Gå til innhold

Hvilket aktivitetsarmbånd anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker et aktivitetsarmbånd som først og fremst viser skritt og gjerne klokka. Ellers er det litt hipp som happ med annet stæsj på aktivitetsarmbåndet. I tillegg vil jeg gjerne at det skal være en skjerm på den, men at den fortsatt er smal å ha på armen. Har foreløpig sett på Fitbit Sharge, Fitbit Flex og Sony Smartband ett-eller-annet. Noen tips? 

Anonymkode: ecbea...b68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten; er det sånn at alle aktivitetsarmbånd må kobles til mobil for å ha noen nytte? Eller funker det fint å bare se antall skritt på selve aktivitetsarmbåndet? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten; er det sånn at alle aktivitetsarmbånd må kobles til mobil for å ha noen nytte? Eller funker det fint å bare se antall skritt på selve aktivitetsarmbåndet? 

Jeg lurer på det samme, har nemlig iphone 4. 

Anonymkode: 7330f...d88

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme, har nemlig iphone 4. 

Anonymkode: 7330f...d88

Jeg har funnet et som tilsynelatende ikke trenger app... Fitbit Alta eller noe, tror jeg det het. Tek.no gir en god anmeldelse av det også.

Skrevet

Personlig gikk jeg for skritteller jeg har i lomma eller på siden i BH-en (ikke cupen, men båndet som hår rundt brystkassa). Har jeg den i lomma kan jeg enkelt følge med på hvor langt jeg har gått, uten å ha et stygt aktivitetsbånd rundt håndleddet. Har jeg den i BH-en oppdaterer jeg bare fitbit-appen. En del av båndene eller vel også kjent for å gå istykker. 

Jeg har Fitbit One.

Skrevet

Jeg har Fitbit charge. Jeg bruker den sammen med app (har iPhone), men du tenger ikke bruke appen for å følge med på antall skritt osv. Men når du setter opp klokka, registerer man den sammen med appen. 

Klokka har en skjerm som viser klokkeslett, skritt, km, puls, kalorier forbrent, antall trappeetasjer. Så ette kan du fint følge med på uten app. Appen kan du bruke for å se historikk, samt andre spesifikasjoner som antall treningsøkter, antall aktive timer i løpet av døgnet, søvnhistorikk osv. 

En enkel klokke å bruke, men for meg litt for enkel på innhold. Pulsmåleren har stor feilmargin, så en god treningsklokke er det ikke.  Men dersom du primært skal bruke den til å telle skritt, er den mer en god nok. Den viser også klokkeslett automatisk når man vri armen opp for se på klokka . I tillegg er det en bonus at aktivitetsklokka vibrerer når telefonen ringer. Supert for meg som har telefonen på lydløs på jobb. 

Skrevet

Jeg har polar loop2 og er veldig fornøyd med den. Mitt er hvitt og ser ganske brukbart ut på armen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...