Gjest AnonGangerTo Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Bringebærgele og vaniljesaus (begge store kartonger som var utgått på datoen), mozzarella (kjøpt til halvpris, også utgått på datoen) og kinesiske nudler (smakte rart). Hva med dere?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 En halvspist mcdonalds burger fra i natt Anonymkode: 396d2...857
miaw Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Et muggent brød som jeg fant på jobb. Kaster omtrent ikke mat hjemme, planlegger maten jeg kjøper så jeg unngår den slags sløseri. 2
Hedda-78 Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 Fire erter som lå igjen i nederst en matboks fra fredag.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Ingen ting. Kaster ikke mat. Anonymkode: f8709...dd5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 En halv, svidd baguette. Ellers ingenting. Jeg må ofte kaste poteter da en slik sekk man kjøper i butikkene er for mye for meg. Det går ikke an å kjøpe poteter (annet enn astrix) i løsvekt i matbutikkene nær meg. Jeg må i tillegg oppbevare de i kjøleskapet på grunn av manglende oppbevaringsplass i skap, så det gjør jo også at de holder seg kortere. Om noen har noen tips her tar jeg de veldig gjerne imot. Jeg har litt begrenset fryseplass. Anonymkode: 913c5...070
Gjest antbug Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Et par tørre brødskiver og en kvart løk. Løkrester forpester hele kjøleskapet selv om jeg legger dem i bokser. Fatter ikke hvordan de får det til!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 Vi kaster ikke mat. Den fryses eller spises opp. Anonymkode: 2cefd...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 Brødskivene ungene kastet på gulvet. Hver dag... Skal bli godt å komme over den alderen. Kastet også et par hvitløksfedd som vi brukte til å steke kyllingen sammen med. Var ikke ment å skulle spises. Utenom maten som havner på gulvet, så kaster vi lite mat. Anonymkode: adb8d...203
Wenda Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, AnonGangerTo skrev: Hva med dere? Ingenting om man ser bort fra eggeskall. Gjør mitt ytterste for å unngå å kaste mat. Planlegger man bittelitt så slipper man å kaste mat 1
Gjest Supersol Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 Kaster ikke mat. Så ingenting. Eggeskall, bananskall og appelsinskall kastes selvsagt, men det anser jeg ikke som mat.
MarianneE Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Eggeskall, appelsinskall og grønnsakskrell.
Pringle Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 Unngår så langt jeg kan å kaste pga dårlig planlegning. Ferskvarer kjøper jeg enten i løs vekt, eller i små pakninger, eller fryser ned. Når jeg har åpnet noe, spiser jeg det fortløpende. Noe velger jeg å ikke kjøpe fordi det blir for mye. Jeg tar datomerking med en klype salt. Men om noe er uspiselig, kaster jeg uten dårlig samvitighet. (Skall og bein er avfall, ikke mat.) Jeg slet lenge med dette, og å bli litt mer organisert har økt livskvaliteten min med hundre hakk.
IronMaiden Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 14 timer siden, AnonGangerTo skrev: Bringebærgele og vaniljesaus (begge store kartonger som var utgått på datoen), mozzarella (kjøpt til halvpris, også utgått på datoen) og kinesiske nudler (smakte rart). Hva med dere? Både gele, vaniljesaus og mozzarella (fleste typer ost egentlig) kan brukes lenge etter utløpsdato (best før-dato), dersom pakkene ikke er åpnet. Er de åpnet er det bare å lukte og se på maten for å se om det kan brukes. Eg tok opp noe fisk fra frysen på torsdag, som eg hadde tenkt å lage fiskesuppe av. Men så ble alle planene endret og eg fikk aldri brukt det. Så da fikk hundene det til middag i går, det luktet ingenting og konsistensen var fin, men eg vet ikke hvor nært utløpsdato fisken var når den ble fryst, så eg turte ikke å spise det selv. Ellers kaster eg svært lite mat.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 14 timer siden, antbug skrev: Et par tørre brødskiver og en kvart løk. Løkrester forpester hele kjøleskapet selv om jeg legger dem i bokser. Fatter ikke hvordan de får det til! Kjøp eller små løk. Da slipper du å ta vare på halve løk av store. Anonymkode: 38a0a...0be 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #20 Skrevet 10. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: En halv, svidd baguette. Ellers ingenting. Jeg må ofte kaste poteter da en slik sekk man kjøper i butikkene er for mye for meg. Det går ikke an å kjøpe poteter (annet enn astrix) i løsvekt i matbutikkene nær meg. Jeg må i tillegg oppbevare de i kjøleskapet på grunn av manglende oppbevaringsplass i skap, så det gjør jo også at de holder seg kortere. Om noen har noen tips her tar jeg de veldig gjerne imot. Jeg har litt begrenset fryseplass. Anonymkode: 913c5...070 Hvor lenge holdet potet seg i kjøleskap og i vanlig romtemperatur/skap? Anonymkode: 4a3c3...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå