Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å se om jeg får riktig lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har fått tilbud om en stilling fra 1. juli. Har fått et tilbud om ett lønnstrinn tilsvarende det laveste på bachelornivå. Jeg er ferdig med mastergraden min dette semesteret så hadde regnet med masterlønn, ett høyere lønnstrinn hadde ikke gjort noe det heller? Stillingen krever bachelor eller mastergrad.

Og så lurer jeg på om all ansiennitet teller når det er snakk om arbeid selv om det ikke er relevant erfaring? Dette for å havne på riktig lønnstrinn?

Jeg tenkte å sjekke litt først før jeg snakker med sjefen min.

Anonymkode: 479ce...92e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er det offentlige har du ikke noe lovfestet krav om lønn etter utdanningsnivå.

Her må du komme med flere opplysninger før noen kan svare ordentlig.

Anonymkode: d33cb...893

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge det ikke er det offentlige har du ikke noe lovfestet krav om lønn etter utdanningsnivå.

Her må du komme med flere opplysninger før noen kan svare ordentlig.

Anonymkode: d33cb...893

Er en statlig stilling. Beklager, det burde jeg ha nevnt!

Anonymkode: 479ce...92e

Skrevet

Siden du ikke er ferdig med mastergraden din ennå, så kan ikke arbeidsavtalen bli skrevet med forbehold om at du får en master. Dette er jo helt naturlig. Bare sørg for å ettersende/levere papirene om den nye utdanningsgraden når du får den, så blir lønna justert etter dette. Hvis det er et krav om mastergrad også. Noe det er siden du sier begge utdanningene passer til stillingen. Mulig det blir "bachelor"-lønn i juli og "master"-lønn videre da det kan ta litt tid å registrere endringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...