Gå til innhold

Må barnemoren vite at jeg skal reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Eksen min er utrolig slitsom. Hun ringer og spør meg om den minste lille ting som frister for postgang og avlesing av strømmåler. Jeg er ganske lei av dette. I tillegg er hun veldig opptatt av å kontrollere og følge med på hva jeg gjør. I påsken skal jeg reise vekk noen ganger. Dette er i den uken hvor hun har sønnen vår. Er jeg nødt til å informere henne om dette? Sist gang passet hun nemlig på å gjøre turen vanskeligst mulig ved å ringe med 7-8 ganger om dagen og sende langt flere meldinger. 

Anonymkode: 76f48...ecb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Hold det hemmelig

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har med felles barn og hun kan få tak i deg, så trenger du vel ikke si noe som helst. On du svarer på meldinger fra Tana eller Bergen, er vel ett fett. Men si fra om du blir utilgjengelig i flere dager, i tilfelle kriser med barnet feks. 

Anonymkode: a78b5...b64

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Med utilgjengelig mener jeg utenfor mobilforhold

Anonymkode: a78b5...b64

• Liker 7
Skrevet

Grow a pair....

Sett grenser!

• Liker 11
Skrevet

Du trenger jo ikke si noenting med mindre du reiser med deres fellesbarn.

Hadde eksen min holdt på sånn hadde jeg kun svart på meldinger som dreide seg om barnet.

Du må sette klare og tydelige grenser for eksen din. Det høres ut som hun ikke er helt over deg enda, og det høres ut som om det kanskje er ok for deg siden du tross alt svarer henne og derved er med på å opprettholde den ekstenstive  kontakten hun har med deg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding. "Skulle  bare si i fra om at jeg kommer til å være utilgjengelig noen dager pga mobildekning." Også skrur du av telefonen;) 

Anonymkode: cdd2f...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har Iphone så kan du midlertidig blokkere, eller bruke "ikke forstyrr". 

Anonymkode: cdd2f...16c

Skrevet

Hvis hun spør om strømmåler og slikt, så bare svar at du vet ikke. Kun ha dialog om barnet. Ikke vær vaktmester. 

Jeg ville ha latt være å informere om hvor jeg er når barnet er hos henne. Kun i nødfall må hun ha tak i deg.

• Liker 6
Gjest HanenIFlokken
Skrevet
5 timer siden, Rotemor skrev:

Grow a pair....

Sett grenser!

Enig!

Skrevet

Så lenge barnet ikke er med så har du ikke meldeplikt til barnemor. Sender hun melding om noe som gjelder barnet så spiller det vel ingen rolle om du svarer fra Oslo eller London. Ellers er jeg helt enig i at du må sette grenser. Hun kan ikke behandle deg slik. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville sagt noe siden hun kanskje blir å ødelegge turen med å ringe deg hele tiden. Men ikke slå av telefonen, om noe skjer med barnet så må hun kunne få tak i deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du meldeplikt til din eks eller til andre? Da sender du et meldekort, hvis ikke holder du hemmelig hva og hvor du skal. Husk å legge ut bilder på facebook når du er hjemme igjen, da ser hun at hun gikk glipp av å ødelegge for deg, for en gangs skyld. 

Hun er din eks, gjør deg ferdig med henne.

Anonymkode: 13b5e...747

• Liker 7
Skrevet

Med mindre du har gått i fellen og sagt at dette er bare er en pause, og ikke satt en slutt for forholdet, har eksen din null rettigheter ifht fritiden din. Dvs den tiden du ikke bruker sammen med deres felles barn. Du må sette ned foten, og synliggjøre grensene dine for henne. Det eneste dere skal samarbeide om er barna. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Eksen min er utrolig slitsom. Hun ringer og spør meg om den minste lille ting som frister for postgang og avlesing av strømmåler. Jeg er ganske lei av dette. I tillegg er hun veldig opptatt av å kontrollere og følge med på hva jeg gjør. I påsken skal jeg reise vekk noen ganger. Dette er i den uken hvor hun har sønnen vår. Er jeg nødt til å informere henne om dette? Sist gang passet hun nemlig på å gjøre turen vanskeligst mulig ved å ringe med 7-8 ganger om dagen og sende langt flere meldinger. 

Anonymkode: 76f48...ecb

Hvis dere har 50/50-avtale gir det seg selv at dere informerer hverandre om hvor dere reiser bort!

Dere har felles ansvar for barn!

Anonymkode: 9a6a3...90a

Skrevet

Skjønner ikke hvordan hun kan forstyrre deg når du er uten dekning? Men uansett, lurt å si ifra om at du ikke er tilgjengelig om det skulle skje noe med barnet. 

Skrevet

Si at du reiser bort, og gi grei beskjed om at dette er uakseptabelt og at hun kun får ringe i nødstilfelle som angår barna. Ikke svar på noen henvendelser som ikke gjelder dem. Du MÅ sette grenser for dette mennesket. Tenk om du får deg ny dame? Da blir dette krise.

hun kan ikke holde på sånn, ferie eller ei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har 50/50-avtale gir det seg selv at dere informerer hverandre om hvor dere reiser bort!

Dere har felles ansvar for barn!

Hvorfor har mor noe med hva far gjør når han ikke har sønnen? . Ja, de har et felles ansvar for barnet, men ansvaret er fordelt slik at de dagene far planlegger å være bortreist er det mor som har ansvaret. Hun må da kunne klare å ta det ansvaret uten å vite nøyaktig hvor far befinner seg? Far er tilgjengelig på telefon om det skulle oppstå noe akutt, mor har ingenting med hvor han er når han svarer telefonen.

Anonymkode: 5dd13...76c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har mor noe med hva far gjør når han ikke har sønnen? . Ja, de har et felles ansvar for barnet, men ansvaret er fordelt slik at de dagene far planlegger å være bortreist er det mor som har ansvaret. Hun må da kunne klare å ta det ansvaret uten å vite nøyaktig hvor far befinner seg? Far er tilgjengelig på telefon om det skulle oppstå noe akutt, mor har ingenting med hvor han er når han svarer telefonen.

Anonymkode: 5dd13...76c

Ærlig talt..det å ha avtalt 50/50 innebærer ansvar og plikter - og muligheter. Er ikke det aktuelle foreldreparet voksne nok til å ha 50/50 så får de finne på noe annet. 

50/50 innebærer at begge har jevnlig dialog, begge har oversikt og begge gir selvsagt generell informasjon om hvor de er når de er utenbys eller utenlands. Dette har med forutsigbarhet, trygge rammer og høflighet å gjøre. 

Selv om den ene forelderen ikke har barnet hos seg akkurat den uken så betyr ikke det at foredleren kan melde seg ut, kutte kontakt og forsvinne.

Hvis vedkommende forelder ikke klarer å balansere å opplyse om i hvilket land hen er hvor lenge, og ikke evner å håndtere/vite hva hen skal gjøre når telefonen ringer eller SMS tikker inn..ja, da har vedkommende så store problemer at 50/50 frarådes!

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Vera79 skrev:

Med mindre du har gått i fellen og sagt at dette er bare er en pause, og ikke satt en slutt for forholdet, har eksen din null rettigheter ifht fritiden din. Dvs den tiden du ikke bruker sammen med deres felles barn. Du må sette ned foten, og synliggjøre grensene dine for henne. Det eneste dere skal samarbeide om er barna. 

Ja...samarbeide om barna betyr jo at mor og far må snakke sammen. De må klare å være voksne. Til din orientering så innebærer 50/50 at mor og far rett som det er må steppe inn når det ikke er "hun/han sin uke". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...