Gå til innhold

Hund i sofa/på soverom.. er jeg vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min skal passe hunden til tanten sin fra tirsdag-lørdag hjemme hos oss. (Vi flyttet sammen for litt over 4 mnd siden.) Hunden har vært vant med å ligge i sofaen når den har vært på besøk før jeg flyttet inn. 

Nå derimot har vi ny sofa, og jeg har ikke lyst til å ha hund i den. Jeg er ikke så veldig glad i hunder og har ikke spesielt lyst på masse hundehår i sofaen/på klær hvis jeg setter meg etter hunden har ligget der (klør litt i øynene og får en ´´tett´´ følelse i halsen hvis jeg er mye rundt hunder, men tror ikke jeg er allergisk) + sofaen er helt ny så vil ikke risikere at den blir skrapt opp av hundenegler (hunden er ganske vilter til tider) 

Er jeg vanskelig som ikke vil ha hunden i sofaen? Den får evt med seg en stor hundeseng så er ikke akkurat som at den må sove på gulvet. 

Hunden er også vant med å sove på soverommet til tanten, så ´´den må jo få lov til å sove på soverommet hos oss også, så den ikke føler seg ensom´´ men jeg merker jeg vil absolutt ikke ha hunden på soverommet.. 

Føler meg som en dyrehater og at jeg er veldig vanskelig, for samboeren min er irritert fordi han mener det ikke er så farlig å ha hunden i sofaen/soverommet, og syns jeg bare er teit som ikke er så glad i hunder/er litt skeptisk.. Føler det trumfer litt at han bodde der før vi flyttet sammen, men betyr det at jeg ikke kan ha noe å si i saken? 

Går gjerne tur med den, mater den og koser med den, det er ikke det.. 

Anonymkode: 2ff1d...ab0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et kompromiss? Hunden får ikke være i sofaen, men får være på soverommet om natten? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt ok. Har dyr selv, men ville ikke likt å ha andre menneskers dyr i sova og seng om jeg ikke hadde dyr selv. 

Kanskje du kan legge et teppe i sofaen der hunden ligger om samboer ikke gir seg?

Anonymkode: da9e0...021

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke legge et teppe i sofaen? Du får jo tepper fra noen få kroner på IKEA. Hunden kan vel også få med senga si inn i en krok på soverommet. Dersom hunden er vant til å få ligge både i sofa og på soverommet så kan det hende du får en ganske vanskelig jobb med å nekte den dette TS. For all del, liker ikke å ha fremmede hunder i sofaen min selv jeg så jeg skjønner deg godt. Jeg vet bare hvor forvirra og fornærmet mine hunder blir om de plutselig blir nektet noe de alltid får lov til ellers 😂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hund i sengen har jeg kun når jeg er syk og trenger bestikkelser. 

I sofaen får han ligge når jeg har lagt et teppe over et område, og det skjønner han. Ikke en pote kommer utenfor det pleddet da. Han sover på soverommet om natten, men i en kurv på gulvet. 

Anonymkode: fdf3e...d0a

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare legge ett pledd eller laken på sofaen mens hunden er der? Det må da være ett greit kompromiss. Og om natta kan han sove på teppe eller pledd på gulvet, men ikke oppi senga. Det er jo bare for en helg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, hadde aldri godtatt dyr i sofaen eller i senga. Om jeg skulle passet hund måtte den stå i bur i gangen. Er vel en grunn til at jeg aldri blir spurt om å være hundepasser :P mitt hjem, mine regler!

Anonymkode: 6a1e5...4b2

• Liker 4
Skrevet

Teppe i sofaen. Eventuelt noen gamle laken

• Liker 1
Skrevet

Dekk sofaen med tepper! 

La dyret få senga si inn på soverommet, det gjør nok søvnen bedre for dere alle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Takk for raske svar :) Har noen tepper i boden så det kan være en grei løsning :)

Vil fremdeles helst ikke ha hunden på soverommet ettersom forrige gang jeg sov med en hund på rommet (hos ei venninne) våknet jeg av at jeg nesten ikke fikk puste fordi nesen og resten av systemet var potte tett. (Vet ikke om det var støv fra hundens pels eller om det var selve hunden så det skal jeg ikke si for sikkert).

AnonymBruker
Skrevet

Tepper kan funke, men kan si at det funker ikke med min. Han krafser og graver til teppet er en liten haug han kan bruke som støtte. Det er helt greit å si at man ikke vil ha hund i senga. Selv små hunder kan ta ganske stor plass når de breier seg, og de er ikke akkurat reine. Blir som å legge seg med utesko på. 

Har dere noensinne nekta hunden å være på soverommet? Noen hunder prøver å snike seg opp i senga iløpet av natta. Andre uler og piper i timesvis. Bare vær forberedt på at det kan være vrient å endre gamle vaner.

Anonymkode: 0147c...8dd

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Nei du er ikke vanskelig i det hele tatt, men kanskje du kan kompromisse med å legge et teppe i sofaen.

En hund har ingenting oppi en seng å gjøre om det ikke er eier sin seng.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg godt, hadde aldri godtatt dyr i sofaen eller i senga. Om jeg skulle passet hund måtte den stå i bur i gangen. Er vel en grunn til at jeg aldri blir spurt om å være hundepasser :P mitt hjem, mine regler!

Få som lar dyreplagere passe dyrene sine vet du... Empati for dyr mangler du helt...

Anonymkode: a460e...1b0

• Liker 5
Skrevet

Tipper det kan bli litt av en jobb å holde hunden unna sofaen om den er vant til å ligge der, så jeg hadde nok gått med på et teppe/avgrenset område i sofaen som den kan få ligge på. På soverommet ville jeg ikke hatt den, men hadde tatt den inn om alternativet er at den blir gående å pipe utenfor døra. 

Jeg har hund selv, men den har ingenting i verken møbler eller på soverommet å gjøre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du ikke du er allergisk? 

Med de erfaringene du har gjort deg når du omgås hunder, er du i din fulle rett til å nekte hunden å sove i senga samt å ligge i sofaen. Jeg hadde ikke funne meg i å måtte miste nattesøvnen pga kløende øyne og tett nese, bare fordi den tanta skal trumfe gjennom viljen sin.

Anonymkode: e32fb...ef2

• Liker 7
Skrevet

Skjønner deg godt, du er slett ikke urimelig. vi passer ofte min svigermors hund, men den skal ikke i sofaen eller på soverommet vårt. Det er den heldigvis vandt med - så ingen problem. Men hund i sofa er skikkelig uappetittelig syns jeg :P 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for raske svar :) Har noen tepper i boden så det kan være en grei løsning :)

Vil fremdeles helst ikke ha hunden på soverommet ettersom forrige gang jeg sov med en hund på rommet (hos ei venninne) våknet jeg av at jeg nesten ikke fikk puste fordi nesen og resten av systemet var potte tett. (Vet ikke om det var støv fra hundens pels eller om det var selve hunden så det skal jeg ikke si for sikkert).

Høres jo ut som du er allergisk, etter min mening. Da tenker jeg egentlig du er mer enn grei som går med på å passe hund i det hele tatt, men at du da må kunne få gjennomslag for hundefrie soner der du trenger det. Og jeg har hatt hund i mange år selv, og er langt fra noen hundehater. Man kan fint begrense hvor mye hundehår man vil ha i møblene uten at det er slemt mot hunden.

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ut som om du er skikkelig allergisk! Gjør et forsøk på å holde den både på gulv og ute av soverommet du. Tepper i sofaen er som sagt en god løsning dersom hunden virkelig ikke innser at det er gulvet den skal være på. De fleste hunder er veldig vanedyr :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få som lar dyreplagere passe dyrene sine vet du... Empati for dyr mangler du helt...

Anonymkode: a460e...1b0

Er vel ikke dyreplager bare fordi man ikke vil dele seng med et dyr ;) det kalles hygiene, du burde prøve det.

• Liker 5
Gjest Coolaid
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min skal passe hunden til tanten sin fra tirsdag-lørdag hjemme hos oss. (Vi flyttet sammen for litt over 4 mnd siden.) Hunden har vært vant med å ligge i sofaen når den har vært på besøk før jeg flyttet inn. 

Nå derimot har vi ny sofa, og jeg har ikke lyst til å ha hund i den. Jeg er ikke så veldig glad i hunder og har ikke spesielt lyst på masse hundehår i sofaen/på klær hvis jeg setter meg etter hunden har ligget der (klør litt i øynene og får en ´´tett´´ følelse i halsen hvis jeg er mye rundt hunder, men tror ikke jeg er allergisk) + sofaen er helt ny så vil ikke risikere at den blir skrapt opp av hundenegler (hunden er ganske vilter til tider) 

Er jeg vanskelig som ikke vil ha hunden i sofaen? Den får evt med seg en stor hundeseng så er ikke akkurat som at den må sove på gulvet. 

Hunden er også vant med å sove på soverommet til tanten, så ´´den må jo få lov til å sove på soverommet hos oss også, så den ikke føler seg ensom´´ men jeg merker jeg vil absolutt ikke ha hunden på soverommet.. 

Føler meg som en dyrehater og at jeg er veldig vanskelig, for samboeren min er irritert fordi han mener det ikke er så farlig å ha hunden i sofaen/soverommet, og syns jeg bare er teit som ikke er så glad i hunder/er litt skeptisk.. Føler det trumfer litt at han bodde der før vi flyttet sammen, men betyr det at jeg ikke kan ha noe å si i saken? 

Går gjerne tur med den, mater den og koser med den, det er ikke det.. 

Samboeren legger seg på en madrass på stuegulvet sammen med hunden. Sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...