AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Hei. Lurer litt på om dere pleier å ta med en oppmerksomhet til vertskapet når dere er invitert på middagbesøk til slektninger som besteforeldre/voksne søsken/tanter/onkler? Oppgi gjerne ca. din husstands inntekt og hvor nært dere bor de aktuelle slektningene også. Anonymkode: 393f3...1a2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Når man er invitert skal man ikke ha med noe. Anonymkode: 61415...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Altså det er jo bare koselig å ha med noe i blant Trenger ikke å være dyrt heller, kan f.eks. være eplemost fra lokalt gårdsutsalg. Regelen er vel at man ikke må ha med noe når man er gjest, men en liten oppmerksomhet er bestandig satt pris på. Anonymkode: a04a9...d64 2
Belima Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Jeg gjør alltid det. Lever alene på uføretrygd, men tar alltid med en blomsterbukett eller en flaske vin. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Til mine foreldre og søsken tar jeg ikke med noe, vi spiser middag sammen opp til et par ganger i uka, så vi hadde svømt i vertinnegaver om vi skulle hatt med noe hver gang. Har med gave når det er bursdag da. Til mer perifere enn det tar vi gjerne med en liten ting, med mindre det er andre forhold som skulle tilsi at man ikke skal det. Anonymkode: e3cee...a2d
Puny Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Gjør ofte det, men absolutt ikke alltid. Tar som regel med vin, blomster eller fin kaffe. Gjør som regel mest dette til venner eller litt fjernere slektninger ikke til søsken eller foreldre, men det hender...
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 I min omgangskrets er det ikke vanlig med gave til vertskapet. Men det hender jeg baker en kake og tar med til foreksempel 17 mai.
Gjest Cocosa Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 Tar ikke med noe til familie som vi gjerne spiser sammen med hver uke. Kanskje en hjemmelaget kake eller blomster en gang i blant. Til andre vertinner tar jeg gjerne med en flaske vin
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 Pleier å plukke noe fra Pascal som jeg tar med på middagsbesøk til familien. Mest fordi Pascal er poppis i familien. Til tanter og onkler er alt fra champagne eller en fin vin. Sist gang hadde vi med potetmel, da vertinnen ikke hadde det hjemme. Litt usikker på hva inntekten har med gaven å gjøre, men samlet inntekt er 81000kr. Bor ikke langt unna. Toppen 30min. Anonymkode: c4679...ec5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 Til familie tar jeg kun med hvis vi feirer noe. Gave + vertsgave. Vennepar så tar jeg gjerne med en flaske vin eller blomster. Trenger ikke å koste mer enn 100,- Anonymkode: e3fee...44a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 All familie bor innenfor 30 min radius, og vi tjener 1 mill ca pr år. Anonymkode: e3fee...44a
Arabella Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier å plukke noe fra Pascal som jeg tar med på middagsbesøk til familien. Mest fordi Pascal er poppis i familien. Til tanter og onkler er alt fra champagne eller en fin vin. Sist gang hadde vi med potetmel, da vertinnen ikke hadde det hjemme. Litt usikker på hva inntekten har med gaven å gjøre, men samlet inntekt er 81000kr. Bor ikke langt unna. Toppen 30min. Anonymkode: c4679...ec5 Potetmelet var vel av extra fiin årgang det, da. Tjener du 81 000 i måneden?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Husstands inntekt ca 1.2millioner. Jeg pleier å ta med en liten oppmerksomhet i middagsbesøk til litt fjernere slektninger som vi ikke ser så ofte, men i "rutinebesøk" til familie vi besøker ofte gjør vi ikke det. Til venner tar jeg stort sett med en flaske vin minimum. Anonymkode: 94a1b...6b1
Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 Jeg pleier å ta med en fin bukett med roser
emilie123 Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 Selv om jeg ikke har all verdens å rutte med så tar jeg ofte med noe. Vin, konfekt eller blomster
Mousj Skrevet 10. april 2017 #16 Skrevet 10. april 2017 Det er gesten som betyr noe. En flaske vin, en blomsterbukett, som gjerne kan være selvplukket, en stikling, en staude , et nybakt brød eller et glass med syltetøy eller urtesalt om man baler med slikt. Sånne ting gjør meg utrolig glad som vertinne, og jeg tar med en liten hilsen når vi skal til andre. God kutyme. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #17 Skrevet 10. april 2017 Jeg tar ikke noe med på en uformell middag hos foreldre eller søsken, mao ikke noe på en kjøttkakemiddag hos mor eller pizzabit hos bror. Er det derimot en bedre middag eller hele gjengen samles tar jeg med enten vin, blomster eller sjokolade/fine oljer ol til vertskapet. Synes det er hyggelig å vise at jeg setter pris på at noen har brukt flid på å pynte bord og laget god mat. Familien min gjør det samme tilbake. Er foresten sånn i vennegjengen også. Samlet inntekt 1,8 mill. Anonymkode: d3023...bab
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke noe med på en uformell middag hos foreldre eller søsken, mao ikke noe på en kjøttkakemiddag hos mor eller pizzabit hos bror. Er det derimot en bedre middag eller hele gjengen samles tar jeg med enten vin, blomster eller sjokolade/fine oljer ol til vertskapet. Synes det er hyggelig å vise at jeg setter pris på at noen har brukt flid på å pynte bord og laget god mat. Familien min gjør det samme tilbake. Er foresten sånn i vennegjengen også. Samlet inntekt 1,8 mill. Anonymkode: d3023...bab Meg over; var foresten sånn for 20 år siden da jeg var ung og med lav inntekt. Trengte ikke koste all verden; bare en gest for å vise glede over invitasjon Anonymkode: d3023...bab
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #19 Skrevet 10. april 2017 Tar ikke med til familie, nei, det er ikke vanlig i min familie Anonymkode: 8e76b...b35
Antoinette Skrevet 10. april 2017 #20 Skrevet 10. april 2017 Jeg tar alltid med kaker, men jeg er god til å bake og det vet folk så de kommer gjerne med en "bestilling". Bare hyggelig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå