AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Jeg kommer selv fra et lite tettsted, ca 1200 innbyggere i hele kommunen. Har merket at majoriteten av de som er høylytte om innvandring, terrorisme, og generell skremselspropaganda er arbeidsledige...ja, tullinger. Rett og slett. Det er folk som har bodd på bygda hele sitt liv, aldri reist lengre enn Sverige for å kjøpe snus/røyk/sprit, men som er SVÆRT engasjerte på f.eks Facebook når det gjelder innvandring. Dette er folk som deler lenker fra frieord, div. ekstremist sider på facebook, og som alltid er først ute med å skrive dritt som "Kast ut svartingene!" når noe dukker opp i avisene. Jeg har ALDRI sett noen fra kommunen med et respektabelt yrke ytre slikt piss, eller forsåvidt noen som er litt bereist av seg. Det er alltid samme folk med samme profil: -Arbeidsledig, trygda, eller noe veldig lav-nivå arbeid. -Aldri bodd andre steder. -9 av 10 ganger er det mannfolk -Generelt ukultiverte personer Er det intelligens? Utdanning? Mangel på eksponering til den store verden? Noe må det være. Anonymkode: 93d7d...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Det er fordi det er de dårligerestilte som virkelig taper på innvandringen. De taper arbeid, utdanningsplasser, velferdsgoder, det skaper skjevheter i forhold til antall kvinner og menn osv. Klart, de som taper på det, klager mest. De som vinner på det: rike, mektige oh de som kan drive med virtue signaling. De klager ikke. Anonymkode: 33c9b...0bd 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Uansett er det mest problematiske, de menneskene som ikke ser ut til å bry seg om de som taper på denne migrasjonsbølgen. Anonymkode: 33c9b...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Heldig at de bor på bygda. Ingen eller nært ingen innvandrere der. Bor selv på bygda, så for min del betyr det svært lite om byene fylles opp av innvandrere av typen muslim. Trenger ikke selge leiligheten/huset og flytte når alle naboene er innvandrere fra Nord-Afrika eller Midtøsten. Det er jo en trend blant folk at så fort de får smake kulturberikelsen i nabolaget så flytter de. Selv godt utdannede feminister. Det ble jo regnet som en invasjon å huse innvandrere i de finere strøk. Arbeidsledige bygdekarer er kanskje veldig vokal på sosiale medier, men selv verdensvante med universitetsutdanning vil ikke ha innvandrere i sin bakgård. Anonymkode: 6a466...0c6
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Mange svakerestilte føler det som at innvandrere får ta heisen av staten mens de selv må gå trappa. Under flyktningølgen så vi f.eks at leieboere ble kastet ut av utleier som skulle leie ut til det offentlige for å huse flyktninger.
fuglekvitter__ Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer selv fra et lite tettsted, ca 1200 innbyggere i hele kommunen. Har merket at majoriteten av de som er høylytte om innvandring, terrorisme, og generell skremselspropaganda er arbeidsledige...ja, tullinger. Rett og slett. Det er folk som har bodd på bygda hele sitt liv, aldri reist lengre enn Sverige for å kjøpe snus/røyk/sprit, men som er SVÆRT engasjerte på f.eks Facebook når det gjelder innvandring. Dette er folk som deler lenker fra frieord, div. ekstremist sider på facebook, og som alltid er først ute med å skrive dritt som "Kast ut svartingene!" når noe dukker opp i avisene. Jeg har ALDRI sett noen fra kommunen med et respektabelt yrke ytre slikt piss, eller forsåvidt noen som er litt bereist av seg. Det er alltid samme folk med samme profil: -Arbeidsledig, trygda, eller noe veldig lav-nivå arbeid. -Aldri bodd andre steder. -9 av 10 ganger er det mannfolk -Generelt ukultiverte personer Er det intelligens? Utdanning? Mangel på eksponering til den store verden? Noe må det være. Anonymkode: 93d7d...2b1 Du har helt rett. Å arbeide/å jobbe er ikke noe de ønsker rett og slett. De har en sånn intern greie på det så de slipper det. Og det er de til og med glade for. De fleste er jo glade for å kunne jobbe/å arbeide, og kunne bidra i samfunnet, men ikke de nei Også har man de som mener de bidrar med å produsere en masse unger til verden. Endret 10. april 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 Grunnen til at noen "fra kommunen med et respektabelt yrke" ikke ytrer hva de egentlig mener på sosiale medier etc, er fordi de vet hva konsekvensene blir, og gjerne vil beholde jobben sin. Disse fra bygda har kanskje ikke så mye å tape på og dele all verdens på sosiale medier? Jeg gikk fra venstre til høyre under universitetsstudier i utlandet, fordi jeg nettopp fikk et lite personlig innblikk i hvordan det kommer til å bli her også hvis vi ikke setter ned foten for destruktive ideologier. Anonymkode: 195e8...f17 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Du har helt rett. Hater personer som angriper arbeiderklassen. De forstår hva som ødelegger for dem, og innvandringen reduserer på alle måter deres muligheter. De tar arbeid, utdanningsplasser, de reduserer lønninger, kjører velferdsstaten til grus og ødelegger mye mer. Når disse klager er det ikke irrasjonelt. Det er fullt rasjonelt. Selv om mektige, rike og virtue signal idioter ikke forstår det selv. Faktisk mener jeg ærlig talt at set ikke er de som er dumme. Det er dere, og dere mangler normal empatisk forståelse for andre mennesker. Anonymkode: 33c9b...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett er det mest problematiske, de menneskene som ikke ser ut til å bry seg om de som taper på denne migrasjonsbølgen. Anonymkode: 33c9b...0bd Jeg er ikke TS, men jeg kjenner igjen det h*n skriver om. Dette er ikke mennesker som i utgangspunktet hadde gjort noe annet en å sitte på ræva uansett, så innvandringen har jo ikke noe å si for dem på noen måte i praksis. Jeg har en i familien som bor i en bygd, som er uføretrygdet pga sosial angst og det har hun vært siden 20 - årene og nå er hun snart 50. Det finnes én person i bygda som ikke er 100% nordmann og det er en russisk dame som giftet seg med en av ungkarene i bygda og nå fungerer som hans personlige vaskehjelp og kokk. Hun har bodd i denne bygda siden hun ble født og har aldri (og da mener jeg aldri) vært utenfor landets grenser. Nei, ikke engang i Sverige eller Danmark. Med andre ord, hun har vel knapt sett en eneste innvandrer fra et ikke-vestlig land for å si det slik, annet en på TV. Likevel har denne dama sterke meninger om innvandring og da spesielt muslimer. Hun VET nemlig masse om muslimer og islam skal du vite. Jeg synes mest synd på slike folk, de har ingen utdannelse, ingen sosial liv, går glipp av så mye i livet, ved å sitte på rompa i bygda og sladre om alt fra naboen til de "fæle muslimene som tar over landet". Ignorant kalles det. Anonymkode: ba77d...a81
fuglekvitter__ Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hater personer som angriper arbeiderklassen. De forstår hva som ødelegger for dem, og innvandringen reduserer på alle måter deres muligheter. De tar arbeid, utdanningsplasser, de reduserer lønninger, kjører velferdsstaten til grus og ødelegger mye mer. Når disse klager er det ikke irrasjonelt. Det er fullt rasjonelt. Selv om mektige, rike og virtue signal idioter ikke forstår det selv. Faktisk mener jeg ærlig talt at set ikke er de som er dumme. Det er dere, og dere mangler normal empatisk forståelse for andre mennesker. Anonymkode: 33c9b...0bd Nei, jeg skjønner veldig godt at dem er glad i å sitte på ræva, men jeg syntes ikke det er all right. Hvorfor skal jeg ha empati for dem? Er det synd på dem? Og det jeg lenket til er jo ikke arbeiderklassen. Men hat er et veldig sterkt ord, da. Du hater mye/mange du... Du kommer deg ikke noen vei med å hate å hate.... Jeg vil legge til at alle ikke er sånn og at det finnes de som diskuterer innvandring uten å være trygded/har et lavt arbeidsnivå. Endret 11. april 2017 av fuglekvitter__
debattanten Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer selv fra et lite tettsted, ca 1200 innbyggere i hele kommunen. Har merket at majoriteten av de som er høylytte om innvandring, terrorisme, og generell skremselspropaganda er arbeidsledige...ja, tullinger. Rett og slett. Det er folk som har bodd på bygda hele sitt liv, aldri reist lengre enn Sverige for å kjøpe snus/røyk/sprit, men som er SVÆRT engasjerte på f.eks Facebook når det gjelder innvandring. Dette er folk som deler lenker fra frieord, div. ekstremist sider på facebook, og som alltid er først ute med å skrive dritt som "Kast ut svartingene!" når noe dukker opp i avisene. Jeg har ALDRI sett noen fra kommunen med et respektabelt yrke ytre slikt piss, eller forsåvidt noen som er litt bereist av seg. Det er alltid samme folk med samme profil: -Arbeidsledig, trygda, eller noe veldig lav-nivå arbeid. -Aldri bodd andre steder. -9 av 10 ganger er det mannfolk -Generelt ukultiverte personer Er det intelligens? Utdanning? Mangel på eksponering til den store verden? Noe må det være. Anonymkode: 93d7d...2b1 Er vel noe med at folk som har noe ansikt å tape ikke ytrer sine meninger. Rett og slett fordi folk har mye fordommer. Helt ok for rådmannen å sitte og si i lunsjen på rådhuset før han løfter frem en skive med brunost at han syns vi må hjelpe flyktningene. Ville blitt stille og rart rundt bordet om den samme rådmannen sa noe sånt som at vi burde stenge grensene og hjelpe dem der de er. Så ikke så rart tror jeg. Samfunnet har blitt PK og folk er så hårsåre at det er bedre å holde kjeft. Folk stempler deg som noe grums bare du sier noe som ikke er PK. 3
Example Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Det sier seg selv at det er samfunnstaperne, som blir mest sinte. Om man har en bra jobb, tjener godt med penger og bor i en villa i et rikt nabolag, er det lite man blir påvirket av innvandringen i det daglige. Om man derimot ligger på bunn av samfunnet, og opplever å bli forbikjørt av nye innvandrere, så er det noe annet. Kanskje får de ikke arbeid grunnet arbeidsinnvandring, eller at de blir kastet ut av leiligheten de leide for innvandrere. Vedkommende leser i media om hvordan man skal ta seg av innvandrere, og man blir selv forbikjørt og glemt. Selv får man minimal stønad fra NAV, mens innvandrere får ofte mer. Det oppleves nok i alle fall slik. Og uttrykker man noe om dette, blir man lagt for hat. Mangelen på utdanning gjør nok også at man har litt problemer med å uttale seg på en skikkelig måte, og at det ser dumt ut. I tillegg tilhører de den eneste gruppen i samfunnet det er lov å hate. Hvite menn på bunn av rangstigen, uten jobb eller utdanning, eventuell med lav inntekt. Om vedkommende har noen kilo for mye, eller på annen måte ikke har utseende med seg, er det enda mer akseptabelt å slenge dritt mot de. Og det er klart de blir sinte, og flere vil det bli. Flere vil falle utenfor samfunnet, både på grunn av innvandring og på grunn av de store endringene i arbeidsmarkedet. På sikt vil det bli et stort samfunnsproblem, og en grobunn for høyreradikale miljøer. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 Det er ikke politisk korrekt å si det som det er angående innvandrere, og da spesiellt muslimske. Det er ofte de som med minst rettigheter og uten jobb som ikke har så mye å tape på å være ærlig som tørr å stå frem med meningene sine. Derfor ser du sjelden folk som representerer bedriften eller identiteten sin uttale seg om dette. Anonymkode: ca059...6ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå