Gå til innhold

Når foreldre ikke passer godt nok på hva barna gjør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på et lekerom på et handlesenter, og der var det en pappa til 2 gutter som satt på benken 10 meter fra lekerommet. Disse guttene var veldig utagerende og prøvde å dominere alt og alle. Skubbet, klatret og laget veldig ufine grimaser til min jente. Jeg måtte selvsagt stå rett ved siden av og passe på. Jeg var så nær ved å gripe inn, og sa til og med til jentungen at kanskje det var best at vi gikk en annen plass. 

Denne pappaen til disse guttene satt bare å glodde ned i mobilen sin uten å se et eneste sekund hva disse guttene gjorde. 

Det var rett før jeg gikk bort til denne pappaen og sa til han at "nå får du faen meg gi deg, du må passe på barna dine!"

Hva er det som er i veien med slike mennesker?

Anonymkode: e5515...dd3

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Lær barna dine å takle dette selv, og bruk det som en læringsopplevelse. Det er det beste du kan gjøre. 

Endret av noe tilfeldig
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Lær barna dine å takle dette selv, og bruk det som en læringsopplevelse. Det er det beste du kan gjøre. 

Jenten min taklet dette meget bra. Men merket at det fort kunne gå over streken til direkte vold. Det ble faktisk endel krangel der mellom noen andre barn. Men ja, jeg prøver å la henne lære noe utav dette så lenge det ikke blir for ekstremt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ved slike situasjoner gir jeg alltid beskjed, men på en positiv måte som omhandler grensesetting og at de opplever å bli sett. Ergo jeg snur det om til noe positivt med en alvorlig undertone. Å la seg affisere følelsesmessig og bli sint over slike ting hjelper ingen.

Anonymkode: b5fd0...d7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved slike situasjoner gir jeg alltid beskjed, men på en positiv måte som omhandler grensesetting og at de opplever å bli sett. Ergo jeg snur det om til noe positivt med en alvorlig undertone. Å la seg affisere følelsesmessig og bli sint over slike ting hjelper ingen.

Anonymkode: b5fd0...d7f

Ja, det prøver jeg også hvis jeg må si ifra. 

Det som nesten er litt tragikomisk er når min jente stiller seg i kø ved sklien, så tror de andre foreldrene at min jente skal dytte barnet deres for å slippe å vente i køen. Det sier litt om hvor mange ganger de har opplevd barn som ikke har foreldre som passer på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse barne?? Og jenta di?

Anonymkode: 907e5...c17

AnonymBruker
Skrevet

Typisk slike steder man finner slitne foreldre som trenger en pust i bakken og ignorere omverdenen. Det er ikke sikert at han er så dårlig far døgnet rundt. Kan være men hvem vet. Selv hadde jeg grepet inn om mine unger oppførte seg så dårlig

Anonymkode: 4a5b6...cd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare snakket til gutta. Foreldre klarer du dessverre ikke endre :(

Anonymkode: b84fc...500

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...