Gå til innhold

Øyenbryn som ikke vokser ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nappet øyenbrynene mine feil i mange år. Jeg har nappet de nærmest nesen for mye sånn at øyenbrynene blir for korte  og nå prøver jeg å gro dem ut igjen. Problemet er at nå kommer bare noen få og det ser jo helt dumt ut. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å gro tette igjen? Jeg har sett at det finnes serum for det,lignende sånn som får vipper lengre. Er det noen som har prøvd det og har god erfaring? Tips mottas med glede og stor takk😊

Gjest Athleisure
Skrevet

Sluttet å nappe de ekstremt tynne øyenbrynene mine for nesten 3 år siden, og de er blitt veldig tykke. Kan anbefale dette øyenbrynsserumet: http://mykoreanmakeup.com/etude-house-my-lash-serum-9g/ (fri frakt er det og) Det er svært billig, men funker utrolig bra til både vipper og bryn. Så resultat etter kort tid.

I tillegg til dette vil jeg anbefale deg å farge øyenbrynene innimellom. Da ser de tykkere ut når du får farget de lyse småhårene. Refectocil sine øyenbrynsfarger er veldig gode. Jeg bruker de selv, og fargen holder lenge. Du kan kjøpe det på blivakker.

Ellers kan jeg anbefale castor oil til å gro ut øyenbrynene med. Det får du tak i på blivakker og mange andre steder. iGlow sine serum er også svært gode, men de koster litt, men er absolutt verdt å investere i.

Skrevet

Tusen takk for kjempegode tips @marengsi:blomst:Dette skal jeg definitivt prøve! Og lurt å prøve å farge brynene,det har jeg ikke tenkt på faktisk.Og det øyenbrynserumet var jo utrolig billig😊Bestiller i dag👍🏼Blir spennende å se virkningen.😊Igjen,tusen takk for gode tips😊

Skrevet

De brynshårene som er nappet på i åresvis vokser aldri ut igjen.  

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, Sofy skrev:

Tusen takk for kjempegode tips @marengsi:blomst:Dette skal jeg definitivt prøve! Og lurt å prøve å farge brynene,det har jeg ikke tenkt på faktisk.Og det øyenbrynserumet var jo utrolig billig😊Bestiller i dag👍🏼Blir spennende å se virkningen.😊Igjen,tusen takk for gode tips😊

Bare hyggelig det! :) Et annet tips er øyenbrynsmascara (med farge) mens du sparer ut! Det bruker jeg hver gang jeg sminker meg, og ser øyenbrynene enda tykkere, mer markert ut, i tillegg til at du kan forme dem som du vil. Du får et mye mer naturlig resultat med det, enn med øyenbrynspenn og lignende

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, Boomonster skrev:

De brynshårene som er nappet på i åresvis vokser aldri ut igjen.  

Joda, det kan ta tid, men øyenbrynsserum vekker hårsekkene til livet igjen slik at de begynner å vokse. Det tok ca. 2 år for meg å få øyenbrynene helt vokst ut igjen, etter år med napping

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hårsekkene er døde er det ingenting du kan gjøre med dem. Men det skader ikke å prøve og se.

Anonymkode: 379de...49c

Skrevet
20 minutter siden, marengsi skrev:

Joda, det kan ta tid, men øyenbrynsserum vekker hårsekkene til livet igjen slik at de begynner å vokse. Det tok ca. 2 år for meg å få øyenbrynene helt vokst ut igjen, etter år med napping

Jeg har prøvd både laksèrolje og Iglow sitt serum på bryna, igjen forskjell. 

Gjest Athleisure
Skrevet
1 minutt siden, Boomonster skrev:

Jeg har prøvd både laksèrolje og Iglow sitt serum på bryna, igjen forskjell. 

Det kan nok variere mye fra person til person. Jeg overnappet mine øyenbryn i 6 år. Hadde i utgangspunktet tykke bryn, og etter 3 år med ingen napping er de som de skal være (enda tykkere også). Hvis øyenbrynene ikke vokser ut finnes det alternativer som microblading og øyenbrynsextensions. Viktig å gi det litt tid når man lar de vokse ut ved hjelp av serum og lakserolje. I enkelte tilfeller kan det ta et par måneder før man ser forskjell

Skrevet
24 minutter siden, marengsi skrev:

Bare hyggelig det! :) Et annet tips er øyenbrynsmascara (med farge) mens du sparer ut! Det bruker jeg hver gang jeg sminker meg, og ser øyenbrynene enda tykkere, mer markert ut, i tillegg til at du kan forme dem som du vil. Du får et mye mer naturlig resultat med det, enn med øyenbrynspenn og lignende

Bra tips,det skal jeg prøve. Jeg har prøvd litt med vanlig kajal,men det ser bare rart og rotete ut:fnise: Jeg må visst shoppe litt😊

Skrevet
3 minutter siden, marengsi skrev:

Det kan nok variere mye fra person til person. Jeg overnappet mine øyenbryn i 6 år. Hadde i utgangspunktet tykke bryn, og etter 3 år med ingen napping er de som de skal være (enda tykkere også). Hvis øyenbrynene ikke vokser ut finnes det alternativer som microblading og øyenbrynsextensions. Viktig å gi det litt tid når man lar de vokse ut ved hjelp av serum og lakserolje. I enkelte tilfeller kan det ta et par måneder før man ser forskjell

Jeg tro også det har litt med utgangspunktet for hvordan dette virker. Jeg har også naturlig tykke bryn som deg,og da tror jeg det kanskje blir lettere? Vet ikke, jeg bare antar. Jeg har iallfall tro på at jeg kan få brynene tilbake med tipsene du ga meg😊

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, Sofy skrev:

Jeg tro også det har litt med utgangspunktet for hvordan dette virker. Jeg har også naturlig tykke bryn som deg,og da tror jeg det kanskje blir lettere? Vet ikke, jeg bare antar. Jeg har iallfall tro på at jeg kan få brynene tilbake med tipsene du ga meg😊

Ja, utgangspunktet har nok mye å si! Rett og slett fordi tykkere bryn har flere hårsekker, slik at det er mindre sjanse for at man har ødelagt alle. Vet ikke hvor du holder til, men det er også noe som heter Brow Rehab (http://browrehabsalons.no/). Har ikke prøvd det selv, men vet om mange som har fått utrolig fine bryn av å ha gått der. En kan gå der selv om øyenbrynene er overnappet og/eller lyse. Man kan gjerne la de vokse ut litt også før man går til dem. Fargen de bruker setter seg på huden (men ser naturlig ut), og varer i flere uker. 

Eksempel: http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/12716591_1529330377397638_1902316746_n.jpg?ig_cache_key=MTE5NTA5MDc4MzE5NDcxNzIyMw%3D%3D.2

Skrevet
11 minutter siden, marengsi skrev:

Ja, utgangspunktet har nok mye å si! Rett og slett fordi tykkere bryn har flere hårsekker, slik at det er mindre sjanse for at man har ødelagt alle. Vet ikke hvor du holder til, men det er også noe som heter Brow Rehab (http://browrehabsalons.no/). Har ikke prøvd det selv, men vet om mange som har fått utrolig fine bryn av å ha gått der. En kan gå der selv om øyenbrynene er overnappet og/eller lyse. Man kan gjerne la de vokse ut litt også før man går til dem. Fargen de bruker setter seg på huden (men ser naturlig ut), og varer i flere uker. 

Eksempel: http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/12716591_1529330377397638_1902316746_n.jpg?ig_cache_key=MTE5NTA5MDc4MzE5NDcxNzIyMw%3D%3D.2

Jeg bor i Kristiansand,men de har nok sikkert noe lignende her vil jeg tro,eller noe salonger som kan fikse på øyenbryn😊Blir jo kjemperesultat av sånn behandling da😊

Skrevet
56 minutter siden, marengsi skrev:

Man mp gi det mer tid enn et par måneder.  Jeg brukte laksèrolje i 3 år og Iglow sitt serum i 4 mnd. 

Skrevet
38 minutter siden, marengsi skrev:

Browrehab driver jo bare med napping, farging og voksning.  Man får jo ikke flere brynshår av det. 

Annonse
Gjest Athleisure
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Boomonster skrev:

Browrehab driver jo bare med napping, farging og voksning.  Man får jo ikke flere brynshår av det. 

Er jo klar over det. Men det er en grei måte å få finere bryn samtidig som man sparer de ut. De anbefaler selv at man bruker castor oil, og resultatet blir jo bedre og bedre for hver gang

Endret av Athleisure

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...