AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Jeg skal snart begynne å jobbe nær Gardemoen, og har begynt å tenke på hvor det er praktisk å bo. Har tenkt på Lillestrøm eller Jessheim, men så har jeg tenkt å kanskje vende nesa litt lenger nordover, sånn Eidsvoll, Eidsvoll verk, Dal, Maura, Råholt eller no sånnt. Er det noen som har erfaring med å bo i de områdene, og hva anbefaler du? Bor nå i Oslo, men der er dyrt å bo, og jeg synes reiseveien blir litt for lang. Har ikke barn. (Hvis dette ikke passer her, så flytt det gjerne til "riktig" forum) Anonymkode: 354cf...f7d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Dette er helt oppriktig utelukkende godt ment, bare greit å ta med seg hvis du først skal jobbe der og bruke navnet en hel del: Det heter Gardermoen, altså med en R mer enn du skriver det med. Forøvrig går det forbausende fort med toget ut fra Oslo, når du attpåtil ville pendlet mot strømmen (altså, de fleste reiser jo motsatt vei i rushtiden), men det fordrer jo at du skal bo såpass nær flyplassen at det er praktisk. Har dessverre ikke erfaring med noen av stedene du nevner selv, men jeg har to gode venner fra Eidsvoll som har trivdes meget godt der. Det har nok også et litt mindre "harry" preg enn det f.eks. Jessheim og Råholt har. om det skulle bety noe. Litt avhengig av alder og livssituasjon er jo nærhet til Oslo (i tid, gjerne også kollektivt, heller enn i kilometer) gjerne viktig, men jeg tror du gjør lurt i å vende nesen litt lenger nord enn Lillestrøm hvis du først skal flytte ut av Oslo for en jobb på Gardermoen. Anonymkode: 5b911...fea
prt90 Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor nå i Oslo, men der er dyrt å bo, og jeg synes reiseveien blir litt for lang. Har ikke barn. Anonymkode: 354cf...f7d Er ikke reiseveien fra Oslo 19 minutter?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 3 timer siden, prt90 skrev: Er ikke reiseveien fra Oslo 19 minutter? Bor utenfor Oslo i "feil" retning, slik at jeg først må inn til byen m banen (30 minutter) for så å bytte. Og 19 minutter er med flytoget, det koster for mye å reise med sånn til daglig bruk. Og så skrev jeg nær GardeRmoen, må videre med lokalbuss fra flyplassen til jobben, så tilsammen går det 1 time og 20 min omtrent for å reise hver vei. Tre timer hver dag, dyr reisevei, dyrt å bo i Oslo, så da er spørsmålet hva som er aktuelt i området nord for Gardermoen? Anonymkode: 354cf...f7d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Flytoget og lokaltoget bruker faktisk like lang tid fra Oslo S. Hvor man kan synes jeg kommer litt annerledes på livssituasjonen. Hvis du er singel med mange venner i Oslo, ville jeg gått for Lillestrøm. Det ligger sentralt, og har hatt, men kommer til å fortsette å ha en stor prisvekst. Der finner du leilighet med gangavstand til toget. Det er laaangt fra Oslo til Eidsvoll. Alternativt kan du se på Skedsmokorset, men det er også veldig etablert, litt mer par med barn eller snart barn. Anonymkode: 759c3...f9e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Så sant du ikke har fulle ræva av penger, så se bort fra Jessheim. Der er det svindyrt å både kjøpe og leie. Eidsvoll er også dyrt, mens Dal henger ikke heeeelt etter i prisvekst ennå. Jeg ville anbefalt Dal, så du kommet deg inn på markedet. Selv bor jeg på Jessheim og det bygges over en lav sko her. Jessheim er ikke sjarmerende lenger, men du finner fremdeles en viss sjarm ennå på Dal. Det bygges ut der også, så du taper ikke noe på å kjøpe der. Anonymkode: ed3be...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå