Gå til innhold

Har du noen gang blitt tatt for å være fra et annet land eller verdensdel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv blir jeg ofte tatt for å være fransk av en eller annen grunn. Andre? 

Anonymkode: dd137...46d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt tatt for å være kanadisk eller engelsk i USA, og for å være amerikansk eller engelsk i Canada. Jeg mener også jeg har blitt tatt for å være tysk i Tyrkia (eller var det i Jugoslavia?). 

Anonymkode: cfb47...9c0

Skrevet

Tysk og canadisk. Sånn gårre' når man har et internasjonalt fornavn og tyskt etternavn. 

"Også er vi så heldige å ha en tysk i klassen som kan hjelpe dere i tysktimene!" - "Neida, jeg er norsk, fullstendig norsk. Tysk oldefar ja, men like ræva i tysk som alle andre" 

Canadisk av den simple grunn av en stor andel av familien flyttet over for mange år siden, og man adapter ting fra dem. 

Skrevet

Jeg har fått spørsmål noen ganger om jeg kommer fra Irland eller har irske aner siden jeg har rødt hår, fregner og blek  hud. 

AnonymBruker
Skrevet

Amerikaner. Dette var riktignok på ferie i USA og det var andre amerikanere som trodde jeg var det :P 

Anonymkode: 08ca6...383

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv blir jeg ofte tatt for å være fransk av en eller annen grunn. Andre? 

Anonymkode: dd137...46d

noen har trodd jeg var neger. jeg er halvt norsk og halvt tyrkisk, så da blir jeg mulatt, men jeg er ganske mørk og bruker solarium av å til for å få finere hud og litt mørkere tone. samtidig har jeg shavet hodet med maskinklipper en periode, det + at jeg er veldig mørk gjore at noen trodde jeg var neger og ikke halvt tyrker i det hele tatt.  kan egentlig se at jeg er tyrker når håret vokser fram igjen, formen på nesen og øyenbryn/øyne

Skrevet

Ja, russer, polakk, serber osv.

AnonymBruker
Skrevet

Italiensk, engelsk, tysk og australsk. Tysk da jeg var i Tyskland, Australsk da jeg var i Polen. Engelsk av en lærer, og Italiensk av en mann på gata her i Norge.

Anonymkode: 6f43e...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ble tatt for å være sør-afrikaner da jeg var på besøk i et engelsktalende land.

Anonymkode: c8782...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Blitt tatt for å være fra Færøyene en gang jeg ferierte i Strømstad! 

Anonymkode: 6f9f9...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt tatt for å være Araber flere ganger... 

Anonymkode: 44a07...f18

AnonymBruker
Skrevet

Er helnorsk, men har blitt tatt for å være fra både Tyrkia og Marokko!

Anonymkode: 965a9...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Blir ofte tatt for å være russisk, når jeg er i utlandet hilser folk på russisk til meg. Er 100% norsk, blond og blåøyd. 

Anonymkode: 12d95...da4

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mange som tror jeg er fra Iran, Chile eller Italia. Jeg er heller ikke norsk og har mørke trekk :-) 

Anonymkode: 7eda7...b65

Skrevet

Jeg har truffet folk som har insistert på at jeg må være fra Polen og at jeg må lære dem polsk.  Det var et tema som gjentok seg ganske mange ganger i min ungdom. Polske menn som begynte å snakke polsk til meg på byen og sto der med store øyne, undrende over hva i helvete de sa :fnise: Aldri vært i Polen, har ikke polsk blod i årene og kan ikke et ord polsk. 

Skrevet

Ja noen tror jeg er fra russland,Ukraina. Hørte det ofte når jeg var blond. Er helnorsk. 

AnonymBruker
Skrevet

Blitt tatt for å være russer, ire, svensk og engelsk. Samt spurt om jeg er halvt sydeuropeer.

Anonymkode: 95fa2...a64

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk, men jeg adoptert fra Colombia og har et typisk sør-amerikansk utseende. To ganger har jeg blitt snakket til av kinesiske turister, på kinesisk og de ble forundret da jeg ikke var kinesisk. Er jeg utenlands så tror mange at jeg er fransk... Her hjemme sier folk som kjenner meg at jeg er lik min farmor, som har blondt hår og blå øyne... 👀

Anonymkode: 584a0...965

AnonymBruker
Skrevet

Innehaveren av en butikk ex-mannen og jeg handlet i ofte spurte meg en gang om ex'en min var fra søramerika. (han har brunt hår, brune øye og blir ganske brun om sommeren.)

Jeg svarte nei og lurte på hvorfor han spurte om det. "Han snakker så gebrokkent", svarte han.

Ex'en min er fra Voss. :laugh:

Anonymkode: 68800...34b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En Pakistaner nektet å tro jeg var norsk. Da han ble bedt om å gjette hvor jeg er fra, mente han jeg måtte være fra Bosnia 😁

Anonymkode: 7feb5...c58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...