AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Del Skrevet 10. april 2017 Frustrerende innlegg om kostbare stekepanne: Noen stekepanner beregnet på induksjonsovn, har et rødt merke i midten av stekepanne. Har det røde merket en funksjon? Har opplevd flere ganger at det merket har boble opp og flasset biter av. Samme som slitt teflon. Bare at det røde merket er oppå teflonbelegget, men ser ut som rødt teflon. Når teflon flasser, er panne ødelagt og bør kastes. Har kastet flere stekepanner fordi det røde merket bobler opp og flasset. Irriterende da det gjelder ganske dyre panner. Blir dyrt å bytte de ut hyppig. Det er induksjonspanner brukt på induksjonsovn. Da skulle det ikke kunne bli for varmt for panne? Kan noen hjelpe å løse denne casen, hvorfor det skjer og har rødt merke en funksjon? Vet noen? Anonymkode: 53e9a...79d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 10. april 2017 #2 Del Skrevet 10. april 2017 Det røde merket viser hvor varm pannen er. Og selv om pannen er ment for induksjon tåler ikke teflonen full varme (eller, det er det mamma har lært meg, ikke ha mer enn 4-5 på en gammel ovn og 7,5-8 på en induksjonsovn). Pannene uten rødt merke starter også å flasse fra midten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Del Skrevet 10. april 2017 Når det røde merket blir mørkerødt og teksten på det uleselig, er panna varm nok til å legge i mat og skru ned temperaturen. Ikke bruk panna på maks varme hele tiden, da ødelegges teflonen. Anonymkode: f0992...d93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Del Skrevet 10. april 2017 Teflon tåler ikke for høy varme uavhengig av hvilken type ovn. Det røde merket "lyser opp" ved riktig steketemp. Anonymkode: aefc3...8c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Del Skrevet 10. april 2017 8 minutter siden, Bondenisse skrev: Det røde merket viser hvor varm pannen er. Og selv om pannen er ment for induksjon tåler ikke teflonen full varme (eller, det er det mamma har lært meg, ikke ha mer enn 4-5 på en gammel ovn og 7,5-8 på en induksjonsovn). Pannene uten rødt merke starter også å flasse fra midten. Takk for godt svar! Skal huske på det med varmen. Har alltid kjørt på med full varme i starten. Så det skal jeg slutte med. Det er rett å kaste panne når det røde flasser? Anonymkode: 53e9a...79d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Del Skrevet 10. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det røde merket blir mørkerødt og teksten på det uleselig, er panna varm nok til å legge i mat og skru ned temperaturen. Ikke bruk panna på maks varme hele tiden, da ødelegges teflonen. Anonymkode: f0992...d93 Takk for svaret! Har ikke sett informasjon om det røde merket før. Takk for ny lærdom Trodde ikke teflon var så sensitivt når det var induksjon på induksjon. Anonymkode: 53e9a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 10. april 2017 #7 Del Skrevet 10. april 2017 Har hatt tre teflonpanner på ca ti år. Bruker induksjon.. har altså ikke det problemet. Kastes så fort de flasser, får risser. Det finnes jo div ''regler'' for teflonpanner. Aldri bruke metall oppi, kun tre og plastikk. Tomatsaus bør heller ikke brukes oppi da det sliter på teflonen. Og ikke bruk overdereven høy varme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Del Skrevet 10. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teflon tåler ikke for høy varme uavhengig av hvilken type ovn. Det røde merket "lyser opp" ved riktig steketemp. Anonymkode: aefc3...8c4 Takk, glad for svar! Lært nytt om teflon og rødt merke i dag! Anonymkode: 53e9a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Del Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, Forundret.. skrev: Har hatt tre teflonpanner på ca ti år. Bruker induksjon.. har altså ikke det problemet. Kastes så fort de flasser, får risser. Det finnes jo div ''regler'' for teflonpanner. Aldri bruke metall oppi, kun tre og plastikk. Tomatsaus bør heller ikke brukes oppi da det sliter på teflonen. Og ikke bruk overdereven høy varme. Har hatt rimelige teflonpanner. Ingen problem med de. Holdt lenge. Det er noen mer kostbare med rødt merke som har gått i stykker etter få ganger bruk. Med riktig bruk av redskaper i. Har hatt full varme på de. Det er nok feilen. Stod ikke noe om det på emballasjen. Visste ikke at tomatsaus sliter på teflon. Har brukt tomatsaus i pannen på høy varme. Helt feil med andre ord. Takk for denne informasjon! Anonymkode: 53e9a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 10. april 2017 #10 Del Skrevet 10. april 2017 Har forresten ikea sin teflonpanne nå på vel det fjærde eller femte året, er ganske fornøyd med den. Høye kanter har den også så den rommer litt. Før det så var det høyang polaris eller hva den nå het, ikke like god og den før det husker jeg ikke hva var. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #11 Del Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Har forresten ikea sin teflonpanne nå på vel det fjærde eller femte året, er ganske fornøyd med den. Høye kanter har den også så den rommer litt. Før det så var det høyang polaris eller hva den nå het, ikke like god og den før det husker jeg ikke hva var. Da må ikeas prøves ut! Takk! Det var høyang jeg har hatt og annet merke fra Jernia. Kostbare og fine. Men hjelper ikke når de blir fort ødelagt. Den ene ble ødelagt etter kun to ganger. Visste ikke det med varmen. Nå vet jeg bedre, takket være deg og dere andre som har svart! Tusen takk! Anonymkode: 53e9a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 10. april 2017 #12 Del Skrevet 10. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må ikeas prøves ut! Takk! Det var høyang jeg har hatt og annet merke fra Jernia. Kostbare og fine. Men hjelper ikke når de blir fort ødelagt. Den ene ble ødelagt etter kun to ganger. Visste ikke det med varmen. Nå vet jeg bedre, takket være deg og dere andre som har svart! Tusen takk! Anonymkode: 53e9a...79d Dyrt er ikke alltid det beste. Bare hyggelig ☺ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå