Pipa Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Hei, har et spørsmål jeg ikke finner svar på. Jeg er vikar med 19% fast helgestilling, men har jobbet 100% de siste årene slik at jeg har opptjente feriepenger. Hvis jeg tar ut ferie en av mine arbeidshelger i januar, får jeg da noen form for lønn denne helgen?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Det kommer an på. Har du samme arbeidsgiver? Fikk du utbetalt sluttoppgjør da du sa opp 100 % stillingen din? Hvis du har samme arbeidsgiver og du ikke fikk sluttoppgjør, trekkes dere i lønn i mai/juni og får feriepenger isteden? Det enkleste er å snakke med lønnsansvarlig. Anonymkode: 5ce6c...709
Pipa Skrevet 11. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på. Har du samme arbeidsgiver? Fikk du utbetalt sluttoppgjør da du sa opp 100 % stillingen din? Hvis du har samme arbeidsgiver og du ikke fikk sluttoppgjør, trekkes dere i lønn i mai/juni og får feriepenger isteden? Det enkleste er å snakke med lønnsansvarlig. Anonymkode: 5ce6c...709 Forklarte litt uklart kanskje. Har 19% fast, jobber ekstra hos samme arbeidsgiver slik at det er 100%.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 17 minutter siden, Pipa skrev: Hei, har et spørsmål jeg ikke finner svar på. Jeg er vikar med 19% fast helgestilling, men har jobbet 100% de siste årene slik at jeg har opptjente feriepenger. Hvis jeg tar ut ferie en av mine arbeidshelger i januar, får jeg da noen form for lønn denne helgen? Det vil jeg tro du får. Anonymkode: 15d6a...6b3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Kontrakten er forsatt bare 19% og lønningskontoret vil nok forholde seg til det. Ser heller for meg at all ferie du tar blir ulønnet, men du får vanlig lønn + feriepenger i juni. Faste ansatte får bare feriepengene i juni. Hvis du har jobbet mer enn kontrakten tilsier de siste 12 månedene så har du krav på å øke stillingsprosenten på kontrakten. Gjør dette TS så er du sikret arbeid hvis det plutselig skulle bli redusering av arbeidstimer. Kjipt å gå fra 100% til 19%. Anonymkode: cbbf3...df9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå