Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle er forskjellige, og de færreste fortjener å bli hatet. Nå prater jeg mer om hvordan grupper oppfører seg gjennom politikken.

Mener du at menn i Norge og generelt i Skandinavia har grunn til å mislike kvinner som gruppe?

Anonymkode: 1f4db...ffd

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er forskjellige, og de færreste fortjener å bli hatet. Nå prater jeg mer om hvordan grupper oppfører seg gjennom politikken.

Mener du at menn i Norge og generelt i Skandinavia har grunn til å mislike kvinner som gruppe?

Kvinner er ikke en gruppe som oppfører seg på en bestemt måte i politikken. Hele spørsmålsformuleringen sier mer om ditt tankesett enn noe annet..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Kvinner er ikke en gruppe som oppfører seg på en bestemt måte i politikken. Hele spørsmålsformuleringen sier mer om ditt tankesett enn noe annet..

Alle fall de som hevder å snakke for kvinner da. Eller generelle trender når det gjelder stemming.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle fall de som hevder å snakke for kvinner da. Eller generelle trender når det gjelder stemming.

Hvem refererer du til? Kilder? Hva er det du ønsker å få frem? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke med mindre de er ekstremt dumme (mennene altså). De kan selvsagt mislike kvinner som enkeltpersoner, men å skjære alle over en kam og mislike dem som gruppe? Nope, niks, nei!

Anonymkode: f5bf4...477

• Liker 2
Gjest antbug
Skrevet

Mener du at gruppen Menn også oppfører seg og stemmer likt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor hadde du tenkt deg hen med denne tråden, sa du?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 39c0d...6b5

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke med mindre de er ekstremt dumme (mennene altså). De kan selvsagt mislike kvinner som enkeltpersoner, men å skjære alle over en kam og mislike dem som gruppe? Nope, niks, nei!

Anonymkode: f5bf4...477

Er snakk om halve av klodens befolkning her.. såklart man ikke kan putte alle dem i samme bås. Jeg er mer fascinert over TS sin tankerekke over å i det hele tatt spekulere i dette.. erre mulig! 

Skrevet

TS mener kanskje om menn har grunn til å mislike den politiske retningen feminisme. Men feminisme handler jo ikke bare om kvinners rettigheter, men også menns rettigheter, rett og slett om likestilling. Feministene jobber også for at far skal få lenger pappapermisjon og at det ikke skal være normalen at kvinner får barna ved samlivsbrudd. Et annet samfunsstukturelt problem er at kvinner generelt slipper unna med lavere straffer enn menn, og mannlige sykepleiere blir diskriminert. Feministene jobber med disse problemene og. Så mitt svar er nei, både menn og kvinner vil nyte godt av mer likestilling mellom kjønnene, så menn har ingen grunn til å mislike feministene.

• Liker 7
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Det skal så lite til for at kvinner på dette forumet roper kvinnehat at jeg ikke tar det særlig alvorlig når de gjør det.

Selvsagt er hat mot kvinner galt. Men når man roper kvinnehat for den minste ting så blir det rett og slett for dumt.

Også kommer noen til og anklage meg for og hate kvinner fordi jeg skrev det. Noe som jo beviser at det jeg skrev stemmer.

Skrevet
10 minutter siden, Sidsel skrev:

TS mener kanskje om menn har grunn til å mislike den politiske retningen feminisme. Men feminisme handler jo ikke bare om kvinners rettigheter, men også menns rettigheter, rett og slett om likestilling. Feministene jobber også for at far skal få lenger pappapermisjon og at det ikke skal være normalen at kvinner får barna ved samlivsbrudd. Et annet samfunsstukturelt problem er at kvinner generelt slipper unna med lavere straffer enn menn, og mannlige sykepleiere blir diskriminert. Feministene jobber med disse problemene og. Så mitt svar er nei, både menn og kvinner vil nyte godt av mer likestilling mellom kjønnene, så menn har ingen grunn til å mislike feministene.

Helt enig. Jeg anser meg selv som feminist, men hvis jeg sier det til andre menn møtes jeg stort sett av hevede øyebryn. Som om man ikke kan være mann OG feminist...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sidsel skrev:

Nei, dagens feminisme handler om kvinners rettigheter, gjerne på bekostning av menns. Det var jo et flott eksempel i nyhetene nylig da "positiv diskriminering" ikke ble lovliggjort for menn slik det er for kvinner, fordi for mange kvinner protesterte mot det.

1 minutt siden, GratefulOctopus skrev:

Helt enig. Jeg anser meg selv som feminist, men hvis jeg sier det til andre menn møtes jeg stort sett av hevede øyebryn. Som om man ikke kan være mann OG feminist...

De ferreste menn har lyst til å være imot seg selv, derfor føler de fleste menn at de ikke kan være mann OG feminist.

Anonymkode: 3683a...bef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hvem refererer du til? Kilder? Hva er det du ønsker å få frem? 

Helst feminister og det faktum at kvinners stemming ofte skaper dårligere liv for den mannlige befolkningen.

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helst feminister og det faktum at kvinners stemming ofte skaper dårligere liv for den mannlige befolkningen.

På hvilken måte skaper kvinners (politiske ?) stemming "dårligere liv for den mannlige befolkningen"? 

Skrevet
13 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det skal så lite til for at kvinner på dette forumet roper kvinnehat at jeg ikke tar det særlig alvorlig når de gjør det.

Selvsagt er hat mot kvinner galt. Men når man roper kvinnehat for den minste ting så blir det rett og slett for dumt.

Også kommer noen til og anklage meg for og hate kvinner fordi jeg skrev det. Noe som jo beviser at det jeg skrev stemmer.

Ta det med ro. Ikke alle tror at man er kvinne hater pga diverse utsagn😊

Det er forskjell på å være en virkelig kvinne hater fordi man selv ikke strekker til og må finne noen å legge skylda på og de som bare stiller spørsmål ved ting☺

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

På hvilken måte skaper kvinners (politiske ?) stemming "dårligere liv for den mannlige befolkningen"? 

Det er ganske liten tvil om at viss kvinner ikke hadde hatt stemmerett, ville menn greidd å hindret det at utlendinger konkurrerte om arbeidet, det hadde vært likere mengde kvinner og menn, og de hadde skapt en utdanningssektor som hadde vært litt bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at det er konstruktivt eller er til hjelp? Det eneste det fører til er at man selv blir sur og sinna, og at dette gjerne går utover ens forhold med individer.

Det er fryktelig irrasjonelt å gi seg over til den type følelser. Selv om jeg er imot IS, så går jeg ikke rundt og føler på sinne og hat mot de. Er ikke som om det hjelper noe, annet enn å bidra til dårlig humør hos meg selv. 

Anonymkode: 9bb5b...699

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at det er konstruktivt eller er til hjelp? Det eneste det fører til er at man selv blir sur og sinna, og at dette gjerne går utover ens forhold med individer.

Det er fryktelig irrasjonelt å gi seg over til den type følelser. Selv om jeg er imot IS, så går jeg ikke rundt og føler på sinne og hat mot de. Er ikke som om det hjelper noe, annet enn å bidra til dårlig humør hos meg selv. 

Ingen kan mislike noen som individ. Det er en selvfølge.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan mislike noen som individ. Det er en selvfølge.

Selvsagt kan man det. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man det. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt

Ikke for det her. Har ikke hevdet at det er konstruktivt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...