AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Hva gjør du når du ikke har referanse? men likevel har gjort en god jobb ( og folk gjør det de kan for og ødelegge for deg ) Anonymkode: 9c209...12b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Hvis du ikke kan spørre sjefen, så kan du spør en arbeidskollega. Bare husk å skrive tittelen til medarbeideren din Anonymkode: 70acd...033 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke kan spørre sjefen, så kan du spør en arbeidskollega. Bare husk å skrive tittelen til medarbeideren din Anonymkode: 70acd...033 Jeg fikk mye ekstra positiv oppmerksomhet fra andre aktører, det tålte de ikke. De gjorde det de kunne for å skvise meg ut. Jeg vet det er vanskelig for fremmede og tro meg, men jeg vil ikke karaktrisere aebeidsforthold eller tidligere kollegaer på den arbeidsplasen "som helt vanlige". Angrer på at jeg tok den jobben, skal nå søke nytt, men mangler referanse. ( Andre tidligere arbeidskollegaer har rømt fra det stedet ). Så. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 9c209...12b
_popcorn_ Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk mye ekstra positiv oppmerksomhet fra andre aktører, det tålte de ikke. De gjorde det de kunne for å skvise meg ut. Jeg vet det er vanskelig for fremmede og tro meg, men jeg vil ikke karaktrisere aebeidsforthold eller tidligere kollegaer på den arbeidsplasen "som helt vanlige". Angrer på at jeg tok den jobben, skal nå søke nytt, men mangler referanse. ( Andre tidligere arbeidskollegaer har rømt fra det stedet ). Så. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 9c209...12b om du jobba med noen av disse arbeidskollegene som har slutta, så kan du bruke dem som referanse? Ellers kan man bruke styreleder/medlemmer om man har noen verv i borettslag eller organisasjoner. Du kan bruke tidligere arbeidsgivere/kolleger om dette ikke er første jobben din. Om du har studert noe så kan du bruke studiekamerater som du eventuelt hadde prosjekter med.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Du kan bruke tidligere kollegaer selv om de har sluttet. Er litt i samme situasjon selv, tidligere arbeidssteder jeg har relevant erfaring fra eksisterer ikke lenger men kommer til å bruke kollega og leder derfra videre som referanse. Lykke til med jobbsøking, håper det ordner seg 😊 Anonymkode: f07b9...687 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Jeg spurte en tidligere sjef, han sa det var for lenge siden jeg arbeidet der. Jeg spurte en tidligere kollega på face, har ennå ikke fått svar. Tidligere sjef mobbet meg ( gjelder egentlig alle som har sluttet der tidligere, og nei ikke bare meg ) Dette er folk som har tilbudt meg jobb etter og ha sett meg arbeide, jeg har ikke engang søkt. Likevel opplever jeg dette, jeg er snill, ydmyk, gjør jobben min og stiller alltid opp for folk, likvel så opplever jeg dette. Har et barn å forsørge, og er fortvilet. Anonymkode: 9c209...12b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 Oi, følger med deg! Kan jeg spørre hva du jobber med? Anonymkode: d3772...d59
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 Må jo være en måte jeg kan løse dette på, jeg kan ikke la andre mennesker ødelegge for meg. Jeg hjalp en tidligere kollega med noe helt spesefikt ( jeg hjelper folk, trykker dem ikke ned ) dette var en "tjeneste". Nå når jeg spør vedkommende om referanse ( noen år senere ) får jeg ikke svar. Jeg grubler på hva jeg har gjort feil, men har fått så positive tilbakemeldinger fra andre aktører, ser ikke helt behovet andre har hatt for å mobbe meg (?) Fikk jobber uten å søke, og det i høye stillinger, mulig det er det som har plaget dem? Typisk kvinnedominert yrke, kan si såpass. Jeg er løsningsorientert og skal komme meg videre herfra og, hvis noen har tips til meg blir jeg glad for det. Anonymkode: 9c209...12b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må jo være en måte jeg kan løse dette på, jeg kan ikke la andre mennesker ødelegge for meg. Jeg hjalp en tidligere kollega med noe helt spesefikt ( jeg hjelper folk, trykker dem ikke ned ) dette var en "tjeneste". Nå når jeg spør vedkommende om referanse ( noen år senere ) får jeg ikke svar. Jeg grubler på hva jeg har gjort feil, men har fått så positive tilbakemeldinger fra andre aktører, ser ikke helt behovet andre har hatt for å mobbe meg (?) Fikk jobber uten å søke, og det i høye stillinger, mulig det er det som har plaget dem? Typisk kvinnedominert yrke, kan si såpass. Jeg er løsningsorientert og skal komme meg videre herfra og, hvis noen har tips til meg blir jeg glad for det. Anonymkode: 9c209...12b Kan du spørre noen av de menneskene du legger i gruppen "andre aktører"? Anonymkode: f9a1b...4f4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du spørre noen av de menneskene du legger i gruppen "andre aktører"? Anonymkode: f9a1b...4f4 Når arbeidsgivere ikke liker at du får skryt av andre samarbeidspartnere så er det noe gale, jeg jobbet jo for DEM. Er ikke noe vits å si mer, er jo ingen her som har vært i tilsvarende situasjoner, så må finne ut av det selv. Anonymkode: 9c209...12b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 Helt utrolig, fikk referranse alikevel, og jeg som trodde det kun var galskap i arbeidslivet. Godt å se at det finnes medmenneskelighet der ute, og at noen ser hva du kan, ikke bare prøver å ødelegge for deg. Anonymkode: 9c209...12b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå