Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som bare det! 

Etter å ha lest en del pessimistiske reviews på metoden bestemte jeg meg for å prøve likevel for å se om det kan ha noe for seg. Å barbere leggene går helt fint selv om jeg bestandig får små kutt, men å barbere underlivet ender opp med inngrodde hår og små kviser. Med andre ord, ikke noe gøy og som student blir voksing hos hudpleier altfor dyrt. Nå har jeg blitt avhengig av sukkervoks :P

For å lage vidundermiddelet tar man:

1 cup (jeg følger en amerikansk oppskrift) sukker

1/4 cup vann

1/4 cup sitronsaft 

Oppi gryte, rører som bare det, skrur av når man får en mørkere brunfarge, heller oppi beholder, venter til det blir kaldt, og prøver. 

Første gang jeg laget oppskriften ble sukkeret altfor mørk og endte opp som en steinhardt klump, så jeg vil heller anbefale å få en gyllen farge, ta av ovnen, helle litt av "karamellen" i et glass med kaldt vann, og prøve på armen om det fungerer. Jeg liker at karamellen er litt varm slik som vanlig voks når jeg gjør det, også foretrekker jeg at den er rennende (jeg bruker matpapir som voks strips). Gjør nesten ikke vondt i det hele tatt jeg er helt frelst :laugh: (ps du kan oppbevare voksen i glass, og eventuelt ta i mikroen eller vannbad dersom du ønsker den varmere) 

Noen andre som har erfaring med denne type voks? :P

Anonymkode: 53f9f...956

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar du det nedentil? Hørtes ut som det kan gjøre fryktelig vondt! Og bli klissete...  :fnise: 

Stivner ikke voksen ganske fort? sånn før man får det på seg?

Anonymkode: 56d82...220

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du det nedentil? Hørtes ut som det kan gjøre fryktelig vondt! Og bli klissete...  :fnise: 

Stivner ikke voksen ganske fort? sånn før man får det på seg?

Anonymkode: 56d82...220

Skal prøve nedentil, tror det kommer til å gå helt fint :) Nei, ikke vondt i det hele tatt. Mye mindre vondt enn epilering og å rive av plaster. Du blir "avhengig" av følelsen av å rive det av haha. 
Det er egentlig ikke klissete. Man påfører voksen med en kniv eller vokspinne og legger f.eks. matpapir eller et tøystikke som man river det av med. Når voksen er revet av er det egentlig ikke spesielt klissete, men man dusjer/vasker seg jo selvsagt etterpå.

Egentlig ikke, men det kommer veldig an på hvor lang koketid man har på "karamellen" :) Den første jeg laget var jo en skandale... men jeg har noen fine rengjøringstips dersom noen lurer på hvordan man får bort brent sukker haha. 

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstod jeg deg rett når du sier den lan brukes kald? Eller må den alltid varmes opp? :)

Anonymkode: 43356...0bc

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstod jeg deg rett når du sier den lan brukes kald? Eller må den alltid varmes opp? :)

Anonymkode: 43356...0bc

Kan brukes både varm og kald, men jeg foretrekker varm :) Har litt med konsistens om du kan bruke den kald eller ei 

Ts 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...