Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, godt å høre at det er flere som sliter med dette.

Jeg er bare 23, men har bein som ei kjerring på 60. Beina var tidligere min store stolthet, og senest i fjor sommer spradet jeg bekymringsløst rundt i shorts og bikini. Men i løpet av vinteren skjedde det noe...

Til å begynne med kjente jeg bare at jeg ble veldig tung i det ene beinet da jeg satt lenge. Trodde først at det var musklene jeg hadde vondt i. Men så ble det bare mer og mer spreng. Og for 3-4 mnd siden så poppet det plutselig frem vener overalt på beina mine. De fleste av disse er "bare" synlige blodårer og ikke sprengte blodkar, men har noe skikkelig nasty bakpå det ene beinet. Og det kommer sikkert bare å bli verre og verre. Skal til undersøkelse hos en åreknute-spesialist i neste uke.

Er ikke engang særlig arvelig belastet, men gikk på p-pillen Diane i 8 år, helt siden jeg var 15. Den inneholder masse hormoner, og visstnok så har østrogen en relakserende effekt på vene-veggen, slik at venene lettere buler. Sluttet på Diane for 2 mnd siden, men har fortsatt ikke mensen og mistenker at jeg er full av østrogen, oppblåst, søtsugen og jævlig.

Noen av dere andre som plages med åreknuter som har gått lenge på p-piller med mye hormoner?

Anonym poster: 5a9979818c0283a12cc33224a9aaf0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isteden for å bruke 10.000kr på salongbehandling, så kan du heller kjøpe denne. :) I tillegg til at den reduserer åreknuter, og sprengte blodkar, så strammer den opp huden, hjelper på strekkmerker og cellulitter.

Fjerner faktisk blåmerker også. ;)

Skrevet

Hirudoid salve reduserer lokal hevelse og smerte. Motvirker koagulering (blodlevring) og bedrer blodgjennomstrømming lokalt. Blåmerker forsvinner raskere. Hirudoid salve er et reseptfritt legemiddel.

• 3 år senere...
Skrevet

Snakket med en lege som hadde som teori at "spindelvevet" kom fra å ha gått med trange klær.

I Spania koster en sprøytebehandling (vet ikke hva annet å kalle det..) ca 400,-. Det kommer an på hvor mye du har for hvor mange behandlinger du må ha. Da forsvinner de permanent, akkurat som med laser. Man dreper blodårene.

Noen som kjenner til utenlandske steder som fjerne sprengte blodkar (spindelvev) og åreknuter (svært synlige blodårer på legger og lår)?

F.eks i Spania eller Sverige?

Alle har jo lavere priser enn i Norge.

Anonymous poster hash: 6b8e4...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...