Gå til innhold

Friksjon i skoene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk en lang hike i går i ulendt terreng og var på beina i ti timer. For å unngå gnagsår og blemmer bruker jeg alltid to par sokker. I går brukte jeg et par helt nye nike tennissokker innerst med et par helt nye under armour tennissokker utenpå. Føttene hadde det komfortabelt under hele turen men når jeg kom hjem fikk jeg meg en stor overraskelse. Den innerste sokken har blitt tovet hast til innsiden av den ytterste på hele foten. De sitter fast i hverandre fra anklene til tærne. Nye sokker loer jo ekstra mye noen ganger men dette har jeg ikke vært borte i før.  Følte aldri at skoene satt for løst på heller. Eller løst i det hele tatt. Åpenbart mye friksjon alikevel. 

Anonymkode: 5cd97...be7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tennissokker? Døde ikke de ut på 80-tallet? 

Selv bruker jeg liner av ull fra Icebreaker og en tynn ullsokk utenpå. Blir aldri noe lo eller feil friksjon av dette. 

Anonymkode: a480f...e9c

AnonymBruker
Skrevet

I fjellstøvler og andre sko når du skal gå mye i terreng er ullstrømper det anbefalte for å unngå gnagsår og å holde deg varm på beina. 

Anonymkode: 12dd9...d4d

AnonymBruker
Skrevet

De døde nok ikke ut, finnes i alle sportsbutikker i landet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De døde nok ikke ut, finnes i alle sportsbutikker i landet. 

Da har jeg heldigvis vært flink til å overse de :P

Finnes jo så mye bra sokker i ull nå. Supert til hiking. Jeg bruker som sagt to par veldig tynne ullsokker. Får ikke gnagsår av det heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker to par i bomull og får heller ikke gnagsår, men poenget her var at all småfriskjonen i skoene gjorde at den innerste sokken tovet seg fast til den ytterste, og det har jeg ikke vært borte i før. Første gang jeg bruker under armour. Nå har jeg brukt de to andre i trepakken også i løpet av påsken, men med brukte sokker under (adidas og champion) og de har bare satt seg fast litt bakpå helen men løsnet greit igjen. Det første paret sitter skikkelig fast. I dag er det umbro under et par nye fra nike, straks klar for dagens vandring. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for info

Da skal jeg holde meg langt unna tennissokker i bomull videre fremover også ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...