AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Jeg kommer stadig inn på artikler som handler om kalorier. Pass opp for julemarsipan, pass seg for påske marsipan den må man springe 3km for å forbrenne. Og da lurer jeg på, kan dette være realistisk? Mange spiser en god del snop, kanskje uten å trene til og med. Men de er ikke store av den grunn. Men ut i fra disse artiklene kan man jo ikke spise snop. Hva tenker dere om dette, er det realistisk? Tenker dere over hvor mye kalorier det er i godteri og annen mat i løper av dagen? Eller spiser dere bare det dere har lyst på? Anonymkode: a782a...3a0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Spiser det jeg har lyst på. Det gjør ingenting å spise litt sjokolade. Alt med måte. Det er hvordan man spiser i hverdagen som har noe å si. Anonymkode: e2673...cbf 7
fernweh Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Jeg spiser det jeg føler for, når jeg føler for det. Spis variert, og spis godteri i påsketiden (og ellers) med god samvittighet, så lenge du har et balansert kosthold og gode treningsrutiner vil ikke sjokoladen du velger å gosse deg med en kveld ødelegge figuren din. 2
Pringle Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Jeg tenker på hva maten inneholder, ja, men jeg er ikke hysterisk, jeg spiser det jeg vil ha av snop og annen mat, og jeg trener ikke. Så jeg vil heller si: Pass deg for artikler! Løp så langt vekk fra dem du kan! 13
linsejesus Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer stadig inn på artikler som handler om kalorier. Pass opp for julemarsipan, pass seg for påske marsipan den må man springe 3km for å forbrenne. Og da lurer jeg på, kan dette være realistisk? Anonymkode: a782a...3a0 Det er realistisk hvis kroppen din aldri forbrenner kalorier bortsett fra når du løper, og hvis du ikke spiser noe som helst annet enn den marsipanen. 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 er jo snakk om kalorioverskudd i de artiklene. Altså at du spiser den sjokoladen i tillegg til alt annet som du spiser den dagen. Selvfølgelig vil personlige "egenskaper" ha mye å si. Har du veldig høy forbrenning fordi du fks har en sykdom eller er veltrent, da er det ikke nødvendig å jobbe like hardt for å bli kvitt de kaloriene Anonymkode: 7afe9...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Om du spiser en sjokolade i løpet av en dag trenger du selvsagt ikke løpe for å forbrenne den. Selv om du ligger helt stille forbrenner kroppen kalorier. Men om du bruker for eks 1200 kcal på å ligge stille, så vil du legge på deg av alle kaloriene du spiser etter det. Om du bruker dagene på å ligge stille, mener jeg. Jeg spiser som jeg vil, men det er fordi jeg blir raskt mett og ikke spiser så mye at jeg legger på meg. Spiser jeg mye sjokolade en dag, så spiser jeg automatisk mindre av annet fordi jeg blir mett av sjokoladen. Ikke alle har så bra metthetsfølelse og må passe på inntaket. Så lenge man er normalvektig så kan man spise uten å tenke på det Anonymkode: ea12c...b3d 4
penny_ Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 Om du ligger på vedlikeholdsinntak fra før og deretter spiser en sjokolade, så vil du legge på deg i det lange løp. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 Er en grunn til at jeg aldri går innpå desse artikelene, har stappa i meg masse sjokoladekake, 8 kvikk lunsjer, lefser og sikkert 10 kartonger freia påskeegg denne påska Får diabetes innen påsken er over Anonymkode: 62680...900 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 På 11.4.2017 den 16.11, AnonymBruker skrev: Er en grunn til at jeg aldri går innpå desse artikelene, har stappa i meg masse sjokoladekake, 8 kvikk lunsjer, lefser og sikkert 10 kartonger freia påskeegg denne påska Får diabetes innen påsken er over Anonymkode: 62680...900 Heldigvis er det bare påske en gang i året Anonymkode: a782a...3a0
Gjest BlandaDrops Skrevet 15. april 2017 #11 Skrevet 15. april 2017 På 04/11/2017 den 16.02, penny_ skrev: Om du ligger på vedlikeholdsinntak fra før og deretter spiser en sjokolade, så vil du legge på deg i det lange løp. Nettopp, så essensen er den at man kan spise 1400 kcals bestående av potetgull og seigmenn og fremdeles gå ned i vekt på sikt dersom man har en forbrenning på 1700 Kcals om dagen. Dette med løpetur pr sjokolade er noe misvisende tull!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #12 Skrevet 16. april 2017 For (sånne som) meg er de artiklene en grei påminnelse. Når jeg spiser sjokolade/is/potetgull blir det alltid i tillegg til annen mat, som dekker dagsbehovet. Ofte har jeg planlagt og forberedt hva jeg skal spise i løpet av dagen, og det er ikke alltid det passer å utsette ett eller flere av måltidene. Bor alene, så det blir mye rester, og jeg liker ikke å kaste mat. Skulle ønske jeg var mer fleksibel, slik jeg ser noen er; "idag har jeg spist kake til dessert, da dropper jeg kveldsmaten." Hos meg er det " idag har jeg spist kake til dessert, men den kyllingsalaten kan ikke stå til i morgen. Dessuten må jeg ha 30 gram proteiner til i løpet av kvelden".🙄 Anonymkode: a7704...dfc 2
Perle Skrevet 16. april 2017 #13 Skrevet 16. april 2017 Tror veldig mange har godt av å bli minnet på dette. Veldig mange som ikke har snøring på hvor mye kalorier diverse matvarer inneholder og hva som faktisk skal til for å forbrenne de. Tror flere automatisk hadde tenkt seg om to ganger hvis de visste hvor mange mil de måtte jogge. Er lett å nafse innpå å tenke at det ser jo så lite ut. ALLE kalorier du spiser over dagsbehovet blir lagret. I det lange løp er dette som gjør at kiloene kryper på. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #14 Skrevet 16. april 2017 Med andre ord hadde jeg måttet løpt et titalls mil bare for å bli kvitt påskegodteriet! Jeg har visst ganske høy forbrenning. Er slank, trener ALDRI, og spiser generelt mye mat, og legger godis oppå der, så jeg går helt klart i overskudd, men legger ikke på meg av den grunn. Så ja- personlige "egenskaper" har litt å si. Anonymkode: 686fc...7bb
Perle Skrevet 16. april 2017 #15 Skrevet 16. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med andre ord hadde jeg måttet løpt et titalls mil bare for å bli kvitt påskegodteriet! Jeg har visst ganske høy forbrenning. Er slank, trener ALDRI, og spiser generelt mye mat, og legger godis oppå der, så jeg går helt klart i overskudd, men legger ikke på meg av den grunn. Så ja- personlige "egenskaper" har litt å si. Anonymkode: 686fc...7bb Selvfølgelig har det litt å si. Det har jo allt å si. Persolige egenskaper+livsstil. Du er tydeligvis i energibalanse. Bra for deg, mtp at du kan spise det du ønsker. Ikke alle har det slik. Visse har såpass lav forbrenning og stor matlyst, at de for å holde seg slanke konstant må begrense seg og kansje til og med føle sult. Alle bør finne ut sitt dagsbehov. Hadde de gjort dette, er resten enkel matematikk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #16 Skrevet 16. april 2017 Har du ingen sykdom skiller det ikke veldig mye på grunnforbrenningen mellom personer med tilsvarende kjønn, alder, vekt og høyde. Grunnen til at noen mener de har høyere forbrenning er at de overvurderer kaloriinntaket og/eller er generelt mer i bevegelse. Folk opplever også sultfølelse forskjellig. Anonymkode: 176d0...25b 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #17 Skrevet 16. april 2017 Jeg trener mye og passer meg for godteri og kaker selv om det er påske. Jeg spiser veldig mye mat, men veldig lite godteri. Anonymkode: 07ff7...615
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #18 Skrevet 16. april 2017 4 timer siden, BlandaDrops skrev: Jeg skjemmes å innrømme det, men her hadde kyllingsalaten heller gått i søpla ;( Jeg var overvektig som lita og har siden den gang vært litt ANA når det kommer til kalorier osv dessuten spiser jeg aldri uten at jeg er skikkelig sulten. Gikk du på diett for å bli normalvektig eller kom det naturlig ettersom du ble eldre? Anonymkode: a782a...3a0
Wenda Skrevet 16. april 2017 #19 Skrevet 16. april 2017 På 11.4.2017 den 0.38, AnonymBruker skrev: Jeg kommer stadig inn på artikler som handler om kalorier. Pass opp for julemarsipan, pass seg for påske marsipan den må man springe 3km for å forbrenne. Og da lurer jeg på, kan dette være realistisk? Mange spiser en god del snop, kanskje uten å trene til og med. Men de er ikke store av den grunn. Men ut i fra disse artiklene kan man jo ikke spise snop. Hva tenker dere om dette, er det realistisk? Tenker dere over hvor mye kalorier det er i godteri og annen mat i løper av dagen? Eller spiser dere bare det dere har lyst på? Anonymkode: a782a...3a0 Dette er jo helt forskjellig fra person til person Min søster spiser snop hele dagen i tillegg til faste måltider. Jeg kan aldri spise snop, for da går jeg opp i vekt, og jeg må tenke over ALT jeg inntar
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #20 Skrevet 17. april 2017 21 timer siden, Wenda skrev: Dette er jo helt forskjellig fra person til person Min søster spiser snop hele dagen i tillegg til faste måltider. Jeg kan aldri spise snop, for da går jeg opp i vekt, og jeg må tenke over ALT jeg inntar Skikkelig urettferdig Anonymkode: a782a...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå