Gå til innhold

Engangsstønad ved fødsel. Ser den ikke i skattemeldinga...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mottok engangsstønad i 2016 etter fødsel. Det er vel snakk om 40000 skattefrie kroner, skal de ikke stå oppført i skattemeldinga?

Anonymkode: 5b2f5...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er skattefrie. Da skal de ikke i skattemeldinga

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser ikke meg selv som stokk dum nei, men siden man har mer ansvar rundt innholdet i skattemeldinga i år, ville heh være på den sikre siden. Har forøvrig tenkt å søke skattebegrensing, og da tar de visstnok hensyn til tilfeldige gaver også. Så derfor lurer jeg på hvordan de vet om den "tilfeldige gaven" om den ikke er oppført i skattemeldinga...

AnonymBruker
Skrevet

Skatterfrie stønader står ikke under inntekter. Du skal ha fått en lønns og trekkoppgave fra Nav. Der skal stønaden være oppført med henvisning til hvordan beløpetskal føres. 

Har du ikke fått overnevnte, setter du info om beløp og hva du har mottatt i merknadsfeltet/tilleggsinfo.

Anonymkode: 69f56...6ea

Skrevet

Ryddet for personangrep.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skatterfrie stønader står ikke under inntekter. Du skal ha fått en lønns og trekkoppgave fra Nav. Der skal stønaden være oppført med henvisning til hvordan beløpetskal føres. 

Har du ikke fått overnevnte, setter du info om beløp og hva du har mottatt i merknadsfeltet/tilleggsinfo.

Anonymkode: 69f56...6ea

Tusen takk! Da gjør jeg det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...