Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har løpt regelmessig 3 ganger i uken siden september, og lurer på hvor mye raskere det er vanlig å bli, og hvor ofte jeg skal gå for en ny pers?

Feks: Da jeg begynte så jogget jeg 5 km på 36 minutter. Nå bruker jeg 24 minutter. Jeg klarte ikke løpe en mil når jeg begynte, nå løper jeg milen på 52 minutter. Jeg vil jo helst at hver eneste økt skal løpes fortere enn den forrige, men det er kanskje utopisk. Høres det greit ut å perse på disse distansene en gang i uken, eller bør det være sjeldnere nå når formen er god? Målet er å bli raskere.

Er forresten kvinne, 34 år. 

Anonymkode: 8d451...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må jo si at tidene dine er ganske imponerende allerede ☺️

Hva med å legge inn noen lange intervaller? Løpe så fort du klarer så langt du klarer, opp til 5-10  ganger på én økt, etter hva du føler lungene klarer? Så jogge i et godt arbeodstempo hele distansen tilbake... (jeg henviser til trening ute) 

Jeg synes ihvertfall selv at diverse intervall trening ga meg fremgang i høyere tempo over lengre distanser 

AnonymBruker
Skrevet

Du er kommet til et punkt nå der det sannsynligvis vil kreve mer for å få fremgang. I begynnelsen går det alltid raskt fremover, men å presse 10 km-tiden under 45 min eller under 40 min er mye tøffere.

Bra jobba i vinter! 👍

Anonymkode: 02ea3...092

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, jaro skrev:

Jeg må jo si at tidene dine er ganske imponerende allerede ☺️

Hva med å legge inn noen lange intervaller? Løpe så fort du klarer så langt du klarer, opp til 5-10  ganger på én økt, etter hva du føler lungene klarer? Så jogge i et godt arbeodstempo hele distansen tilbake... (jeg henviser til trening ute) 

Jeg synes ihvertfall selv at diverse intervall trening ga meg fremgang i høyere tempo over lengre distanser 

Beste intervalltrening er å løpe raskt i 4-5 min med 3 min pause mellom hver. 4-8 slike drag er å anbefale. Jeg bruker da rett under timen på 8 drag med 4 min. 

Anonymkode: 5f2b6...170

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...