Gå til innhold

Mat til trening 6 dager i uka

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal trene hardt (for meg) 6 dager i uken en periode. Helst ikke gå ned i vekt. Hater å lage mat og teller ikke kalorier. 

Noen som har noen tips til matvarer /drikke som raske løsninger for å fylle på i tillegg til det jeg pleier å spise? 

Anonymkode: 555be...238

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Styrke og løping annenhver dag 

Skrevet

Spis mer av det du vanligvis spiser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Pringle skrev:

Spis mer av det du vanligvis spiser.

Helt enig i dette. 

Anonymkode: dae1c...cd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det enkle er ofte det beste! ☺️

• Liker 1
Skrevet

Når du trener mye og hardt, er det viktig å komme raskt inn i restutisjonsfasen og få så god som mulig restutisjon. Anbefaler å innta en god del karbohydrater og mye protein så raskt som mulig etter trening, helst innen 30 min. Ellers kan det lønne seg å gjøre "meal prep", altså at du bruker et par timer på kjøkkenet en gang i uka og lager måltider til resten av uka. Jeg lager lunsj og middag man-fre på søndag, da får jeg topp næringsrik mat hver dag. På den måten kan jeg både holde fullt fokus på skolen, og ha en til to treningsøkter om dagen. Det virker kanskje mye å bruke to timer, men du sparer tid resten av uka. Hvis du ikke har lyst/gidder dette, kan det være lurt å pakke mat i porsjons-pakker og legge i fryseren/kjøleskapet/skapet, slik at du bare trenger å ta det fram og varme opp eller mikse. Smoothie f eks! 

Jeg lager ikke ALLE måltider helt fra bunnen, og det trenger ikke du heller. Proteinbar-maskinen på treningssenteret er min BFF, haha. Ellers kan du kjøpe inn fra nettbutikker. Er det lov til å legge ved lenker eller eksempel på nettbutikker her?? 

Siden du skal gjøre mye har trening, er også fordelingen av energigivende næringsstoffer viktig. Det anbefales å innta en balanse mellom karbohydrater, proteiner og fett. Hvis du ikke skal gå ned i vekt, må du også spise nok/mye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...