AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Har noen år bodd i utlandet og kom tilbake for et halvt år siden. Har vært innom Tinder og blitt kjent med noen gutter utenfor tinder i tillegg. Jeg blir så overrasket over at alt er som før, da jeg datet som yngre. Menn er redde for å vise interesse, ta initiativ, sende en melding for mye eller si direkte hva de tenker. Ja, jeg vet at jeg kan gjøre det selv, men så liker jeg det at menn innleder til samtale eller viser interesse først. Det er spesielt en nå, som jeg vet er interessert, men han tar liksom ikke steget. Fra utlandet er jeg vandt til at menn er mer direkte, og den forrige jeg datet var perfekt sånn. Jeg trengte ikke gjette meg frem til om han likte meg etter hver date, og han hadde baller til å si hva han følte fra start. Er det sånn med alle norske menn? At man må delta i spillet hvor den ene bruker lang tid på å svare, senere bruker den andre lang tid til å svare? Jeg har ingenting imot å vise interesse selv, men liker som sagt at gutten tar initiativ i begynnelsen.. Anonymkode: 58227...b10 1
Hermine Grang Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 (endret) Det er vel du som spiller spillet når du ikke vil vise interesse fordi du er kvinne? Endret 10. april 2017 av Hermine Grang 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Som Hermine skriver over er du jo like stor del av dette "spillet". Videre er det ikke min erfaring at (norske) menn ikke tar kontakt. De jeg har datet sender melding om de vil treffes. Anonymkode: 8a5a6...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Det er ganske meningsløst å spørre om bor her, man får jo aldri svar på det man spør om uansett.. kritikk, kritikk, kritikk Anonymkode: 58227...b10
Gjest impressa Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Basert på egne opplevelser tror jeg generelt at menn (og kvinner) som er genuint interessert i en person stort sett er tydelige. Å spille spillet innebærer en viss likegyldighet til utfallet, tror jeg. Eller man gjør det for å skape spenning i noe som ikke er så spennende.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Ja, Tinder er dessverre et spill. Alle norske menn er ikke slik, du finner nok mer seriøse menn på andre arenaer. Anonymkode: 1e37d...572
hog Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske meningsløst å spørre om bor her, man får jo aldri svar på det man spør om uansett.. kritikk, kritikk, kritikk Anonymkode: 58227...b10 Hvis du bare er ute etter validering av dine egne meninger, funker venninnegjenger bedre enn diskusjonsforum. Her risikerer du konstruktiv kritikk. 3
Blablab Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske meningsløst å spørre om bor her, man får jo aldri svar på det man spør om uansett.. kritikk, kritikk, kritikk Anonymkode: 58227...b10 Synes du har fått konstruktive svar jeg. Som Hermine skriver er det jo du som spiller spill dersom du ikke tar kontakt selv om du er interessert. Men ja, min erfaring er også at norske menn er mer "tilbaketrukket" og at du må vise mer interesse selv uten at det betyr at du er en del av et spill. Personlig foretrekker jeg det, jeg vil være med å velge, ikke bare bli valgt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 Man kan gjerne få det inntrykket av tråder på KG i alle fall. Jeg har ikke datet på 20 år så aner ikke noen om hvordan det fungerer. Likevel mener jeg å se av tråder her og ellers ved å høre på jenter som dater at ting er annerledes nå, enn "da jeg var ung". Blant annet har man denne fasen der man ikke enda har tatt "praten", og der det blir mange misforståelser. Mangel på kommunikasjon rundt temaet gjør at man blir veldig usikre på hverandre og hva den andre vil. Skal man være monogame, eller kan man date andre. Mange blir såret, og noen utnytter også denne fasen til å få sex uten å ha noen tanke om å forplikte seg. Så jeg tror du kan ha rett. Anonymkode: aeb11...c93 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 TS her. Jeg tar da noen ganger initiativ selv, selvom jeg liker at gutten gjør det. Med spill mener jeg dette med kommunikasjon i startfasen. At man kan være kostbar på meldinger og vente med å svare med vilje. Husker vi holdt på sånn når vi var yngre, men sånn gidder ikke jeg å holde på nå. Kan være som noen sa over at det er fordi han ikke er så sinnsykt gira, så han prioriterer ikke å svare, men har inntrykk av at det skjer i tilfeller hvor gutten er interessert også Anonymkode: 58227...b10
meeeg9 Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, impressa skrev: Basert på egne opplevelser tror jeg generelt at menn (og kvinner) som er genuint interessert i en person stort sett er tydelige. Å spille spillet innebærer en viss likegyldighet til utfallet, tror jeg. Eller man gjør det for å skape spenning i noe som ikke er så spennende. Enig. Om man møter på kun mennesker som spiller et spill (uavhengig av om de gjør det med vilje eller om de som person faktisk bruker lang tid på å svare), så er det ikke meningen at man skal være sammen. Det er hva jeg tenker
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 Jeg har samme erfaring som deg, ts. Jeg tok med en laang pause fra dating da jeg var i 20årene pågrunn av studier og karriere, og da jeg begynte jeg som 30åring var dating akkurat som da jeg var tenåring. Menn er redde, vil ikke snakke om følelser, vil ikke ta initiativ, spiller spill, er ute etter sex, har forpliktelsesangst (forståelig når de er unge, men ikke ellers) osv. Jeg kom frem til at de oppfører seg slik fordi de antagelig ikke er interessert i å etablere seg med dame og egen familie. Så jeg kutta de bare ut. Anonymkode: 62bc0...a41
sol87 Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tar da noen ganger initiativ selv, selvom jeg liker at gutten gjør det. Med spill mener jeg dette med kommunikasjon i startfasen. At man kan være kostbar på meldinger og vente med å svare med vilje. Husker vi holdt på sånn når vi var yngre, men sånn gidder ikke jeg å holde på nå. Kan være som noen sa over at det er fordi han ikke er så sinnsykt gira, så han prioriterer ikke å svare, men har inntrykk av at det skjer i tilfeller hvor gutten er interessert også Anonymkode: 58227...b10 Jeg tror ikke det er så vanlig jeg, særlig ikke blant menn i min aldersgruppe (+/- 30 år) Jeg tror graden av interesse avgjør hvor raskt man svarer, og selvfølgelig sånne åpenbare ting som hvor mye tid man bruker på mobil og lignende medier. Noen er rett og slett mer opptatte enn andre. Jeg tolker det i alle fall som manglende interesse om det tar lang tid før han svarer.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tar da noen ganger initiativ selv, selvom jeg liker at gutten gjør det. Med spill mener jeg dette med kommunikasjon i startfasen. At man kan være kostbar på meldinger og vente med å svare med vilje. Husker vi holdt på sånn når vi var yngre, men sånn gidder ikke jeg å holde på nå. Kan være som noen sa over at det er fordi han ikke er så sinnsykt gira, så han prioriterer ikke å svare, men har inntrykk av at det skjer i tilfeller hvor gutten er interessert også Anonymkode: 58227...b10 Kommunikasjon i startfasen ER vanskelig. Begge forsøker å lese av den andre partens interesse. Enden på visa er jo at alle vil vite den andres interessenivå uten å risikere for mye selv. Tester vannet med tåen først. Min erfaring er at menn som er interessert stort sett vil vise det, men det kommer jo til et punkt der man må gi av seg selv og. Det er jeg personlig veldig dårlig på, og er livredd for å være hun som "ikke tar et hint". Litt stillhet fra ham, og jeg får vondt i magen og tankene går i spinn... Selv om han ba meg på både date en og to. Den andre faktoren som gjør det vanskelig er at man har jo et HELT subjektivt inntrykk av hvordan "landet ligger an". Jeg har f.eks. datet menn der jeg har hørt andre si at jeg er for pen for ham og at han antakeligvis trenger mer bekreftelse på at jeg er interessert. Men jeg er ikke primært tiltrukket av at menn er klassisk kjekke, men ting som sosial selvtillit og humor. Og om en fyr er veldig utadvendt og har mange venner, blir jeg usikker, uavhengig av om han er kjekk. Så sitter vi kanskje begge der og tenker "h*n liker meg sikkert ikke nok..." vil ikke mase. Noe jeg har lært i mitt forholdsvis korte liv er i hvert fall å minimere intetsigende sms- og chatkontakt og fokusere på å treffes. La fokus være på når dere kan se hverandre igjen, og legg opp til det. Prioriterer han ikke faktisk møte, er han ikke interessert nok. Og så er det faktisk bedre å sende den ene meldingen enn å sitte i tvil, dersom man faktisk liker fyren. Gudene må vite at jeg har hatt noen relasjoner der stoltheten sto så mye i veien at ingenting kom noen vei. Så ja, stoltheten er i behold, men den stoltheten er jo i relasjon til en fyr jeg uansett har null mer med å gjøre, så jeg er ikke sikker på hvor mye det er verdt Anonymkode: 8a5a6...4b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå