AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Hei, Håper noen kan hjelpe meg. Jeg er veldig sent ute da søknadsfristen er 15. april, og det er påskeferie, så får nok ikke svar fra skolen med en gang. Går mitt siste år som lærling, og har søkt på påbygg VG3, men vil videre på bachelorstudie som har opptakskravene generell studiekompetanse + R1. Betyr det at fagprøve ikke har noe å si? Om jeg tar påbygg vil jeg fortsatt mangle R1. Dvs. jeg må ta 2 ekstraår. Noen forslag? Anonymkode: 4c602...bd2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 R1 kan du jo ta som privatist ved siden av påbyggsåret. Det er jo ikke noe problem. Fagprøve har ikke noe å si for høyere utdanning, nei. Anonymkode: 565fe...314 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Du må ha både studiekompetanse og R1, men jeg regner med at du kan ta R1 som fag på påbygget. Hvis ikke kan du ta det som privatist samtidig som du tar påbygg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Hvis opptakskravet til studiet du vil innpå er generell studiekompetanse + R1 kan du ta faget som privatist på siden, da kan du begynne på bachelor studiet allerede høsten 2018. Det er ikke så sikkert påbygg på skolen din tilbyr det valgfaget, så da må du ta faget på egenhånd. Husk å meld deg opp til privatist eksamen 15. September om du skal ta eksamen høsten 2017, eller 1. Februar om du tar eksamen våren 2018. Anonymkode: 4e903...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå