Gå til innhold

Lønn den 12. kommer den onsdag eller tirsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lønn den 12. hver mnd. Den kommer jo inn på konto før helligdag hvis den 12 lander på helligdag/helg... Men hva skjer denne gangen når den 12 faller på skjærtorsdag? Kommer lønnen onsdag? Eller tirsdag? Er ikke onsdag "halvveis" helligdag?

Anonymkode: 6a164...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den 12 er på en onsdag denne mnd. Du får lønn til vanlig tid antagelig. 

• Liker 4
Skrevet

Den skal være inne innen 12. Så om jobben din ikke tar sjansen er den inne 11., om ikke er den innen 12. Dette er f.eks avhenig av hvilken bank jobben bruker og hvilken bank du bruker.

Skrevet

12. er onsdag men de fleste firmaer  utbetaler allerede dagen før pga onsdag er halv dag.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, cmd skrev:

12. er onsdag men de fleste firmaer  utbetaler allerede dagen før pga onsdag er halv dag.

Onsdag før skjærtorsdag er en helt vanlig arbeidsdag frem til kl 18.

Anonymkode: a4e04...6da

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene jobben min har lønnsutbetaling 12. i mnd. De betaler i hvert fall ut 11. april i år, nettopp fordi de på lønningskontoret jobber halv dag 12. 

Endret av asterix
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker på vanlige butikker? Da skulle vært åpent frem til kl. 21/23, ikke 18.

Vi har alltid hatt halv dags jobb i alle årene på onsdagen før skjærtorsdag.

Skrevet

Jeg pleier også å få de den 12 men siden iår er det halv dag kommer de den 11

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss utbetaler vi lønnen i morgen. Men den er jo på konto tidlig i morgen tidlig,  siden siden vi har godkjent det ferdig i banken. 

Anonymkode: 1ca55...0cd

Skrevet

Fikk lønnen utbetalt i dag hos oss.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, cmd skrev:

Du tenker på vanlige butikker? Da skulle vært åpent frem til kl. 21/23, ikke 18.

Vi har alltid hatt halv dags jobb i alle årene på onsdagen før skjærtorsdag.

Det er vanlig arbeidsdag FREM TIL KL 18, ikke 21/23.

Jeg har aldri hatt halv dag onsdag før Skjærtorsdag, er ingeniør i det private. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt halv dag onsdag før Skjærtorsdag, er ingeniør i det private. 

Jeg jobber innenfor økonomi/adm. og har jobbet i kun private bedrifter i flere år. Og vi har alltid hatt halv dag på onsdager før skjærtorsdag (akkurat som julaften, nyttårsaften).

Og selvsagt glad for det ;)

Endret av cmd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører lønn for flere firmaer som har utbetaling 12. og 15. Vi har valgt å sette utbetaling 11. i april på disse pga "halvhelligdagen" på onsdag.

Anonymkode: 58c4b...f8c

Skrevet

Fikk den i dag her :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, cmd skrev:

Jeg jobber innenfor økonomi/adm. og har jobbet i kun private bedrifter i flere år. Og vi har alltid hatt halv dag på onsdager før skjærtorsdag (akkurat som julaften, nyttårsaften).

Og selvsagt glad for det ;)

Da har du en tariffavtale som regulerer dette som halv dag. Det er en hel dag i AML

Anonymkode: f13e0...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen med lønn den 12. i hver mnd. Fikk akkurat lønnsslipp, og der står det at lønna kommer den 12. Her i kommunen har også administrasjon halv dag, men ikke vi som jobber på gulvet og ikke har allverdens med tid til å handle inn til hele påsken den 12. Vi har jo vanlig arbeidsdager.

Anonymkode: cb5fb...b58

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 11.4.2017 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i kommunen med lønn den 12. i hver mnd. Fikk akkurat lønnsslipp, og der står det at lønna kommer den 12. Her i kommunen har også administrasjon halv dag, men ikke vi som jobber på gulvet og ikke har allverdens med tid til å handle inn til hele påsken den 12. Vi har jo vanlig arbeidsdager.

Og problemet med det er? At du ikke har klart å tenke langsiktig?

Anonymkode: f13e0...88b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 11.4.2017 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Den skjønte jeg ikke helt...? Du har da flere vanlige arbeidsdager med kveldsåpne butikker på deg, til å få handlet før påske? Man MÅ ikke vente til siste dagen og stå i kø? Kiwi-butikker f.eks har kveldsåpent til 23, også onsdag før skjærtorsdag. Dette gjelder også ute på landet, har jeg sett, så det burde ikke ha noe å si hvor du evt bor. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "ikke har allverdens tid" å handle inn til påsken. Dagens åpningstider i dagligvarebransjen gir folk flest veldig god tid til å handle.

Selv tok jeg påskehandelen min på tirsdagen forrige uke, for å unngå køene på onsdag, og det gikk helt fint. Jeg har mat og middager frem til torsdag ennå, faktisk. Det gjelder bare å planlegge litt. Ser imidlertid at jeg må fylle på med melk i dag, så jeg går vel en tur i butkken etterpå.

Anonymkode: fb8eb...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...