AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Vi har hørt og lest om folk som har blitt ghostet, eller ghostet flørter/date/osv. Dette er jo kanskje folk man ikke har kjent så lenge, og noen tenker det er enkleste metoden. Men hva med dere som har ghostet (tidligere) venner? Hva var grunnen til at du plutselig en dag fant ut at nei, jeg skal aldri mer snakke/skrive med denne personen? Anonymkode: dd506...98e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Jeg innså at jeg hadde funnet meg i altfor mye tull i altfor mange år. Jeg fikk rett og slett bedre tro på meg selv. Anonymkode: 54736...8d1 32
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 - De har stadig kommet med sure/giftige "drypp" som handler om min person og hvordan jeg er. - De har gjort noe helt uakseptabelt, som å få et raserianfall og si ting som er veldig sårende, brukt ting mot meg som jeg har sagt i fortrolighet. - De er mest opptatt av å snakke om seg selv og uinteressert i meg selv om de prøver å late som de er det. - De er kronisk og ekstremt trengende økonomisk og/eller på andre måter, og det ender alltid opp med at man må hjelpe dem, høre på problemene deres i det uendelige og lignende. - De er negative til alt. Anonymkode: c0660...49a 19
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Ei snakket så utrolig mye stygt om meg på nettet etter hver eneste gang vi hadde møttes at jeg gadd rett og slett ikke mer. Det er ikke et godt vennskap når noen baksnakker en så stygt hver eneste dag og prøver å komme på de styggeste tingene man kan finne på over mange måneders tid. Jeg har det mye bedre uten dette mennesket i livet mitt nå og skulle ønske jeg kuttet det lenge før.. Ellers har jeg mistet kontakten med flere fordi jeg rett og slett ikke hadde kapasitet eller energi på det tidspunktet til å opprettholde vennskap pga depresjon. Anonymkode: b7f10...74e 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Utnyttet meg for tjenester og når jeg ikke var "perfekt" tjener i hennes øyner, lata som jeg var luft. Da ignorerte jeg henne tilbake. Anonymkode: 5583a...fca 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Har aldri droppet noen venner tror jeg, men gamlevennen min droppa meg og ville ikke ha noe med meg å gjøre etter jeg ble sammen med bestevennen hans (han hadde tidligere hatt følelser for meg, men trodde dette hadde gått over), men ble bare så sjokkert over hvor dritt han oppførte seg, så brydde meg ikke noe særlig. Noen folk har man det bedre uten, spesielt de som ikke unner deg lykke. Anonymkode: 012a2...498
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 Enkelte som har disset meg som person over lengre tid (og da tenker jeg ikke bare på et uheldig sleivspark som har blitt sagt i en krangel, men noe som gjentas ofte uten forutgående grunn) og som egentlig bare har snyltet har jeg vel kuttet ut. Men det var egentlig udramatisk, etter at vi flyttet hver for oss har ingen av oss egentlig vært veldig aktive på å holde kontakten, så da jeg fikk en melding i ny og ne passet jeg bare på å bruke ekstra lang tid på å svare slik at vi fikk fadet det ut helt naturlig. Anonymkode: b3d7e...225
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 Jeg kuttet ut en ungdomsskolevenninne som jeg var blitt kjent med igjen mange år seinere og så hadde hatt kontakt med i noen år, bl.a gjennom det veldig tøffe bruddet med min ektemann gjennom mer enn 20 år. Grunnen? Fant ut at hun plutselig var blitt fortrolig samtalepartner med eksen min, som hun overhode ikke kjente, og pratet dritt om meg bak ryggen min. Eksen tok kontakt med haugevis med venner og kjente av meg for å forsøke å sverte meg etter bruddet for å ødelegge livet mitt, og denne "venninnen" slukte agnet rått. Anonymkode: 25f18...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 - Ei jeg blei kjent med gjennom en felles interesse, men stusset på at hun var veldig "på" i starten, masse klemmer og hjerter i fleng på FB-kommentarer. Hun ymtet frampå at vi burde bo ved siden av hverandre også. Og det uten at vi kjente hverandre skikkelig. Hun var mye dramaqueen og kunne begynne å gråte av den minste ting. Hun ringte meg på de mest upassende tidspunkt og ville snakke lenge, om sine egne issues. Da hun var hjemme hos meg første gangen, kritiserte hun alt jeg hadde tenkt å gjøre/endre med huset mitt. Ellers oppdaget jeg at hun aldri tilbydde seg å betale tilbake når jeg la ut penger for henne. Det var snakk om større beløp som hotellovernatting osv. Hun snakket også mye om folk som hun var misunnelig på. Og da hun i tillegg begynte å baksnakke kolleger osv, fant jeg ut at jeg ikke orket mer. Anonymkode: 2d190...7b0 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 De var energityver. Alltid noe negativt, surhet, bitterhet. Anonymkode: b0dd1...f00 5
Vackra Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 Har droppet de som snakker stygt om andre "uten grunn". Selvfølgelig er det aldri en god grunn, men som venner er det greit å lufte litt berettiget irritasjon venner i mellom for å komme seg over ting, men dette er de som snakker nedsettende om andre fordi de har lav selvtillit selv. Jenter som for eksempel rakker ned på andres utseende i små drypp fordi de er misunnelige. Blir åpenbart når jenta er kjempepen, men hun likevel sier "neeei, hun hadde jo kjempestygg rumpe". Blir for dumt, og jeg vil ikke være en del av sånt. Dropper jenta hvis det pågår over lenger tid eller virker som en del av personligheten, og ikke bare en dårlig periode. Dropper også de jeg har tatt i å snakke dritt seg i mellom om alle inkludert meg. Dropper også de jeg ikke kan stole på, som forteller ting videre osv. Jeg forteller lite fortrolig, men når jeg først gjør det presiserer jeg hvor viktig det er at det holdes hemmelig, og dersom hun likevel forteller det trenger jeg henne ikke som venn. Venner som er utrolig negative og bare klager når vi gjør noe har også forsvunnet, men det har ikke vært et like bevisst valg, jeg har bare mistet lysten. For eksempel de som ALLTID har det kjipt hvis vi drar på byen, fest, middag osv. 2
FluffyJuggernaut Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 Jeg har aldri direkte kuttet de ut. Men jeg har vokst fra noen venner, og da har kontakten bare gradvis dabbet av, og til slutt tok ingen av oss kontakt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Har en venninne selv som jeg ønsker å kunne ut, men syns det er vanskelig. Grunnen er at hun bare er negativ, stiller mange krav til venninner og bruker tiden vi har sammen på å klage på at vi har tatt lite initiativ istedet for å være glad for at vi får til å møtes. Anonymkode: d1158...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 Noen hadde litt for rotete liv med rus, noen holdt ikke avtaler, og så var det litt for å skille privatliv og jobb. Anonymkode: ad7fa...bf8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 Hadde en venninne som systematisk ødela et forhold jeg var i bare fordi jeg kritiserte henne en gang hun oppførte seg dårlig på fylla. Sånne mennesker vil jeg ikke ha i livet mitt. Anonymkode: 2f92a...58f
Vhiks Skrevet 10. april 2017 #16 Skrevet 10. april 2017 Droppa ei venninne som prata direkte slemt og ondsinnet om MINE venner i MITT påhør.. Fy skam seg
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #17 Skrevet 10. april 2017 Hva betyr "å ghoste"? Kan dere ikke skrive på norsk? Jeg har kuttet ut venner hvor vi hadde så lite til felles at jeg ikke fikk noe ut av å være med dem, jeg ble bare irritert. Og de fikk antagelig heller ikke noe ut av å være med meg. Men jeg ga beskjed om det før jeg brøt kontakten, jeg sluttet ikke bare å svare. Det er jo ufint. Anonymkode: 66593...9be 6
Gjest Jessica Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 (endret) Jeg ser på meg selv som en god venn som virkelig bryr seg om andre og Som ofte gjør mye for at venner skal ha det bra. Så når par venniner gjennom mange år bare tok , tok og atter tok så fikk jeg nok. Til slutt var de utakknemlige og bare forventet mer. Itillegg var det ikke mye å hente der enn å høre på klager om andre, sladder og konstant negative omtaler om andre. Så nå har jeg få venner, men det er greit. Jeg vil ikke lenger la meg bli utnyttet. En dag vil jeg møte like gode venner og de blir godt tatt vare på 😇 Endret 10. april 2017 av Jessica
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #19 Skrevet 10. april 2017 Kuttet ut en venninne som bare hang med en ny venninne hun fikk. Hun var min bestevenninne en periode, men så var hun plutselig opptatt med denne nye venninnen hele tiden. Til og med når vi egentlig hadde avtaler, avtalte hun noe med den andre venninnen istedenfor eller tok henne med seg på våre avtaler. Helt greit å bli kjent med henne altså, men det var hele tiden. Noen ganger er det hyggelig å kunne finne på noe bare oss to og. Kan ikke si det egentlig er noe savn, når kontakten først ble avsluttet, så så jeg hvor dårlig venninne hun egentlig hadde vært i lang tid. Anonymkode: baf1f...f06 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #20 Skrevet 10. april 2017 Den ene fordi hun mislikte min bedre halvdel på en slik måte at jeg fant ut at jeg måtte velge. Valgte min bedre halvdel, og vi er gift i dag og har nå barn sammen. Den andre kuttet jeg ut delvis pga dårlig kommunikasjon, vi kom aldri på "samme plan". Hun ytret aldri noe reelt ønske om å finne på noe med meg heller etter at vi flyttet ulike steder. Litt synd nå at vi bor i samme fylke. For en ti år siden var vi gode venner. Mulighetene for at vennskapet kunne fortsatt kunne fremdeles vært der, hadde vi bare hatt et gjensidig ønske om det. Anonymkode: 8e204...167 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå