Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Greia er at jeg er student, og hver mnd har jeg hatt ryddig økonomi. Jeg har til og med spart 200-250krmnd og hatt "lager" av mat typisk havregryn og litt hermetiserte tomater osv, men denne mnden så har jeg betalt eksamensavgifter på litt over 40000 slik at man kan si at jeg har tømt kontoene helt..Sitter igjen med 18kr og får ikke ny utbetaling før om ei uke, maten i skapene har så og si tomt. Jeg skulle egentlig hjem til hytta slik at jeg skulle jobbet nå til helgen og helligdagene slik at jeg kom meg opp igjen neste mnd men har ikke råd til buss. Jeg veit mange har foreldre og besteforeldre som kan hjelpe, men mine familiemedlemmer er ute og reiser slik at jeg rett og slett ikke får tak i dem..De er verdens beste foreldre og jeg er 21 år så burde jo klart meg selv. Besteforeldre har jeg ikke. Så tips til hva man gjør? Jeg har prøvd å tilby venner å bestille billetter til dem gjennom Ticketmaster hvis de skal på noe slik at jeg kan betale via faktura og få penger direkte av dem, jeg har jo enger  om ei uke.. Har også prøvd å legge ut småting til salg. Er det ble sted man kan låne 200-500kr for ei uke? Dnb sa jeg kunne få kredittkort men tar jo et par dager og da trenger jeg det jo egentlig ikke. Jeg tar 50 studiepoeng dette semesteret så er begrenset hvor mye jeg jobber ekstra og har jo hatt ok økonomi så handler ikke om at jeg ikke gidder.

men tips? Vil helst komne meg på hytta så eg får jobbet i helgen, jobb på røde dager og natt er virkelig gullverdt..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ingen av vennene dine som du har tilbudt å kjøpe på kreditt for, kan låne deg en 200-lapp?? 

Anonymkode: 8fae2...967

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør banken om mulighet til kreditt på konto, det har jeg  da får du mulighet til å overtrekke konto med avtalt beløp og betale renter for kreditten som er brukt. Kjekt på budsjettkonto når de store regninger som vegavgift, forsikring mm kommer ujevnt. 

Anonymkode: 8f8d2...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde haiket til hytta om det er mulig.

Anonymkode: 30c78...724

AnonymBruker
Skrevet

Og bor du nær butikker? Dumpster-diving?

Anonymkode: 30c78...724

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ingen av vennene dine som du har tilbudt å kjøpe på kreditt for, kan låne deg en 200-lapp?? 

Anonymkode: 8fae2...967

Svaret på det er vel nei. Nå er det jo slik at jeg ikke har spurt direkte heller, sltså når man sitter og folk klager over typ 500kr igjen på kontoen den neste uken så gjør det litt vondt å skulle spørre..Og er jeg her jeg er nå så skulle jeg nok klart meg på det som jeg har igjen i skapet + kjøpe noe haveegrøt til + spise litt under praksisen, men "problemet" er at når man først ligger såpass dårlig An så burde man jo prøve å fikse det. Litt derfor jeg ønsket å jobbe nå påskehelgen, gullgruve for meg og gjør veldig vondt i samvittigheten om jeg må droppe vaktene nå, de fleste som har fri er sikkert fullt igang på fjellet med barn eller noe.

Takk for tips om det nettbankgreiene! Skal spørre ☺️

Skrevet

Får håpe at du finner en løsning og komme deg ut av "krise" situasjon.....det var kjipt at den kom rundt påske/hellig dager/ferie

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du ts? Vi skal reise ikveld og har dessverre mye mat i kjøleskapet som bare blir kastet. 

Anonymkode: a8aa0...fe9

Skrevet

Bosatt I Oslo :)Men fikk fikset det med banken nå etter tips! Dette var ikke ment om en tiggetråd, men veldig glad for tips og snille tilbud som har kommet inn. Da føler man seg ikke helt håpløs når ting faller litt sammen. Er liksom vant til å ha kontroll

Skrevet

Skulle faktisk vurdert å låne deg pengene om jeg hadde hatt mulighet, men er student selv og sitter dessverre med 14.86 kroner fram til neste stipend :fnise:

Jeg brukte de aller siste kronene på buss hjem i påska, haha :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Huffda, men da er du kanskje hjemme og får det du trenger håper jeg :) Men det var jo en veldig snill tanke, så den teller! Tusen takk

Skrevet

Men dere, hvis det er Lånekassen dere får støtte av.. vil ikke denne månedens utbetaling komme onsdag 12.? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at det ordnet seg, ts😊

Jeg befant meg i sentrum da jeg svarte istad og kunne sikkert tatt ut penger til deg, da. 

Jeg har vært i samme situasjon selv, da jeg var student. Vet godt hvordan det er. 

God påske🐣

Anonymkode: a8aa0...fe9

Skrevet

Så fint at det ordnet seg for TS. 

Og SÅ flott å høre at det finnes så mange snille mennesker der ute!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...