Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en mirakelkrem mot dette?? Noe som gjør at det dempes litt i det minste? Det er så lite pent med legger som er dekorert med blått "spindelvevmønster"! Vil ha pene legger til sommeren....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen mirakelkrem, men hudbehandling hjelper. de bruker en slags maskin(tror det er laser) de tar over blodkarene, og da forsvinner de medf en gang. De er borte vekke når timen er over :)

Koster nok en del, men er sikkert vel verdt det hvis du er plaget med det.

Skrevet

Har heller aldri hørt om en krem som hjelper mot det. Er plaget med det samme, og har nettopp vært på en laserklinikk for prisoverslag. Prisen for å fjerne det med laser er avhengig av hvor mye du har, men for meg feks vil det nok bli i underkant av 10 000. Det koster ca 3000 pr behandling her.

Skrevet

Syns jeg har hørt om noe man sprøyter inn.. Men jeg husker ikke hva det het. Tror ikke det er så dyrt som laser hvertfall. Hør med fastlegen din.

Skrevet

Har også hørt om behandling for noe sprøytes inn i årene. Noen som vet hvor mye det koster?

Gjest Anonymous
Skrevet
Har heller aldri hørt om en krem som hjelper mot det. Er plaget med det samme' date=' og har nettopp vært på en laserklinikk for prisoverslag. Prisen for å fjerne det med laser er avhengig av hvor mye du har, men for meg feks vil det nok bli i underkant av 10 000. Det koster ca 3000 pr behandling her.[/quote']

Mitt spørsmål blir da: når elendigheten er fjernet og er usynlig: vil det komme tilbake?

Fjernes det for alltid, eller betaler man opp mot 10.000 for noe som bare forsvinner en sesong?!

Skrevet

Nei, det skal forsvinne for alltid. Men selvsagt: hvis du har annlegg for å få det, kan det jo være at du får nye etter hvert. Jeg synes nå det er verdt det likevel. Er ikke 30 år en gang, og har sprengte blodkar som en 50-åring :-?

Skrevet

Snakket med en lege som hadde som teori at "spindelvevet" kom fra å ha gått med trange klær.

I Spania koster en sprøytebehandling (vet ikke hva annet å kalle det..) ca 400,-. Det kommer an på hvor mye du har for hvor mange behandlinger du må ha. Da forsvinner de permanent, akkurat som med laser. Man dreper blodårene.

Skrevet
Snakket med en lege som hadde som teori at "spindelvevet" kom fra å ha gått med trange klær.

Det kan også komme av at du har en jobb hvor du står mye. På meg virker det også som om det kan komme etter at jeg har fått en skikkelig blåmerke. Og så er noen mer disponert for å få det enn andre.¨

Fikk tips fra klinikken jeg har vært i kontakt med om å bruke støttestrømper når jeg er på jobb og må stå mye. De selges bla på apotek, og finnes både som vanlige sokker og tynne strømper. Det holder blodsirkulasjonen bedre i gang og skal forhindre at du får nye sprengte blodårer.

Skrevet

Et annent tips er å sørge for at blodomløpet i leggene holdes igang. Når du står kan du "vippe" opp og ned.(løfte på hælene). Dette er med på å forebygge.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, så laser fjerner spindelvevene for alltid og permanent?

Jeg lar meg liksom ikke helt overbevise om det, men dere mener det er slik? Kjipt hvis resultatet er at bare noe forsvinner og kun for en begrenset tid..

Skrevet
Finnes det en mirakelkrem mot dette?? Noe som gjør at det dempes litt i det minste? Det er så lite pent med legger som er dekorert med blått "spindelvevmønster"! Vil ha pene legger til sommeren....

det finnes en krem mot sprengte blodkar på apoteket (som også er mot blåmerker) begynner på H.. Humeroid eller noe. skal sjekke det når jeg kommer hjem til leiligheten i morgen..

vet ikke hvor god effekt den har, har ikke brukt den så mye.

Gjest Anonymous
Skrevet

De tynne årene kalles "flares" eller fyrverkeri. det koster ca 1500 å få fjernet dem m scleroterapi, da sprøytes en væske inn i åren og får den til å trekke seg sammen. se: www.skjonnhetog helse.no eller på hjemmesiden til Volvat medisinske senter. Har fjernet flere ganger selv. Noen forsvinner etter en behandling, mens andre må behandles 2-3 ganger (du betaler mindre for hver gang) Lykke til! :wink:

Skrevet

Hjelper dette på større årer også? Er ikke blitt en "knute", men svært synlig, "bulende" blodåre på leggen.

Skrevet

Her er det mer informasjon om skleroterapi/sklerosering/spørytebehandling.

Jeg har surfet litt rundt på nett etter info om det etter å ha lest om det i denne tråden. Jeg er usikker på om det kan ta de helt tynne blodkarene også, eller om det bare er for litt større blodårer. Av innlegg lengre oppe her, ser det ut som det er for tynne årer også. Hmmm...

Har tittet på priser, her hvor jeg bor er det ikke så stor prisforskjell på å gjøre det med laser og gjøre det med skleroterapi. Nå ble jeg jammen litt usikker! Skal ringe en klinikk som gjør sklerterapi her i morgen og høre hva de mener.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Det er meg igjen som har vært til sclerosering av "flares". Jeg fikk fjernet en større åre også,( men de garanterer ikke at disse vil bli helt borte. Min forsvant). fikk et blåmerke på strl med et kronestykke der sprøyta ble satt som først ble borte etter et halvt år. Men det var penere enn en diger grønn åre...

Gjest Cerise
Skrevet
Hei! Det er meg igjen som har vært til sclerosering av "flares". Jeg fikk fjernet en større åre også' date='( men de garanterer ikke at disse vil bli helt borte. Min forsvant). fikk et blåmerke på strl med et kronestykke der sprøyta ble satt som først ble borte etter et halvt år. Men det var penere enn en diger grønn åre...[/quote']

Hvor mye kostet dette? Gjorde du det offentlig eller privat? Takk for svar :)

• 7 år senere...
Skrevet

Hei alle som sliter med sprengte blodkar/spidervener/åreknuter.

De skadene som allerede er der kan fjernes med kirurgi eller laser.

Resten av jobben må gjøres med kompresjonsstrømper ellers vil det poppe opp nye problemer.

Alle snakker om kirurgi og laser- hva med og forebygge skader. Står du mye eller sitter mye får du en høy belastning på årene slik at skader skjer over tid. Ja det er arvelig, men vi er alle utsatt. Stømper får du kjøpt i alle varianter på apotek eller bandagist. Vi bruker mye penger på sminke, hår osv og så glemmer vi at bena skal fram på sommeren.

God investering!

Hilsen en trofast strømpebruker:-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva om dette forekommer på lårene, da er det ikke like lett med strømper o.l.

• 3 måneder senere...
Gjest Verdt å prøve
Skrevet

HIRUDERM er en krem som kan fungere. Kjøpes på nett eller helsekostforretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...