Gå til innhold

Hvilke sko MÅ man ha.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ha overgangssko? Våren er her og nye sko må kjøpes inn. Sko er jo dyrt og jeg lurer på om alle typene er nødvendige. Er overgangssko et must eller er dette noe som kan droppes? Kan det eventuelt erstatte joggesko? 

Anonymkode: c8cf9...b02

Skrevet

Spørs hva du mener med overgangssko.... Vi har alltid hatt et par goretex joggesko i tillegg til vanlige joggesko som brukes når det er varmt og tørt... Men sånne halvhøye sko med ørlite tjukkere fôr ser jeg ikke helt behovet for, om det er det du mener...

Goretex joggesko er gull verdt, med fukt i gresset om morgenen feks og småvått føre... Er det veldig kaldt, har vi brukt tynne ullsokker i (rett på foten). Men lette joggesko er godt når det blir ordentlig sommervarmt.... Så DET anbefaler jeg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulrikke skrev:

Spørs hva du mener med overgangssko.... Vi har alltid hatt et par goretex joggesko i tillegg til vanlige joggesko som brukes når det er varmt og tørt... Men sånne halvhøye sko med ørlite tjukkere fôr ser jeg ikke helt behovet for, om det er det du mener...

Goretex joggesko er gull verdt, med fukt i gresset om morgenen feks og småvått føre... Er det veldig kaldt, har vi brukt tynne ullsokker i (rett på foten). Men lette joggesko er godt når det blir ordentlig sommervarmt.... Så DET anbefaler jeg!

Takk. Det er første gang jeg skal kjøpe slike sko, så jeg har ikke orientert meg i markedet. Har bare hørt at det finnes noe som kalles overgangssko. Kan du linke til et eksempel av den typen du anbefaler? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det er første gang jeg skal kjøpe slike sko, så jeg har ikke orientert meg i markedet. Har bare hørt at det finnes noe som kalles overgangssko. Kan du linke til et eksempel av den typen du anbefaler? 

Vi har (og datteren vår) vært veldig fornøyde med Viking goretex joggesko! For eksempel sånne https://xxl.no/viking-breeze-gtx-fritidssko-barn/p/1131602_2_style

eller sånne https://xxl.no/viking-ludo-low-gtx-fritidssko-barn/p/1131601_1_style . Regner med det er til et lite barn du skal ha siden det er første gang du skal kjøpe! 

Til vår datter har Viking vært gode. De har litt bredere form enn feks Ecco (som også har goretex joggesko av god kvalitet!). Så det kommer jo an på fasongen på barnets føtter hva som passer best... Viking har vi vært så fornøyd med både når det gjelder goretexjoggesko og goretex vintersko! Før hun ble stor nok til å vite hva som var hva, sa hun alltid "JA!" da hun prøvde Vikingskoene, mens andre sko var "tja" og "vet ikke"... 

Skrevet

Vi har ponny sympatex sko som vi er veldig fornøyd med, samt noen enkle nike joggesko. Vi har også noen helt enkle sandaler

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha overgangssko? Våren er her og nye sko må kjøpes inn. Sko er jo dyrt og jeg lurer på om alle typene er nødvendige. Er overgangssko et must eller er dette noe som kan droppes? Kan det eventuelt erstatte joggesko? 

Hvilke sko du trenger er helt avhengig av hvor du bor i landet og hvordan du kommer deg mellom A og B. 

Jeg har gått i sommersko med ullstrømper i hele vinter. Støvletter og gummistøvler står i bilen, men har ikke blitt brukt. Vi går tørrskodde i garasjen og kjører bil. 

Anonymkode: a3486...b6a

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Ulrikke skrev:

Vi har (og datteren vår) vært veldig fornøyde med Viking goretex joggesko! For eksempel sånne https://xxl.no/viking-breeze-gtx-fritidssko-barn/p/1131602_2_style

eller sånne https://xxl.no/viking-ludo-low-gtx-fritidssko-barn/p/1131601_1_style . Regner med det er til et lite barn du skal ha siden det er første gang du skal kjøpe! 

Til vår datter har Viking vært gode. De har litt bredere form enn feks Ecco (som også har goretex joggesko av god kvalitet!). Så det kommer jo an på fasongen på barnets føtter hva som passer best... Viking har vi vært så fornøyd med både når det gjelder goretexjoggesko og goretex vintersko! Før hun ble stor nok til å vite hva som var hva, sa hun alltid "JA!" da hun prøvde Vikingskoene, mens andre sko var "tja" og "vet ikke"... 

Takk. Da vet jeg hva jeg skal se etter. Det stemmer at barnet er lite. Har god erfaring med Viking vintersko, så skal absolutt sjekke ut de du linker til. :) 

Gjest making.a.mess
Skrevet
1 time siden, Ulrikke skrev:

Enig med deg. viking Goretex joggesko er et must i tillegg til et par lette joggesko som puster godt. Mange morgener det er varmt men vått i gresset i tillegg til alle de kjølige vårdagene. Av vanlige joggesko har vi brukt protech (?) og asics og har vært fornøyd med det, men har også sett noen bra fra Nike og Adidas som jeg kunne tenkt meg å prøve til barna. Kast ikke bort pengene på geox. Kjøpte dem for at de skulle være ekstra gode på pusteegenskaper men det var de ikke. Svindyre og så ut som filler etter en sesong gjorde de også. Min venninde erfarte samme.( tilsammen 4 barn med samme opplevelse av skoen) 

Skrevet

Jeg bruker ikke Viking sko til mine barn da de er så brede i sålen de slenger på foten. 

Gjennom året pleier jeg å ha av sko:

Vintersko goretex, Dock-boots (støvler som tåler ned til -15 da funker de som backup på vinter)

Joggesko goretex lave (kjøpte nettopp merket Superfit på XXL med borrelås. Veldig lette). Her er dockboots'a i bruk på veldig våte dager. Goretex joggesko er fint på morgener hele sommerhalvåret når det er dugg i gresset til småregn.

Joggesko vanlige når det er tørt og fint

Sandaler for de varmeste dagene.

Jeg har også brukt goretex joggesko fra Ecco, veldig fornøyd. De er så nette og gode du kan skippe vanlige joggesko. Bare ha dem + sandaler på sommer. + dockboots/støvler.

Skrevet

Vi bruker til våre barn (småskole-alder):

- Dockboots støvler hele året

- ett par tykke vintersko (viking)

- ett par overgangssko som brukes både vår og påfølgende høst

- ett par lette joggesko, veldig luftige og overhode ikke vanntette

- sandaler til sommeren, og de brukes som innesko på skolen resten av året.

- hallsko til gym

Skrevet

Til barnet på tre går vi for: lett joggesko (har vært veldig fornøyd med nike flex, tror den het det), halvhøy og lett gortex (viking hobbit f.eks), støvler, sandaler på sommeren, og vintersko og thermostøvler vinterstid.

Skrevet

Til barnehage barn har jeg

Om vinteren: cheerox og to par vintestøvler: en med goretex og en med gummi, som sorel.

Vår/høst - høye tursko med goretex og løpesko og gummistøvler.

Sommer - tursko med goretex, 2 par løpesko, 1 par sneakers/convers, sandaler, flipflops/crocs.

Osgå, siden jeg har to jenter, kommer det i tilleg forskjellige "penesko" som ballerinas med minnie mouse eller Elsa eller lignende. Hovedsakelig billige fra hm. :) -

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2017 den 22.10, Mrs.Purdey skrev:

Enig med deg. viking Goretex joggesko er et must i tillegg til et par lette joggesko som puster godt. Mange morgener det er varmt men vått i gresset i tillegg til alle de kjølige vårdagene. Av vanlige joggesko har vi brukt protech (?) og asics og har vært fornøyd med det, men har også sett noen bra fra Nike og Adidas som jeg kunne tenkt meg å prøve til barna. Kast ikke bort pengene på geox. Kjøpte dem for at de skulle være ekstra gode på pusteegenskaper men det var de ikke. Svindyre og så ut som filler etter en sesong gjorde de også. Min venninde erfarte samme.( tilsammen 4 barn med samme opplevelse av skoen) 

Enig!

Geox er noe skikkelig drit. Synd,for det er pene sko.

Viking er vi mest glade i,har fire barn :)

Anonymkode: b8d13...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...