AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Hei, På fredag steriliserte jeg Birmaen min siden jeg har bestemt meg for å ikke ha noe kull på henne. Hun har det veldig fint, og virker ganske normal annet enn at hun er litt slapp av medisinen som hun får sikkert. Vi har en annen Savannah-pus som ikke er sterilisert (siden vi skal ha kull på henne), som nå plutselig oppfører seg rart mot pusen som er sterilisert. Disse to har vært som søstre siden dagen vi hentet de, og har alltid sovet sammen, lekt sammen, spist sammen og stått i kø for å gå på do sammen - fram til nå. Er dette normalt? Vil det gå over? De klarer helt fint å være i samme rom, men med en gang Savannah-pusen nærmer seg Birmaen så begynner hun å frese. Jeg kjenner at jeg blir litt redd for at de plutselig ikke skal være så close som de alltid har vært. Og er litt småredd for å la de være alene, om Savannahpusen plutselig skal gå til angrep på Birmaen. Noen som vet om dette er vanlig? Håper jo selvfølgelig at noen av dere skal kommentere at dette kommer til å gå heeelt fint Anonymkode: 1321f...a48
Tabris Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Det er ikke umulig at det er lukt av "sykehus", evt at nysterilisert pus er slapp, som gjør at den andre freser. For en del år siden hadde jeg to katter som jeg begge fikk som kattunger. En hann og en hunn, de vokste opp sammen og hadde en god tone seg i mellom. Så ble hunnkatten alvorlig syk. Jeg tok henne med til dyrlegen og hun kom hjem og var slapp og hadde fått medisiner. Hannkatten begynte da å angripe henne. Skikkelig angrep - han hoppet på ryggen hennes og bet henne i nakken. Så jeg måtte skille dem og ha henne i eget rom med døra igjen. Så fort hun ble frisk, så var alt ok og han gjorde det aldri igjen. 1
Kontormus Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Katter er veldig vár for endringer i atferd (som er forårsaket av f.eks anestesi) og fremmede lukter hos sine firbente bofeller. Gi dem et par dager til, og jeg vil tippe at alt er som før 1
Minya Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Nysterilisert pus lukter narkose, antibakteriell vask og "jeg er syk og svak" for den andre katten. Dette er helt normalt og pleier å gå seg til i løpet av en ukes tid eller så. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
TheGirlWhoWaited Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Har den body på seg etter inngrepet - dette kan også gjøre at den andre reagerer, da den ikke ser lik ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå