Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Greia er at jeg er student, og hver mnd har jeg hatt ryddig økonomi. Jeg har til og med spart 200-250krmnd og hatt "lager" av mat typisk havregryn og litt hermetiserte tomater osv, men denne mnden så har jeg betalt eksamensavgifter på litt over 40000 slik at man kan si at jeg har tømt kontoene helt..Sitter igjen med 18kr og får ikke ny utbetaling før om ei uke, maten i skapene har så og si tomt. Jeg skulle egentlig hjem til hytta slik at jeg skulle jobbet nå til helgen og helligdagene slik at jeg kom meg opp igjen neste mnd men har ikke råd til buss. Jeg veit mange har foreldre og besteforeldre som kan hjelpe, men mine familiemedlemmer er ute og reiser slik at jeg rett og slett ikke får tak i dem..De er verdens beste foreldre og jeg er 21 år så burde jo klart meg selv. Besteforeldre har jeg ikke. Så tips til hva man gjør? Jeg har prøvd å tilby venner å bestille billetter til dem gjennom Ticketmaster hvis de skal på noe slik at jeg kan betale via faktura og få penger direkte av dem, jeg har jo enger  om ei uke.. Har også prøvd å legge ut småting til salg. Er det ble sted man kan låne 200-500kr for ei uke? Dnb sa jeg kunne få kredittkort men tar jo et par dager og da trenger jeg det jo egentlig ikke. Jeg tar 50 studiepoeng dette semesteret så er begrenset hvor mye jeg jobber ekstra og har jo hatt ok økonomi så handler ikke om at jeg ikke gidder.

men tips? Vil helst komne meg på hytta så eg får jobbet i helgen, jobb på røde dager og natt er virkelig gullverdt..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ingen av vennene dine som du har tilbudt å kjøpe på kreditt for, kan låne deg en 200-lapp?? 

Anonymkode: 8fae2...967

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør banken om mulighet til kreditt på konto, det har jeg  da får du mulighet til å overtrekke konto med avtalt beløp og betale renter for kreditten som er brukt. Kjekt på budsjettkonto når de store regninger som vegavgift, forsikring mm kommer ujevnt.