jo uansett dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får Korbell gratis, så derfor vi tenkte å prøve denne.  Men hvor lenge varer egentlig en slik refill? Hvis den må byttes ofte så blir det jo uansett dyrt.

Ja, det blir dyrt med refill, så vi hadde nok kjøpt Ubbi neste gang, den som det kan brukes vanlige poser i. Nå bæsjer babyen vår mange ganger om dagen, men vi har brukt tre eller fire refiller, og vi har hatt den siden slutten av januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Ja, det blir dyrt med refill, så vi hadde nok kjøpt Ubbi neste gang, den som det kan brukes vanlige poser i. Nå bæsjer babyen vår mange ganger om dagen, men vi har brukt tre eller fire refiller, og vi har hatt den siden slutten av januar. 

Oj, såpass ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke krise-dyrt for de refillene da, 249 kr for 3 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Har en vanlig Ole Brumm søppelbøtte. Oppi har jeg First Price poser som koster lite. Ikke noe problem med lukt. Bleier med bæsj  kastes ut i søpla med en gang. Kaster tissebleieposen hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke krise-dyrt for de refillene da, 249 kr for 3 stk.

2,5 refiller det, så har du dekt Ubbi-bøtta for evig og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2,5 refiller det, så har du dekt Ubbi-bøtta for evig og alltid.

Men ubbi har ikke pedal til å åpne? Upraktisk syns jeg, så vil ha pedal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ubbi, hadde korbell først men gadd ikke å kjøpe refill så kjøpte Ubbi istedet. Greit med pedal på korbell, men den har en luke som skal åpne seg når du legger bleien på sånn at bleien faller nedi bøtta, og den funket ikke med de letteste bleiene og man måtte presse bleien ned, irriterende. Glad vi ikke kastet bort noen penger på refiller, fikk korbell gratis.

Så man kan jo prøve korbell først om man får den gratis og se om man liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Korbell men burde nok ha kjøpt Ubbi først som sist siden refillene blir dyre i lengden...

Anonymkode: 08ddf...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...