Gjest BlandaDrops Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Hei jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips angående påføring av solariumskremer osv? Hittil har jeg smurt meg inn på solstudioet hvilket medfører dårlig / tapt solingstid ettersom sengen ofte starter før jeg er klar. Er det vanlig å smøre seg inn hjemme før man drar eller ? Jeg soler meg forøvrig 40 minutter 2 ganger i uka, men ønsker en dypere brunfarge hence jeg bruker krem. Gode tips mottas med takk:)
Djungelvrål Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Du burde heller bruke solfaktor. Helst fra 20-50. 6
vimsa30 Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Solfaktor i solarium? Trodde solkremene som ble solgt hadde beskyttelse. Aldri blitt brent i løpet av de 15 årene jeg tok sol med solkrem for solstudio 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 40 min er ganske lenge i solarium vil jeg tro, ville nok vurdert å trappe ned Anonymkode: 08edb...2c2 6
vimsa30 Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 40 min er ganske lenge i solarium vil jeg tro, ville nok vurdert å trappe ned Anonymkode: 08edb...2c2 Må si meg enig, alltid tatt maks..20 minutter! 3
Gjest Athleisure Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Tok sol for et par timer siden, da smurte jeg meg rett før den startet, og det gikk fint. Hvis du bruker litt lenger tid på å smøre deg, kan du godt smøre deg hjemme, eller inne på solariumsrommet, og putte på penger når du er klar. IKKE bruk solfaktor i solarium - det kan oppstå flekker på huden. 40 min er perfekt solingstid per gang for meg iallfall. Hvis jeg tar 40 min noen dager i uken, blir jeg ganske brun.
Djungelvrål Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 14 minutter siden, vimsa30 skrev: Solfaktor i solarium? Trodde solkremene som ble solgt hadde beskyttelse. Aldri blitt brent i løpet av de 15 årene jeg tok sol med solkrem for solstudio 🤔 Nei, det har de ikke. 4
Djungelvrål Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, marengsi skrev: Tok sol for et par timer siden, da smurte jeg meg rett før den startet, og det gikk fint. Hvis du bruker litt lenger tid på å smøre deg, kan du godt smøre deg hjemme, eller inne på solariumsrommet, og putte på penger når du er klar. IKKE bruk solfaktor i solarium - det kan oppstå flekker på huden. 40 min er perfekt solingstid per gang for meg iallfall. Hvis jeg tar 40 min noen dager i uken, blir jeg ganske brun. Jeg bruker solkrem i ansiktet og på brystet hver gang jeg tar sol (6-7 ganger i året) Jeg har aldri fått flekker. Men bruker man ikke spf får man pigmentflekker i hopetall. Forundret over uvitheten her...... 40 min er for lenge og jeg er sikker på at ingen fagfolk innenfor feltet anbefaler det, strålene er sterkere og over 40 % mer kreftfremkallende enn naturlig sol. 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 Hvis du vil ødelegge huden din, fortsetter du å ta solarium. Hvis ikke, lar du vær. Anonymkode: e992a...a87 6
Gjest Athleisure Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, Boomonster skrev: Jeg bruker solkrem i ansiktet og på brystet hver gang jeg tar sol (6-7 ganger i året) Jeg har aldri fått flekker. Men bruker man ikke spf får man pigmentflekker i hopetall. Forundret over uvitheten her...... 40 min er for lenge og jeg er sikker på at ingen fagfolk innenfor feltet anbefaler det, strålene er sterkere og over 40 % mer kreftfremkallende enn naturlig sol. Ja, det kan være jeg tar feil angående det med solfaktor. Har styrt unna solfaktor ettersom jeg har hørt om folk som har fått flekker. Har tatt svært lite solarium de siste 3 årene, og tenker da det er greit med 40 min de få gangene i året jeg tar. Hvor lenge tar du om gangen?
Djungelvrål Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, marengsi skrev: Ja, det kan være jeg tar feil angående det med solfaktor. Har styrt unna solfaktor ettersom jeg har hørt om folk som har fått flekker. Har tatt svært lite solarium de siste 3 årene, og tenker da det er greit med 40 min de få gangene i året jeg tar. Hvor lenge tar du om gangen? 15-25 min
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Nå er ikke poenget med spørsmålet mitt om hvorvidt det er sunt med solarium eller ei. Ser ut som om noen har forvekslet solariumskrem med solkrem hvilket er forståelig, men jeg bruker ALDRI solkrem med faktor i solsenga. Tanning booster var det jeg henviste til. Er det ellers noen som har noen anbefalinger når det kommer til merke eller lignende? Har vurdert å bestille på nett ettersom at prisene på produktautomatene er så stive...
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 7 timer siden, marengsi skrev: Tok sol for et par timer siden, da smurte jeg meg rett før den startet, og det gikk fint. Hvis du bruker litt lenger tid på å smøre deg, kan du godt smøre deg hjemme, eller inne på solariumsrommet, og putte på penger når du er klar. IKKE bruk solfaktor i solarium - det kan oppstå flekker på huden. 40 min er perfekt solingstid per gang for meg iallfall. Hvis jeg tar 40 min noen dager i uken, blir jeg ganske brun. Takk for svar. 40 min er perfekt for meg også, det er dybden i brunfargen det kommer an på når man soler seg såpass lenge og regelmessig. Den gyldne brunfargen får jeg kun med tanning booster, mens jeg tenderer mot å få ett mer matt resultat uten krem.
Gjest Athleisure Skrevet 11. april 2017 #14 Skrevet 11. april 2017 (endret) 1 time siden, BlandaDrops skrev: Nå er ikke poenget med spørsmålet mitt om hvorvidt det er sunt med solarium eller ei. Ser ut som om noen har forvekslet solariumskrem med solkrem hvilket er forståelig, men jeg bruker ALDRI solkrem med faktor i solsenga. Tanning booster var det jeg henviste til. Er det ellers noen som har noen anbefalinger når det kommer til merke eller lignende? Har vurdert å bestille på nett ettersom at prisene på produktautomatene er så stive... Jeg har prøvd ganske mange solariumskremer, og var veldig fornøyd med denne:http://www.designerskin.com/catalog/tingle/modern-bombshell Jeg var på mitt bruneste i den perioden hvor jeg brukte den. Men i begynnelsen når en bruker den, kan den svi veldig mye på huden. Fikk i begynnelsen litt feberlignende symptomer etter å ha solt meg med den, men det er nok fordi den svir litt på huden. Jeg fikk en utrolig dyp brunfarge av den ihvertfall. Hvis du vil ha en solariumskrem som ikke svir, kan jeg anbefale disse:http://www.tanninglotionsupply.com/products/supre/snooki-collection.html Har selv bare prøvd den gule og var veldig fornøyd. Lukter veldig godt og får en veldig fin og dyp farge, men alle fra det merket skal være bra. Du kan gjerne kjøpe solariumskremer fra eBay Endret 11. april 2017 av Athleisure
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. april 2017 #15 Skrevet 11. april 2017 Tusen takk for tips Maren. Lukt er som du er inne på også viktig, å lukte godt er jo velvære i seg selv Da bestiller jeg meg noen av de kremene du linker til og kommer tilbake med erfaringer her inne. Takk igjen for hjelpsomheten.
Gjest Athleisure Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 (endret) 5 minutter siden, BlandaDrops skrev: Tusen takk for tips Maren. Lukt er som du er inne på også viktig, å lukte godt er jo velvære i seg selv Da bestiller jeg meg noen av de kremene du linker til og kommer tilbake med erfaringer her inne. Takk igjen for hjelpsomheten. Bare hyggelig! Noen av kremene koster gjerne litt, men du har de lenge. Den ene hadde jeg i 4 år, da måtte jeg bare kaste den Endret 11. april 2017 av Athleisure
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #17 Skrevet 11. april 2017 Hvorfor tar du solarium? Er du ikke redd for dette med føflekker etc? Anonymkode: ddcae...e56 3
Gjest Athleisure Skrevet 11. april 2017 #18 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar du solarium? Er du ikke redd for dette med føflekker etc? Anonymkode: ddcae...e56 Alternativene til solarium er ikke så gode. Selvbruning blir sjeldent vellykket
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. april 2017 #19 Skrevet 11. april 2017 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar du solarium? Er du ikke redd for dette med føflekker etc? Anonymkode: ddcae...e56 Jo, men for min del så er det så sinnsykt mye ''hype'' for alt mulig om dagen at jeg lever bevisst uten å ta hensyn til ''hylekoret''. Vi forsetter å kose oss på byen selv om det kan ende i terror, vi fortsetter å kjøre bil selv om enkelte hevder miljøet snart er ødelagt. Vi drikker rødvin selv om det er nært knyttet til mange kreftformer. Det er i forlengelsen av denne ressoneringen at jeg velger å nyte solarium på tross av alle advarslene. Jeg velger livet kan man si, jeg går ikke av veien for en god festrøyk heller jeg, ufornuftig som jeg er Endret 11. april 2017 av BlandaDrops
Djungelvrål Skrevet 11. april 2017 #20 Skrevet 11. april 2017 3 timer siden, marengsi skrev: Jeg har prøvd ganske mange solariumskremer, og var veldig fornøyd med denne:http://www.designerskin.com/catalog/tingle/modern-bombshell Jeg var på mitt bruneste i den perioden hvor jeg brukte den. Men i begynnelsen når en bruker den, kan den svi veldig mye på huden. Fikk i begynnelsen litt feberlignende symptomer etter å ha solt meg med den, men det er nok fordi den svir litt på huden. Jeg fikk en utrolig dyp brunfarge av den ihvertfall. Hvis du vil ha en solariumskrem som ikke svir, kan jeg anbefale disse:http://www.tanninglotionsupply.com/products/supre/snooki-collection.html Har selv bare prøvd den gule og var veldig fornøyd. Lukter veldig godt og får en veldig fin og dyp farge, men alle fra det merket skal være bra. Du kan gjerne kjøpe solariumskremer fra eBay Det ringen ingen varsellamper hos deg når du frivillig påfører en krem som gir deg febersymptomer og svir? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå