Gå til innhold

BitTorrent igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lasta ned BitTornado, og prøver nå å laste ned musikk fra diverse steder (bl.a. Suprnova). Men det går veldig seint. Eller er det bare jeg som er utålmodig? Det tar ca 4 timer å laste ned et album. Syns det høres lenge ut jeg...

Ser at man må åpne diverse porter, og det har jeg gjort, samtidig som det ser ut som at BitTornado har åpna noen automatisk også. Betyr det at den åpner de portene som trengs, eller må jeg åpne noen ekstra porter manuelt (som jeg jo da allerede har gjort)?

Statuslyset mitt er hele tida gult, og på "Share rating" har jeg rødt tall og surt smilefjes... Noen tips til innstillinger? Prøvde å lese litt på FAQ, men skjønte ikke så mye av det.. :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du en router? Du må i så fall konfigurere den til å åpne portene 6881-6889, og forwarde til maskinen din.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Så du er sikker på at du har en router?

Litt forskjellig fra router til router, så du må nesten dra fram instruksjonshefte som fulgte med, men hovedtrekkene.

Komme seg inn på routeren ved å skrive inn ip-adressen til routeren i en nettleser. Logge seg inn. Hos meg ligger det under virtual server, hvor jeg spesifiserer portene og forwarder til ipadressen til den PC-en som skal kjøre bittorrent.

For å finne IP-adressen til PC-en din gjør du følgende:

start - kjør - cmd. Skriv inn ipconfig i konsollet.

Skrevet

Har visst en router et sted, vi er flere leiligheter i et hus som deler på ei linje...

Hehe, ble komplisert dette. Kanskje jeg bare skal smøre meg med tålmodighet, og heller vente noen timer på musikken min...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Litt vanskelig hvis du deler med andre leiligheter ja ;). Bare en i nettverket kan få åpnet portene til bittorrent. Hvis du ikke har mulighet til å åpne portene er Limewire ok. Litt vanskelig å få ned hele album, tror jeg, men går rimelig kjapt til tider.

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve Limewire neste gang da...

Takk for svar ihvertfall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...