Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig klar sak angående gradert uføretrygd (50%) og skal nå i gang med søknaden. Jeg vet at ingenting er sikkert før det er sikkert, men til og med min vrange saksbehandler mener det er helt klart og vil bli kjapt innvilget. 

Det jeg er mer usikker på er dette med ung uføre. Jeg synes det er mange gråsoner her, men lurer på om det er noe jeg ikke har fått med meg og om jeg bare kan legge tanken fra meg med en gang. Jeg har en godt dokumentert kronisk psykisk lidelse, men ettersom jeg fungerer 50% i jobb og livet generelt, faller jeg da automatisk utenfor kategorien "alvorlig"? 

Jeg synes dette er et merkelig og udefinerbart kriterie ettersom all sykdom som hemmer fra et normalt liv er alvorlig, spesielt i den rammedes øyne. Skjønner dere noe som jeg ikke skjønner? ☺

det er sikkert bare til å søke og se, men jeg vet jo at denne prosessen kan være fryktelig lang og at mange må anke saken sin, og da er det greit å vite om man egentlig har en sak i det hele tatt... på en måte :)

Anonymkode: 1fc1c...1bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går du på AAP nå? For du er sannsynligvis nødt å gå på AAP og ha arbeidsutprøving for å se hvor mye du klarer jobbe. Om det viser seg over 3-7 år at du ikke kan jobbe mer enn 50%, så får du 50% ufør. 

Anonymkode: dddae...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken diagnose? Jeg fikk det innvilget på få dager. 

Anonymkode: 77730...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Om du fyller kravene til ung uførtillegge blir vurdert i forhold til alle søkere der det kan være aktuelt. Om du setter et krysse eller ikke, Nav vurderer diagnosen din som alvorlig eller ikke alvorlig nok, uansett hva du gjør. 

Anonymkode: 85cf5...366

• Liker 1
Gjest Samira
Skrevet

Vanskelig å definere alvorlig i dette nav-systemet. Autisme er jo for eks. noe alvorlig. Men kan man jobbe 50 % vil man nok se på graden av sykdommen og hvor alvorlig det er. Vil si det er vanskelig å få innvilget i din situasjon. Men nå er ikke tillegget så høyt at det er verdt å droppe 50 % jobb for å få to tusenlapper i mnd... 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken diagnose? Jeg fikk det innvilget på få dager. 

Anonymkode: 77730...1cd

Det var ung ufør tillegg du sa du fikk på 3 dager. Det er noe ganske annet enn å bli ufør. Jeg tror også det er en god sjanse for at du har misforstått noe, at en nav ansatt har sendt inn søknad for deg tidligere. Selv om man får automatisk godkjent, så tar det tid alikevel

AnonymBruker
Skrevet

Du må være 100% ufør for å kunne få ung ufør-tillegget. 

Anonymkode: 27a70...45c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke, hvor har du det fra?

Anonymkode: 1fc1c...1bf

AnonymBruker
Skrevet
På 4/10/2017 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Du kan få ung ufør tillegg på AAP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...