AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Har noen gode råd om hvordan trene bort muffinmage og lovehandles? Anonymkode: dcd42...881
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Trening og kosthold. Anonymkode: 0c75d...7d7 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Gå ned i vekt. Kan ikke punktslanke. Anonymkode: 86364...c7e 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trening og kosthold. Anonymkode: 0c75d...7d7 Hva er det i kostholdet som bør fjernes? Anonymkode: dcd42...881
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det i kostholdet som bør fjernes? Anonymkode: dcd42...881 kalorier Anonymkode: 83a1e...0d4 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Prøv å logge det du spiser i my fitness pal. Legg inn din vekt og høyde - hvor mange kalorier kan du max spise daglig om du vil redusere? Hold deg under dette antallet, og tren på ett eller annet vis i tillegg hjalp på muffins magen min; Anonymkode: cfa78...e88
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 På et eller annet vis forsvar mitt magefett etter en tur til Itslua der jeg spiste og drakk alkohol ca hele tiden. Forventet massiv vektoppgang, men mistet faktisk mange cm rundt magen og gikk litt ned i vekt. Forstår fortsatt ikke hvorfor.. Anonymkode: 6ac8b...79c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 Oi, mange skrivefeil fra mobilen. Prøver på nytt: På et eller annet vis forsvant mitt magefett etter en tur til Italia der jeg spiste pasta og drakk alkohol ca hele tiden. Forventet massiv vektoppgang, men mistet faktisk mange cm rundt magen og gikk litt ned i vekt. Forstår fortsatt ikke hvorfor.. Anonymkode: 6ac8b...79c
debattanten Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det i kostholdet som bør fjernes? Anonymkode: dcd42...881 Kalorier antageligvis, men vanskelig å være veldig konkret da du ikke kommer med noe info om hva du spiser, trener osv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: kalorier Anonymkode: 83a1e...0d4 Trener og spiser under 2000 kcal om dagen, men det blir ikke borte.. Anonymkode: dcd42...881
Gjest Athleisure Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trener og spiser under 2000 kcal om dagen, men det blir ikke borte.. Anonymkode: dcd42...881 Kutt ut usunne ting som sjokolade, brus, chips og lignende. Last ned appen Lifesum, så får du en oversikt over hvor mye kalorier du skal ha og inntar hver dag for å nå målet ditt
fitlife Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 Alkohol er "tomme kalorier", det vil si det tilfører ikke kroppen annet enn kalorier. Ikke noe kroppen har bruk for i det hele tatt. Spis variert, spis grønt og fargerikt, når du velger kjøtt velg magert og rent, ikke bearbeidet. Kartlegg energibehovet ditt og innta mindre energi enn vedlikeholdsbehov. Du bør likevel få i deg nok protein, og nok fett for å opprettholde hormonbalanse og mer. Anbefaler deg å sjekke ut kalkulatoren på IIFYM . com, gratis. Jeg bruker Myfitnesspal (app, også gratis) for å holde "telling". En trenger ikke være manisk opptatt av tall, bare bevisst. Når det er sagt er det ikke mulig å velge hvor du vil forbrenne fett fra. Det er ikke sånn at du kan se på magen med laser-øyne og så smelter fettet Jeg ville gjort dette hvis jeg var deg: - spise rene proteinkilder, karbohydrater av høy kvalitet og sunne fettkilder. Hvis du har lyst til å gå mer i dybden, er det vist ved forskning at det er best å innta karbohydrater til frokost og etter trening. Dette fordi etter at du har sovet og det er lenge siden forrige måltid, er glykogen-lagrene tomme og karbohydratene du inntar da, vil ikke lagres som fett, men som energi i glykogenlagrene. Når glykogenlagrene er fulle og du inntar mer karbohydrater, vil noe sannsynligvis lagres som fett. Derfor bør en ikke spise mye karbohydrater til lunsj eller ellers gjennom dagen, utenom etter trening, fordi da har en tømt disse lagrene og trenger påfyll. Til frokost vil jeg anbefale å spise grove kornprodukter som karbohydratkilde fordi de holder deg mett lenge og blodsukkeret stabilt til neste måltid. Etter trening bør du få næring så raskt som mulig, og spise karbohydrater som det tar kortere tid å bryte ned og ta opp. Riskaker for eksempel. - trene. Hovedsakelig styrketrening fordi det bygger muskler, og muskler forbrenner mer energi enn fett. Derfor vil du også forbrenne mer energi etter treningsøkten og eller igjennom hele dagen selv når du ikke trener. Litt turgåing, jogging, svømming osv. Den pulssonen for optimal fettforbrenning er 65-75% av makspuls. Makspuls er individuelt, men formelen 220 minus alder i antall år pleier å være ganske korrekt. Er du 35 år er makspulsen din da ca 185. 65% av det er 120. - søvn. God og nok søvn er kritisk for hormoner og stress. Hvis du påfører kroppen mye stress (fysisk aktivitet, psykologisk stress, jobb osv.) kan du ikke forvente at den fungerer optimalt hvis du ikke behandler den optimalt. Restutisjon er viktig, også fra stressende hverdag selv uten hard fysisk trening. - 0 alkohol. Som sagt, tomme kalorier og enda en stressfaktor for kroppen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 12 minutter siden, debattanten skrev: Kalorier antageligvis, men vanskelig å være veldig konkret da du ikke kommer med noe info om hva du spiser, trener osv. Jeg spiser 2 skiver med ost til frokost, 1 go morgen youghert til lunsj, og middag er gjerne kylling og ris. Drikker vann ikke brus. Til kvelden lager jeg smothie eller spiser 2 skiver. Anonymkode: dcd42...881
fitlife Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg spiser 2 skiver med ost til frokost, 1 go morgen youghert til lunsj, og middag er gjerne kylling og ris. Drikker vann ikke brus. Til kvelden lager jeg smothie eller spiser 2 skiver. Anonymkode: dcd42...881 Det kan høres ut som at du spiser for lite. Kroppen går da i "survival mode", der den sparer på alt, fordi den frykter det kommer dårlogere tider. Husk at kroppen er en smart "maskin". Finn vedlikeholdsbehovet ditt og begynn med 200 kcal under der daglig. For brå endringer er ikke bra, så jeg ville ikke kuttet mer enn 200kcal i uka. Det er ikke sunt å gå under ca 1300kcal, fordi det er nødvendig for vitale funksjoner. Men hvis dette er alt du spiser, ville jeg begynt å spise mer frem til du kommer til litt under vedlikeholdsbehov. Det er utrolig hva som skjer med kroppen når en gir den den riktige næringen i riktige mengder. 2
debattanten Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 Enig i dette skrevet av brukeren over meg her TS. Skulle til å skrive noe lignende. Med det eksemplet ditt der spiser du altfor lite og for dårlig balansert, langt i fra sunt. I første omgang har du nok mye å tjene på å følge offentlige kostholdsråd og gjøre som du blir tipset om av brukeren over meg her 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 Takk for råd 😊 jeg skal sette opp nye matmål. Har problemer med matlysten, og har diabetes type2 så jeg prøver å balansere så godt jeg kan matinntaket. I tillegg er jeg 15 kg overvektig. Anonymkode: dcd42...881
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #17 Skrevet 12. april 2017 På 10.4.2017 den 23.23, AnonymBruker skrev: Oi, mange skrivefeil fra mobilen. Prøver på nytt: På et eller annet vis forsvant mitt magefett etter en tur til Italia der jeg spiste pasta og drakk alkohol ca hele tiden. Forventet massiv vektoppgang, men mistet faktisk mange cm rundt magen og gikk litt ned i vekt. Forstår fortsatt ikke hvorfor.. Anonymkode: 6ac8b...79c Du gikk ned i vekt fordi du inntok færre kalorier enn du brukte. Du overvurderer mengden kalorier du fikk i deg. Anonymkode: 59e48...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå