AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Når er sminken blitt FOR gammel? Jeg fant lepestift, mascara, øyenskygge og neglelakk fra 2009 - 2011. Så da må jeg spørre om jeg skal kaste det eller ta vare på det.... (ja, det er dumt å kaste de dersom en kan bruke de Det fra: Maxfactor: øyenskygge og lepestift x 4 Essie: neglelakk x 3 Isador: øyeskygge x 3 Jeg er usikker og så det er derfor jeg trenger litt hjelp her Anonymkode: 343c6...828
dillyduzit Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 På baksiden av disse produktene eller undersiden vil det være et lite ikon av en åpnet boks med et tall inni. 12 eller 24 pleier det å stå, og det er også betydningen av hvor lenge produktet holder seg etter åpning. 1
Dricka Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Jeg kaster sminke jeg synes selv er for gammelt. Bryr meg ikke så mye om den merkingen på baksiden. Husker uansett aldri når enkelte ting var nytt. Men jeg kaster det jeg ikke ville brukt lenger eller som åpenlyst er dårlig. Noen ting holder bedre enn andre.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 TS: Er dette symbolet her dere mener? For dersom det 24 mnd det menes så går alt... Anonymkode: 343c6...828
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 Sjekk konsistensen og lukten på sminken. Er det kornet eller klumpete så kaster du. Har det skilt seg, så kaster du. Masse sminke og hud-/hårpleie har holdbarhetsdato fordi de må ha det, som egg. Men som med egg, så er mye holdbart mye lengre enn det som står på pakken. Jeg bruker sansene mine for å sjekke sminke, akkurat som mat. Anonymkode: 9f50d...4d5 3
dillyduzit Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Er dette symbolet her dere mener? For dersom det 24 mnd det menes så går alt... Anonymkode: 343c6...828 Yes, men sjekk konsistens og lukt. Øyeskygge kan holde mye mye lenger, men samtidig ligger det jo en liten risiko om øyekatar o.l Neglelakken kan du ta en dråpe neglelakkfjerner oppi og riste godt, fungerer veldig greit på eisse-neglelakker. Du merker jo på dem at de har skilt seg og veldig, veldig tyktflytende, men som nevnt, en dråpe med neglelakksfjerner så skal de fungere sånn passlig igjen. 12 - 12 mnd, 24 - 24 mnd, 36 - 36 mnd -> Endret 9. april 2017 av dillyduzit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå